Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Igen spørgsmål... Nikon denne gang
Fra : Jane :o)

Dato : 24-08-04 21:44

Jeg får virkelig spurgt noget herinde.. Håber det er ok.

Men nu har jeg fundet et RET billigt Nikon D70 - dog med en Sigma linse.

Kan I sige mig om den er tilsvarende kvalitet som hvis det var en Nikon.

Her er link:

http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?SESSIONID=D/D18YBOAQBIRW6GHGC10U&DS
=1&TS=2410384820&pageid={34BAA766-63EC-4E2D-841B-6A2B049D4717}&type=focus&do
ctype=article&focus=615571&language=de&history=set

Mvh Jane

(hvis ikke andet, så finder jeg nogle billige steder)

Fra : HKJ

Dato : 24-08-04 21:52

"Jane " <virker@hotmail.com> wrote in message
> Jeg får virkelig spurgt noget herinde.. Håber det er ok.
>
> Men nu har jeg fundet et RET billigt Nikon D70 - dog med en Sigma linse.
>
> Kan I sige mig om den er tilsvarende kvalitet som hvis det var en Nikon.

Du kan læse om mange objektiver her:
http://www.fredmiranda.com/reviews/

For Nikon objektiver er der gode anmeldelser her:
http://www.naturfotograf.com/lens_surv.html

Her er nogle der har målt på forskellige objektiver:
http://www.photodo.com/nav/prodindex.html

Fra : ;o\)-max-

Dato : 24-08-04 21:53

"Jane "
> [...]
> =1&TS=2410384820&pageid={34BAA766-63EC-4E2D-841B-6A2B049D4717}&type=focus&do
> ctype=article&focus=615571&language=de&history=set

Linket virker ikke..!!
Men hvis der er Sigma EX objektiver er de helt
fine - jeg har 3 forskellige EX objektiver og er
vild glad for dem alle, kan ikke se at Nikon er
bedre, undtaget måske den sorte overflade
behandling som ikke er så smart, den blir nemt
ridset, men det kan jeg leve med. -max-

Fra : Jane :o)

Dato : 24-08-04 22:00

> [...]
> vild glad for dem alle, kan ikke se at Nikon er
> bedre, undtaget måske den sorte overflade
> behandling som ikke er så smart, den blir nemt

Når jeg trykker virker det faktisk...

Hvad med I andre... Virker det heller ikke når I trykker?

Fra : Morten Wartou

Dato : 24-08-04 22:02

Jane wrote:
> [...]
=1&TS=2410384820&pageid={34BAA766-63EC-4E2D-841B-6A2B049D4717}&type=focus&do
> ctype=article&focus=615571&language=de&history=set

Hej Jane!

Du skal bare spørge løs. Jeg har ikke prøvet den - men Sigmas 18-50 DC
3,5-5,6 får en anstændig omtale rundt omkring. Den har dog, såvidt jeg ved,
ikke HSM (som Nikon kalder AFS) - hurtig og støjsvag intern fokusering. Jeg
ville personligt nok prøve at se om pungen kunne klare Nikons 18-70, da det
er et glimrende objektiv til prisen, med lynhurtig fokusering - og højere
brændvidde. Endvidere er Nikons største blændeåbning 3,5-4,5, altså noget
mere lysstærk end Sigmas i den lange ende. Men prisen er jo også noget
højere...

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : NIL

Dato : 25-08-04 00:13

klip

> [...]
> brændvidde. Endvidere er Nikons største blændeåbning 3,5-4,5, altså noget
> mere lysstærk end Sigmas i den lange ende. Men prisen er jo også noget

Hej...

Ja, jeg ved ikke rigtig med den Sigma 18-50mm. Det er som om den lader noget
tilbage at ønske...
Se evt. dette link: http://www.nielau.dk/foto.htm

Hilsen
NIL

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-08-04 08:07

> [...]
> linse.
>

> Kan I sige mig om den er tilsvarende kvalitet som hvis det var en

Det afhænger nok af, hvilken af kit-objektiverne til Nikon, du sammenligner
med. HVis du sammenligner med den billige, der ikke har fået nogle pæne ord
med på vejen, ja så holder sammenligningen sikkert.
Men sammenligner du med den 18-70'er, som stort set alle fremhæver som et
virkeligt best buy, så er jeg overbevist om at et ikke-EX fra Sigma ikke når
det til knæene.

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : AS

Dato : 25-08-04 16:02

men eneste kit objektiv til D70 er 18-70 AFAIK.

Fra : HKJ

Dato : 25-08-04 16:11

"AS" <ars@TrasH.net> wrote in message
> men eneste kit objektiv til D70 er 18-70 AFAIK.

Må jeg foreslå at du læser lidt på www.nikon.dk der står ved D70:
D70 hus (sort)
D70 kit med AF-Nikkor 28-80 F:3.5-5.6 G
D70 kit med AF-S DX-Nikkor 18-70 F:3.5-4.5 G ED

Fra : AS

Dato : 25-08-04 16:30

OK, OK. Jeg mener, at 28-80 er ældre, end D70. Den gik i kit med billigere
seneste filmkameraer som F55, F65 osv. Kit objektiv lavet specielt til D70
er 18-70. Alt er relativt.
Hvis man kikke på en engelsk side, så kan man ikke finde den første kit.
Muligvis en billigere dansk version

Bl.a. der kan man finde en Nikon shop, hvor man ikke kan købe en eneste
Nikons objektiv eller kamera. Forbavsende...

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-08-04 17:31

AS wrote:
> men eneste kit objektiv til D70 er 18-70 AFAIK.

....Jamen så vil jeg da gerne udvide din viden en smule:
Der er ét kit med en 28-80, der er et elendigt objektiv og ét med den
glimrende 18-70.

vh
Jan