Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny herinde
Fra : HS

Dato : 21-08-04 15:57

Hej jeg er ny her i dette Forum... Jeg har fulgt en del debatter og syntes
der er en bedre moral herinde end på fotokritik...

Jeg har en hjemmeside hvis nu nogen skulle gide kigge på den...
www.henrikfotograf.dk

Men jeg ser frem til at få hjælp fra folk rundt omkring herinde...

Mvh

Henrik

Fra : C.Stensgaard

Dato : 21-08-04 16:30

Du er da vist den sidste der skulle snakke moral

Christ

--
Venlig hilsen
Claus Stensgaard

//Ved Reply - Husk at fjerne det danske bogstav og indsæt det rigtige

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-04 16:38

"C.Stensgaard" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Du er da vist den sidste der skulle snakke moral
>
> Christ

fordi han udstiller mindreårige på den måde?

--
Tom

Fra : C.Stensgaard

Dato : 21-08-04 17:29

Hør manden selv hvad det kunne være ! Hans fortolkning af ordet Moral er
lidt interessant at få belyst.

Fra : den ægte fotomand

Dato : 21-08-04 17:42

fordi han udstiller mindreårige på den måde?

kunne da godt tænke dig at vide, hvilken piges billeder, du mener han ikke
bør ha på sin hjemmeside! Samt begrundelsen for det!

Vh

Per

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-04 23:49

"den ægte fotomand" <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> fordi han udstiller mindreårige på den måde?
> >
> kunne da godt tænke dig at vide, hvilken piges billeder, du mener han ikke
> bør ha på sin hjemmeside! Samt begrundelsen for det!

Det var jo et spørgsmål. (derfor et "?")

Jeg aner ikke om det er OK at 15-16 årige piger skal posere for hele
danmark. Man er vel pr. definition ikke voksen før man er 18.

--
Tom

Fra : den ægte fotomand

Dato : 22-08-04 10:49

Jeg aner ikke om det er OK at 15-16 årige piger skal posere for hele
danmark. Man er vel pr. definition ikke voksen før man er 18.

Det er jo ok, hvis de og deres forældre har givet deres samtykke til det.
længere er den ikke. Men ellers kan du jo hoppe lidt rundt på diverse dating
sider og se hvordan piger på den alder udstiller sig. Med feks skod webcam
pics eller digikam billeder de selv har taget.

Så vil ja da mene det er bedre at de får taget nogle ordentlige billeder hos
en fotograf eller en der har foto som hobby.

MVH

Per

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-04 11:04

> [...]
dating
> sider og se hvordan piger på den alder udstiller sig.

nej det siger mig ikke noget

--
Tom

Fra : den ægte fotomand

Dato : 22-08-04 14:37

Det er jo ok, hvis de og deres forældre har givet deres samtykke til det.
længere er den ikke. Men ellers kan du jo hoppe lidt rundt på diverse dating

> nej det siger mig ikke noget

Så lad være med at udtale dig om noget, som du åbenbart har ingen eller
begrænset viden om.

Vh

Per

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-04 15:24

> [...]
dating

> Så lad være med at udtale dig om noget, som du åbenbart har ingen eller

Jeg har MINDST lige så meget ret til at deltage i nyhedsgrupperne som du
har, så desværre må du finde dig i at jeg tør sige min mening også selv om
den ikke behager dig.

--
Tom

Fra : den ægte fotomand

Dato : 22-08-04 17:13

Korrekt, men jeg ville da aldrig deltage i en debat som jeg ikke har nogen
viden om. Det ville jo være spild af tid og afsløre min åbenlyse mangel på
viden om emnet. Og hvad der af følger

Vh

Per

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-04 17:53

> Korrekt, men jeg ville da aldrig deltage i en debat som jeg ikke har nogen
> viden om. Det ville jo være spild af tid og afsløre min åbenlyse mangel på
> viden om emnet. Og hvad der af følger

EOD, herfra.

--
Tom

Fra : Hansen

Dato : 21-08-04 17:30

Du er da vist den sidste der skulle snakke moral

----------------

Hvad mener du Hr. Steensgaard ? ? ? ?

Hansen

Fra : Morten Okholm

Dato : 21-08-04 17:03

> Jeg har en hjemmeside hvis nu nogen skulle gide kigge på den...
> www.henrikfotograf.dk

Jeg kan ikke se dine billeder, men måske det bare er min opsætning, den er
gal med?

// Morten

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-04 18:29

> [...]
> der er en bedre moral herinde end på fotokritik...
>
> Jeg har en hjemmeside hvis nu nogen skulle gide kigge på den...

