POV 5600XT
Fra : Jes

Dato : 20-08-04 23:54

Hej jeg har et POV 5600XT med 256 MB, når jeg køre 3D mark pro får jeg kun
en score på 1000, men hvis jeg køre det på min kones POV5200 med 128 mb er
scoren 1215 ???

Pc er en amd 2700+ 2*512 DDR på et Apox via kt400 board....

konens en amd 2200+ 1*512 DDR på et Asus A7N8X-X

Bør jeg udskifte mit grafikkort og købe et andet ?? eller er det godt nok ?

---

Fra : Carsten

Dato : 21-08-04 05:51

Regner med du mener 3Dmark2003 scores.

Under forudsætning af at begge PC'er er opdateret med nye chipset drivere er
der er meget som spiller ind, men forskellig grafikkort driver, windows
version,
fragmentering af harddisk samt de ting som kører i baggrunden mens der
testes.

Opdater dine VIA chipset drivere på Apox bundkortet og se om det hjælper,
men ellers er der kun at sige at nforce2 bundkort er bedre end Via KT400
bundkort.

Mvh
Carsten

Fra : Jes

Dato : 21-08-04 13:28

Driverne er opdateret og begge maskiner køre med winXP pro, kan man muligvis
flashe kortet til en større bios ?? og isåfal hvordan.

Jeg fandt denne artikkel på nettet http://www.tweakup.dk/article/213/dk/ men
det er jo 128 Mb modellen ville det samme kunne gøres med 256 modellen ?
eller hvad synes i jeg skiftede nemlig til POV XT5600 XP fra et msi 5600XT
128 da det ikke kunne køre f.eks far cry ordenligt, men msi kortet køre doom
3 bedere i high en POV ??? så hvad synes i jeg skla gøre ??

JES

---

Fra : Carsten

Dato : 21-08-04 14:59

128 eller 256 MB RAM på grafikkortet er næsten underordnet (der er en mindre
forskel på ultra hurtige grafikkort).

Grafik chippen (motoren) er meget vigtigere, og fra 5600 til 5600 var da
underligt efter min mening.

Mit POV FX5900XT sort model er udmærket i Far Cry op til 1024*768*32 og vand
på very high og rest på high.
Men det er også overclocket til FX5900Ultra hastighed fra 390/700 til
450/850 med standard køling.
Med en pris på omkring 1450 + fragt på nettet kan man ikke få ydelsen
billigere.

Fra : Leony

Dato : 21-08-04 15:44

> [...]

> Hej jeg har et POV 5600XT med 256 MB, når jeg køre 3D mark pro får
> jeg kun en score på 1000, men hvis jeg køre det på min kones POV5200

5600'eren burde være bedre end 5200'eren.
Ingen tvivl om det.

> Bør jeg udskifte mit grafikkort og købe et andet ?? eller er det godt
> nok ?

Hvis et grafikkort performer dårligt i din maskine, så vil det næste
sikkert også gøre det.
Du skal finde ud af hvorfor, det kører så dårligt.

Som Carsten har været ind på, så tjek hvad der kører i baggrunden på din
maskine, som ikke kører på din kones maskine. Dette gøres ved at trykke
ctrl+alt-delete og kigge på fanebladet processer.
Tag samtidig et kig på fanebladet ydeevne, hvad siger den i cpu-brug,
sidefil (gerne lige efter en opstart).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Morten Larsen

Dato : 24-08-04 17:28

"Jes" <j_lynggaardXxXxXxXxXxXxX@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Pc er en amd 2700+ 2*512 DDR på et Apox via kt400 board....

Dette chipsæt er i mine øjne noget møj. Du vil få meget mere ud af et
nforce2 etc. Prøv evt. kortet i den maskine, så tror jeg der sker noget. Jeg
ville nok også overclocke kortet lidt. Sørg for bundkortdriverne kører. Jeg
har haft nogle performance probs. kun pga. dårlige drivere.

Mvh Morten