Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort valg??
Fra : Klaus Andersen

Dato : 27-08-04 16:34

Hej gruppe

Jeg er lige blevet tilbud et MSI FX5900-TD 128MB. Det er ikke en XT version
men er det ikke kun godt når man taler Nvidia? Mener at XT er neddroslet på
Nvidia og på ATI er det lige modsat?

Jeg skal give 900 kr for kortet som er næsten helt nyt, vil det ikke være
næsten lige så hurtigt som et
ATI 9800 Pro eller hvad?

Mvh Klaus Andersen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 27-08-04 17:08

Klaus Andersen wrote:
> Hej gruppe
>
> Jeg er lige blevet tilbud et MSI FX5900-TD 128MB. Det er ikke en XT
> version men er det ikke kun godt når man taler Nvidia?

Jo

> Mener at XT er
> neddroslet på Nvidia og på ATI er det lige modsat?

Korrekt

> Jeg skal give 900 kr for kortet som er næsten helt nyt, vil det ikke
> være næsten lige så hurtigt som et
> ATI 9800 Pro eller hvad?

Ligger vist tættere på 9800 non-pro, men hvis kortet er ok osv, så er det
da udemærket køb til pengene.

Du kan se lidt benchmarks her (som altid skal tages med et gran salt)
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

Lige netop det kort du omtaler er ikke nævnt, men tvivler på der er den
kæmpe forskel på dit kort og det fx5900 kort de har brugt.