kan ikke finde ud af php
Fra : Kim Lindhardt

Dato : 23-08-04 16:10

hej jeg er en dreng som laver hjemmesider fx. www.galima.dk det er min
hjemmeside men jeg skal lave meget mere og det skal helst være i php så jeg
kan lave log in og div. ting men for det første jeg har kun frontpage hvis
der er nogle der kan fidne ud af php og vil lave lidt for mig så skriv lige
eller hvis nogle gider og hjælpe mig med og finde ud af hvordan man gør

Fra : Anders Lund

Dato : 23-08-04 16:38

Kim Lindhardt wrote:

> hej jeg er en dreng som laver hjemmesider fx. www.galima.dk det er min

Hehe, sådan ca. på niveau med min første hjemmeside. :)

> [...]
> eller hvis nogle gider og hjælpe mig med og finde ud af hvordan man gør

Det er meget fint at du gerne vil lære PHP, men jeg synes at du skulle
starte med at skrive lidt HTML inden da, da PHP koden skal udskrive HTML
kode. Derfor er det meget godt at kunne noget HTML. Du behøver ikke at
blive den helt store guru til HTML, men basal viden om det er en god idé.
www.html.dk er meget god til begyndere og øvede.

Mht. PHP findes der toturials på nettet. En hurtig Google søgning gav
denne side, som er på dansk: http://www.razor.dk/php/guider/

Det bedste du kan gøre (for os andre :) er at starte med at prøve selv.
Når du så har læst nogle af disse guider igennem og afprøvet nogle af de
ting der står, kan du få mere hjælp fra PHPs hjemmeside, som dog er på
engelsk.

Der findes også hjemmesider som har en hel masse kodeeksempler, som du
frit kan kopiere. Når du så er begynder, kan du kigge disse ting igennem
for at prøve at forstå hvad der egenlig sker i koden.
http://netcoders.dk/ er på dansk og har en masse kodeeksempler og
artikler om mange forskellige sprog - herunder PHP.

Hvis du ikke er så god til engelsk... så må du lære det! Det er det
sprog der er mest info at hente fra.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Torben Svendsen

Dato : 23-08-04 18:05

"Kim Lindhardt" skrev

> [...]
lige
> eller hvis nogle gider og hjælpe mig med og finde ud af hvordan man gør

Jeg kan varmt anbefale www.webcafe.dk. Der er en meget pædagogisk
introduktion til php og et forum til supplerende spørgsmål.

Venligst
Torben Svendsen
www.sydjyskvinselskab.dk

Fra : René Jensen

Dato : 07-09-04 08:35

"Torben Svendsen" <torbensvendsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg kan varmt anbefale www.webcafe.dk. Der er en meget pædagogisk
> introduktion til php og et forum til supplerende spørgsmål.

Hej Kim,

Jeg er ret ny på php feltet, og jeg kan også varmt anbefale www.webcafe.dk
og hvis du så får mere blod på tanden og brænder efter mere, skulle du købe
bogen "Introduktion til php, mysql og apache"

Den koster omkring 500kr.

Mvh.

René

www.TekIt.dk