Gider ikke spilde tid på en side der ikke fungerer ordenligt

--
mvh kajo

Fra : den ægte fotomand

Dato : 21-08-04 19:16

> Gider ikke spilde tid på en side der ikke fungerer ordenligt

hvordan kan du vide den ikke fungere ordentligt, hvis du ikke vil spilde tid
på den? DEn fungere fint for mig

Vh

Per

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 21-08-04 19:31

"den ægte fotomand" <denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote in

> hvordan kan du vide den ikke fungere ordentligt, hvis du ikke vil spilde
> tid på den? DEn fungere fint for mig

Er du nu sikker på at det er noget for dig Per? Han bruger digitalkamera..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : den ægte fotomand

Dato : 21-08-04 19:55

> Er du nu sikker på at det er noget for dig Per? Han bruger digitalkamera..

hvad har det med hjemmesiden og gøre? og ellers er et digikam jo glimrende
til at tage billeder til en hjemmeside med, det har jeg intet problem med.

Per

Fra : HS

Dato : 21-08-04 19:56

Til Per kan jeg fortælle at jeg med tåre i øjnene har valgt og sælge mit
analog kamera.. har allerede fortrudt det lidt, så køber nok et nyt
senere... Men ja det er mere økonomisk med et digital kamera til mit
forbrug, men jeg kommer til at savne at ha forventningerne til hvordan
billeder er blevet når man skulle ned og hente sine billeder hos
fotohandleren...

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-04 22:10

"den ægte fotomand" skrev i en meddelelse

> hvordan kan du vide den ikke fungere ordentligt, hvis du ikke vil
spilde tid
> på den? DEn fungere fint for mig

Jeg behøver vel ikke klikke på samtlige undersider for at konstatere at
det ikke funger ordenligt.

Hvad er det der fungerer fint. Når jeg åbner siden kommer der en
irreterende popup.
Kører jeg med min sædvanlige skærmopløsning kan jeg kun se øverste
halvdel af billederne.
Ændrer jeg til en større opløsning, fylder indholdet kun 2/3 del af
skærmen og der skal scrolles for at se hele billedet.
Så nej, det fungerer ikke ordenligt.

Så der er vist lige et par ting webmasteren skal have rettet til.

Hvad billederne angår, så er de ikke specielt interessante, motiver med
unger piger/damer findes overalt.

--
mvh kajo

Fra : den ægte fotomand

Dato : 21-08-04 23:46

> Jeg behøver vel ikke klikke på samtlige undersider for at konstatere at
> det ikke funger ordenligt.

det fungerE fint hos mig.

> Hvad er det der fungerer fint. Når jeg åbner siden kommer der en
> irreterende popup.

Hvis det så slemt, så få dig en pop-up killer

> Kører jeg med min sædvanlige skærmopløsning kan jeg kun se øverste
> halvdel af billederne.

Korrekt, men det er vel en afvejning, af hvor store billeder skal være, det
bedste ville jo være hvis de åbnede i et nyt vindue, men så ville du sikkert
brokke dig over det!

> [...]
> Så nej, det fungerer ikke ordenligt.
>
> Så der er vist lige et par ting webmasteren skal have rettet til.

Korrekt, der er nogle små ting, men med de priser skulle der jo også være
råd til at betale sig fra det. 100 billeder på en cd-rom for 500 kr, det er
dyrt, da omkostninger kun er 5-10 kr for en cd. hvis det havde været 108
papir billeder, havde prisen været ved at være ok. Men ikke på en cd-rom!!

> Hvad billederne angår, så er de ikke specielt interessante, motiver med
> unger piger/damer findes overalt.

Det kan man jo så se bort fra, når det er siden der skal vurderes. Jeg
syntes den er meget pæn, der findes sider fra såkaldte fotografer der er
meget ringere.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-04 09:55

> Hvis det så slemt, så få dig en pop-up killer

> Korrekt, men det er vel en afvejning, af hvor store billeder skal
være, det
> bedste ville jo være hvis de åbnede i et nyt vindue,

Det er ikke et spørgsmål om hvor store billederne er, problemet er at
man ikke kan scrolle ned og se bunden af billedet.

>men så ville du sikkert brokke dig over det!

Jeg brokker mig ikke, jeg konstaterer blot at siden ikke fungerer
optimalt.

> Det kan man jo så se bort fra, når det er siden der skal vurderes.

Det kan du så have ret i.

>Jeg syntes den er meget pæn, der findes sider fra såkaldte fotografer
der er meget ringere.

Jeg syntes da også siden er ganske nydelig, der er bare lige et par
funktionelle/tekniske ting der skal rettes lidt til.
Bl.a at rammen er sat til kun at fylde 400 px i højden.

