Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan Photoshop det?
Fra : PSG

Dato : 20-08-04 13:50

Hej

Jeg har en masse billeder der skal redigeres så størrelsen på hvert billede
fylder præcis 150 * 100. Kan fx Photshop eller andre programmer klare det i
et snuptag eller skal man slave sig igennem hvert enkelt billede? Jeg har
Photoshop i både version 7.0 og CS hvis det har betydning.

På forhånd tak for svar.

--
Patrick

Fra : ;o\)-max-

Dato : 20-08-04 14:19

"PSG"
> [...]
> et snuptag eller skal man slave sig igennem hvert enkelt billede? Jeg har
> Photoshop i både version 7.0 og CS hvis det har betydning.

Du skal optage en Action og genne den som en droplet?
det er ret udførligt beskrevet i hjælpefilerne, ikke svært..! -max-

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 20-08-04 14:17

Det nemmeste er nok at hente irfanview, det er et gratis program, hvor du
bl.a. kan batch resize billeder. Hvis du gerne vil bruge photoshop, som du
åbenbart har brugt pænt mange penge på (både 7,0 og CS), så kig på automate
funktionen, læs lidt om den i Hjælp menuen, den kan det samme (og en masse
andet, hvis du gerne vil lave batch conversion...)

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Peter T.

Dato : 22-08-04 11:10

PSG leverede følgende historie fra de varme lande:

> [...]
> programmer klare det i et snuptag eller skal man slave sig igennem
> hvert enkelt billede? Jeg har Photoshop i både version 7.0 og CS hvis

I photoshop CS kan du vælge menuen File->Automate->web photo gallery, hvor
du kan gøre tricket. Outputtet kommer godt nok ud som webgalleri, men du
kan blot bruge de ændrede billeder, som bliver gemt i en undermappe til
webgalleriet.

Husk forresten at tage højde for billeder i portrætformat.

--
Salg af googlesøgninger: en femmer pr. søgning.
**** Ugens tilbud: 10 søgninger til kun 40 kr ****

Jeg sælger også friseringer til 25 kr.