Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony memory stick til Sony DSC-F717
Fra : Ukendt

Dato : 20-08-04 15:27

Hej folkens,

Efter at have spildt et par år med et Medion kamera, er det nu blevet
tid til et nyt. Da budgettet dog ikke tilader de store udskejelser, er
min interesse faldet på Sony DSC-F717. Her synes jeg man får meget
kamera for pengene. Jeg har tjekket priser på edbpriser.dk og så har
jeg fulgt med i Den Blå Avis den seneste tid.

Spørgsmål:

1) Er der nogle faldgrupper ved at købe et sådan kamera brugt? Bør jeg
holde mig fra det?

2) På Edbpriser.dk er de billigste forretninger Digital4u og
Pixmania.com. Kan man trygt handle hos dem?

I Den Blå Avis sælges kameraet sjældent alene. Det ledsages som regel
af taske, 128 MB memory stick og eventuelt mere. Jeg vil selvfølgelig
gerne finde ud af hvad disse ting koster mig i nykøb, for at vurdere
om der er tale om en god handel. Problemet er, at når jeg kigger på
Sony memory sticks i Edbpriser.dk, så er der mange 128MB sticks.

Spørgsmål:

3) Er der nogle der kan kaste lidt lys over dette område? Er nogle
Sony memory sticks hurtigere end andre? Hvilket bør jeg vælge?

Det var vist det hele. Jeg håber nogle venlige sjæle vil tage sig tid
til at besvare mine spørgsmål.

Venlig hilsen

Torben Andst

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 20-08-04 17:01

TT wrote:

[Sony DCS-F717]

> 1) Er der nogle faldgrupper ved at købe et sådan kamera brugt? Bør
> jeg holde mig fra det?

Tjaeh, hvis det bruger et specielt batteri kan det være kørt fladt af
den tidlige ejer. Kontroller at der ikke er synlige døde eller varme
pixels, eller ridser på optik eller skærm.

> 2) På Edbpriser.dk er de billigste forretninger Digital4u og
> Pixmania.com. Kan man trygt handle hos dem?

Jeg har selv gode erfaringer med reklamation over defekt kamera ved
PixMania, men vær opmærksom på at en forsikret pakke fra Danmark til
Frankrig koster 240,-. Hvis du søger i gruppe dk.forbruger (f.eks. i
http://groups.google.com/ ) vil du støde på et par tråde, hvor PixMania
har været diskuteret. Det er mit indtryk at de fleste kommentarer har
været positive.

> 3) Er der nogle der kan kaste lidt lys over dette område? Er nogle
> Sony memory sticks hurtigere end andre? Hvilket bør jeg vælge?

Der er fire typer Memory Sticks:
Memory Stick
Memory Stick PRO (hurtigere og med potentiale for større kapacitet)
Memory Stick Duo (fysisk mindre)
Memory Stick PRO Duo (kombination af ovenstående)

F717 angives til at understøtte Memory Stick PRO, hvilket betyder at
det også understøtter Memory Stick. Jeg ved ikke om der vindes noget
ved at købe PRO til det kamera.
http://ciscdb.sel.sony.com/perl/news-display.pl?news_id=15

Du kan også godt bruge Duo modellerne i kameraet, hvis du benytter en
adapter (den følger normalt med de større kort).
--
JPEGCrops 0.6.15 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Anders F

Dato : 21-08-04 14:44

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> wrote in message
> [...]
>
> Du kan også godt bruge Duo modellerne i kameraet, hvis du benytter en
> adapter (den følger normalt med de større kort).

Også det 64Mb jeg har købt. Og 64Mb kan vist ikke kategoriseres som "større"
idag
Men man skal naturligvis lige være vågen!

/Anders