--
mvh kajo

Fra : Simon Nielsen

Dato : 21-08-04 19:26

"HS" <opelmanta2@stofanet.dk> wrote in message
> Hej jeg er ny her i dette Forum... Jeg har fulgt en del debatter og syntes
> der er en bedre moral herinde end på fotokritik...

Velkommen, velkommen. Rart at "se" nye "ansigter"

> Jeg har en hjemmeside hvis nu nogen skulle gide kigge på den...
> www.henrikfotograf.dk

Fin side du har dig, men jeg undrer mig over linkenes blå farve på den
orange baggrund, det passer ikke helt ind hos mig, det er i hvert fald
forstyrende at se på den kunne måske ændres til hvid. Så undrer jeg mig
lidt over når jeg ser billederne i stor størrelse så skal jeg scrolle frem
og tilbage og op og ned for at få et indtryk af billedet. Meget
forstyrrende. Enten mindre billeder eller gør hjemmesiden bredere, jeg vil
nok foreslå at hjemmesiden gøres bredere.

Bare et forslag, men det er jo din hjemmeside

> Men jeg ser frem til at få hjælp fra folk rundt omkring herinde...

Vi er altid venlige og klar til at hjælpe hinanden herinde. Og få hjælp
selvfølgelig også.

> Mvh
>
> Henrik

Mvh
Simon

Fra : Simon Nielsen

Dato : 21-08-04 19:36

> [...]
> forstyrrende. Enten mindre billeder eller gør hjemmesiden bredere, jeg vil
> nok foreslå at hjemmesiden gøres bredere.

Jeg prøvede lige i IE og der var linksene hvide, men i mozilla fungerer din
side ikke helt så fedt. Men igen et meget forstyrende element for mig er det
at man skal scrolle op og ned og til siderne for se billederne, jeg vil
meget gerne betragte hele billedet på en gang for at få et helhedsindtryk.

Mvh
Simon

Fra : HS

Dato : 21-08-04 19:38

Hey Simon.. så kan du måske hjælpe mig med et bedre galleri??? Ved godt det
ik li høre til her i et fotoforum, men alt hjælp tages imod...

Fra : Tommy Jensen

Dato : 21-08-04 19:48

On Sat, 21 Aug 2004 20:38:09 +0200, "HS" <opelmanta2@stofanet.dk>
wrote:

>Hey Simon.. så kan du måske hjælpe mig med et bedre galleri??? Ved godt det
>ik li høre til her i et fotoforum, men alt hjælp tages imod...

Du kan prøve at tage et kig på Exhibition Engine

http://photography-on-the.net/

MVH Tommy

Fra : HS

Dato : 21-08-04 19:52

Tak for forslaget.. får min webmaster til at kigge på det... Har nemlig ik
selv så meget forstand på det... Så alle forslag modtages gerne ang det
her...

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-08-04 21:50

HS wrote:

> Hej jeg er ny her i dette Forum... Jeg har fulgt en del debatter og syntes
> der er en bedre moral herinde end på fotokritik...

Ja - fotokritik.dk er web-site, hvor talentløse pesionister og
hjemmegående husmødre udstiller deres knipserier, og de ønsker kun
at få venlige og rosende kommentarer.

> Jeg har en hjemmeside hvis nu nogen skulle gide kigge på den...
> www.henrikfotograf.dk

Jamen så bliver det jo spændende at se, om du er moden til at få
reel og uforbeholden kritik af dine knipserier, for her på UseNet er
der ikke en web-moster, som modererer debatten, og excluderer dem
der gir' for hård kritik.

Jeg har taget et kik på dit web-site, og jeg vil sige, at der er
nogle gode billeder iblandt, men der er desværre også mange, som er
så dårlige, at de efter min mening ikke er retfærdige over de unge
modeller, som er på billederne.

Når man som fotoamatør øver sig i modelfotografering, så skal man
være ekstra meget selvkritisk, og kun gemme de få heldige skud.

> Men jeg ser frem til at få hjælp fra folk rundt omkring herinde...

Ja der er masser af kompetence her i gruppen, og hvis du er aktiv,
så er der ihvertfald gode mulighedder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-08-04 22:18

Niels Riis Ebbesen skrev:

>Ja - fotokritik.dk er web-site, hvor talentløse pesionister og
>hjemmegående husmødre udstiller deres knipserier,

Og så lige mig, der godtnok er pensionist, men hverken telantløs eller
hjemmegående husmor ...

>og de ønsker kun at få venlige og rosende kommentarer.

.... og er glad for al kritik.

Niels, hvis du vil gøre både dig selv og gruppen en tjeneste, så
begynder du igen at opføre dig ordentligt og positivt. Jeg ved du kan,
du har vist det masser af gange. I virkeligheden er du jo en venlig,
hjælpsom og kyndig mand. Praktisér det!

http://huse-i-naestved.dk