Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D20 fra B&H photo?
Fra : Kasper

Dato : 25-08-04 18:18

Nogle erfaringer med ovennævnte butik? Der er ikke moms eller andre
finurligheder at tage højde for når man køber i USA - vel?
Er der nogen der har haft nerver til at forudbestille et D20 fra B&H photo?
Her tænker jeg især på de fejl som 1. udgaver kan være behæftet med

Fra : Tommy Jensen

Dato : 25-08-04 18:23

On Wed, 25 Aug 2004 19:18:14 +0200, "Kasper" <spam@spam.spam> wrote:

> [...]
>Er der nogen der har haft nerver til at forudbestille et D20 fra B&H photo?
>Her tænker jeg især på de fejl som 1. udgaver kan være behæftet med

Jo der kommer moms & told på hvis du bestiller hjem fra USA. Nok den
eneste måde hvor du måske kan undgå det er ved selv at tage derover
eller få en du kender til at købe den med hjem.

MVH Tommy

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 25-08-04 19:02

Tommy Jensen <toj@worldonline.dk> writes:

> [...]

Jeg har kun hørt positivt om B&H. Hvis jeg skal til USA med firmaet
skal jeg nok sørge for at lægge turen indenom NYC og B&H

Tolden er på lige under 7%, SVJH.

Kai

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 26-08-04 12:16

On Wed, 25 Aug 2004 20:02:05 +0200, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

>Jeg har kun hørt positivt om B&H. Hvis jeg skal til USA med firmaet
>skal jeg nok sørge for at lægge turen indenom NYC og B&H

Hvis du skifter til 20D, så tænk lige på mig, når det gamle skal
sælges :)

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-04 09:11

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> wrote in message
> [...]

Husk at de er jøder, så der er lukket om fredagen

poul B-H

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-08-04 09:52

<svar_i_gruppen>

> "Uffe R. B. Andersen"

> Husk at de er jøder, så der er lukket om fredagen
>
> poul B-H

Hmm - er det ikke lørdag de holder sabbath..? -max-

Fra : Peter Rongsted

Dato : 28-08-04 13:56

";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote:

><svar_i_gruppen>

>Hmm - er det ikke lørdag de holder sabbath..? -max-

Jo. De lukker tidligt fredag og hele lørdagen. Se tiderne her
http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=getpage.jsp&A=getpage&Q=SuperStore.jsp

Peter

Fra : Claus Olsen

Dato : 25-08-04 19:48

Der er IKKE told på digitale kameraer fra USA. Kun moms.

Mvh

Claus

Fra : Peter Holm

Dato : 26-08-04 15:17

Nok den
> eneste måde hvor du måske kan undgå det er ved selv at tage derover
> eller få en du kender til at købe den med hjem.
>
> MVH Tommy

hvis man afhenter i butikken hos B&H skal man lægge 8% TAX oveni priserne.

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 26-08-04 15:43

> hvis man afhenter i butikken hos B&H skal man lægge 8% TAX oveni
> priserne.

som jeg så kan se allerede ER påpeget af andre.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 26-08-04 18:30

Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> writes:

> Hvis du skifter til 20D, så tænk lige på mig, når det gamle skal
> sælges :)

Will do :) Men jeg tror nok du hurtigere kan finde en god pris på
dba.dk. Sidst jeg var i USA var i februar måned, og der er ikke nogen
aktuelle planer for at jeg skal derover.

Kai

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 25-08-04 19:00

....men hvis du køber direkte i butikken kommer du til at betale deres "tax"
som er på ca. 7 %.
Kun hvis de skal sende det ud af staten, men til en fast adresse (det må
ikke være en hoteladresse) kan du slippe for deres moms.
I øvrigt et rigtig godt sted at handle. Jeg har både været i butikken, og
købt via post derfra, og ja: der kom dansk moms og told på udstyret de
sendte mig.
Mvh Niels

Fra : Flemming Scully

Dato : 25-08-04 20:33

Hej

Nogen som har et link til B&H photo

Hilsen

Flemming Scully

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-08-04 20:45

Flemming Scully wrote:
> Nogen som har et link til B&H photo

Google er godt sted at søge, hvis man mangler oplysninger

Den giver dette i første hit:

http://www.bhphotovideo.com/

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-08-04 20:52

Kasper wrote:
> Der er ikke moms eller andre
> finurligheder at tage højde for når man køber i USA - vel?

Jo.

