En script fra ASP til PHP
Fra : Ulrik Chr.

Dato : 22-08-04 17:01

Jeg har følgende script i ASP som jeg ikke aner hvordan skal se ud i PHP?

Nogen der kan hjælp, da jeg er ved at lave mine sider om til PHP.

------------
SQLTjek = "Select * from liste where mail = '" & Request.Form("mailtil") &
"'"
set rs = conn.execute(SQLTjek)
If rs.EOF Then
strSQL = "Insert into liste (mail, format) values('" &
Request.Form("mailtil") & "','" & Request.Form("formattil") & "')"
Conn.Execute(strSQL)
Conn.Close
Set Conn = Nothing
Else
response.redirect("/fejl.php")
-------------

Den får variabler via en formular fra foregående side (mailtil og
formattil )

Hvis den ikke finder oplysningen fra mailtil i kolonnen mail, så skal den
indsætte mailtil og formatil i kolonerne mail og format.

Er oplysningerne fra mailtil allerede i kolonnen mail, så skal den
vidrestille til siden fejl.php

Overstående script har virket som ASP, men hvordan ser scriptet ud i PHP?

--
Ulrik Chr.

Mail: nettet@uacxx.dk Homepage: www.uac.dk
Fjern xx efter uac ved svar via mail.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 22-08-04 17:35

On Sun, 22 Aug 2004 18:01:29 +0200, Ulrik Chr. wrote:

[snip]

> Overstående script har virket som ASP, men hvordan ser scriptet ud i
> PHP?

Det kommer an paa programmoerens fantasi. Der er ikke nogen gylden formel.
Hvor langt er du naaet, og hvor stoeder du ind i problemer?

Kom med en konkret problemstilling - det virker naesten som om du blot er
ude efter gratis arbejdskraft, og den holdning virker bestemt ikke
motiverende eller saerlig venlig i det hele taget :)

Et spoergsmaal kunne fx. vaere:

   Efter at have laest manualen og soegt paa Google, er jeg stadig i tvivl
   hvordan jeg tilgaar variable fra formularer. Er der nogen der kan giver
   mig et link til et specifikt sted i manualen der forklarer mig dette?

--
Christian Jørgensen | Pity the poor egg: it only gets laid once.
http://www.razor.dk |

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 22-08-04 17:34

"Ulrik Chr." <nettet@uacxx.dk> wrote:

> Jeg har følgende script i ASP som jeg ikke aner hvordan skal se ud
> i PHP?

[snip ASP]

Nu kender jeg ikke lige så meget til ASP, men mon ikke ækvivalent
PHP-kode ser nogenlunde sådan her ud:

$link = mysql_connect('localhost', 'mysql_user', 'mysql_password');

$q = "SELECT * FROM liste WHERE mail='".$_POST['mailtil']."'";
$res = mysql_query($q);

if (mysql_num_rows($res)==0) {
   $q = "INSERT INTO liste (mail, format) values('"
       .$_POST['mailtil']
       ."','"
       .$_POST['formattil']
       ."')";
   mysql_query($q);
   mysql_close($link);
}
else {
   mysql_close($link);
   header("Location: /fejl.php");
}

Jeg går ud fra, du benytter method="POST" i formularen - hvis ikke,
skal du bruge $_GET i stedet for $_POST. Jeg har ikke afprøvet koden,
så hvis du eller andre finder fejl, må I endelig sige til.

--
Anders Thorsen Holm, BSc i datalogi-multimedier.

Jeg søger fuldtidsjob i eller nær Århus - gerne studierelevant,
men ingen betingelse. Læs mit CV: http://www.thorsenholm.dk/cv/