Der kommer 25% dansk moms oveni, når du handler udenfor EU.

Derudover skal Post Danmark og Told&Skat have lidt for at opkræve den.

Der er ikke told på digital-kameraer - men der er vist på tilbehør og
analoge kametraer (?)

Desuden skal du være opmærksom på at garantien formentlig ikke dækker i
Europa, så det skal sendes til USA, hvis det skal repareres under garanti.

Hvis du kan leve med det - så er der stadig penge at spare - også efter at
der er lagt moms og deslige oveni prisen.

> Her tænker jeg især på de fejl som 1. udgaver kan være
> behæftet med

De kan vel i de fleste tilfælde klares med en firmware-opdatering ?

Fra : Tommy Jensen

Dato : 25-08-04 21:00

On Wed, 25 Aug 2004 21:52:29 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

>Hvis du kan leve med det - så er der stadig penge at spare - også efter at
>der er lagt moms og deslige oveni prisen.

Ja men i pågældende tilfælde med 20D er det ikke meget. Slutprisen
inclusiv forsendelse lander på ca 12.000 og CAV angiver 9.800 ex moms
= 12.250 incl moms. Så alt det bevær for at spare 250 kr.

MVH Tommy

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-08-04 21:09

Tommy Jensen wrote:
> Ja men i pågældende tilfælde med 20D er det ikke meget. Slutprisen
> inclusiv forsendelse lander på ca 12.000 og CAV angiver 9.800 ex moms
> = 12.250 incl moms. Så alt det bevær for at spare 250 kr.

Har du kigget i Tyskland og andre steder indenfor EU ?

Der kan godt være noget at spare - og der skal du ikke betale dansk moms, da
det er indenfor EU - og garantien vil formentlig dække uden problemer.

Eneste ulempe er at du formentlig kun får en tysk manual med........

Fra : Tommy Jensen

Dato : 25-08-04 21:17

On Wed, 25 Aug 2004 22:08:36 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

> [...]
>det er indenfor EU - og garantien vil formentlig dække uden problemer.
>
>Eneste ulempe er at du formentlig kun får en tysk manual med........

For mit eget vedkommende skal besparelsen være væsentlig mere end
1000-1500 før jeg gider at bestille i Tyskland. Jeg vil hellere
indenfor den prisramme købe i DK med de fordele der er idet.

Men ja jeg har da kigget og andre har kigget på Technik direkt der
skal have 1498 euro så der er besparelsen altså heller ikke særlig
stor.

Objektiver er en anden sag, der kan besparelsen på visse objektiver
næsten betale for en weekend tur til New York!

MVH Tommy

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-08-04 21:27

Tommy Jensen wrote:
> Objektiver er en anden sag, der kan besparelsen på visse objektiver
> næsten betale for en weekend tur til New York!

Jamen det skulle også være en fantastisk oplevelse

Men lad være med at gøre den dumhed at transportere de nyindkøbte objektiver
med hjem i den originale emballage sammen med kvitteringerne, så toldvæsnet
kan se, at de er købt derovre - for så står de der og vil have moms og told
;-(

Det gælder om at se ud som om, at de har været med på hele turen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 25-08-04 21:32

On Wed, 25 Aug 2004 22:26:53 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

>Jamen det skulle også være en fantastisk oplevelse

Ja, jeg satser faktisk på at tage en tur omkring New York engang til
næste år når jeg skal på ferie i Florida, så kan jeg lige smutte forbi
B&H og købe et nyt objektiv og benytte det på ferien længere syd på.

>Det gælder om at se ud som om, at de har været med på hele turen

Selvfølgelig og bliver ovenstående en realitet så er det endda et
brugt objektiv jeg tager med hjem

MVH Tommy

Fra : Jack L.

Dato : 26-08-04 11:52

Jan Vestergaard wrote:
> [...]
>
> Desuden skal du være opmærksom på at garantien formentlig ikke dækker
> i Europa, så det skal sendes til USA, hvis det skal repareres under

Jeg har også læst at eksempelvis Nikon USA nægter at kende til garanti der
er udstedt på digicams som er købt i det grå marked (grey market) og dermed
ikke reparerer dem gratis. I Nikon Canada tager de et heftigt gebyr for
reparationen.

Det grå marked er deres begreb for parallelimporterede varer, dvs. de er
købt udenom de autoriserede distributører, ikke at de er 'sorte' (for så
hedder det jo sort marked hoho...).

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen