WXGA til 16:9 monitor
Fra : Langkjær

Dato : 17-08-04 16:24

Hej,

Jeg har en Dell Optiplex GX270 pc, med denne grafikudgang "Intel® 82865G
Graphics Controller". Skærmen der skal kobles til er en Philips LCD 42"
16:9. Hvordan får jeg opløsningen sat rigtigt op til 1365x768, når dette
ikke kan vælges under indstillinger?

Jeg har hentet, og installeret, seneste driver til grafikudgangen, fra
Intel's web-site. Men der kan stadig kun vælges diverse 4:3 opløsninger
under indstillinger.

Skærmen står bare som plug'n play i kontrolpanel. Styresystemmet er WinXP
pro.

/Langkjær

Fra : Brian Lund

Dato : 17-08-04 16:39

> [...]
> Graphics Controller". Skærmen der skal kobles til er en Philips LCD 42"
> 16:9. Hvordan får jeg opløsningen sat rigtigt op til 1365x768, når dette

Er 1280*768 ikke tæt nok på? - Eller kan du ikke vælge den heller?
1920*1080 er vel for meget for skærmen?

Jeg kan ihvertfald vælge begge opløsninger på mit Radeon, ja det er jo ikke
det samme kort...
Men jeg mener man med et program kan vælge "hjemmelavede" opløsninger, måske
powerstrip?

Brian

Fra : Langkjær

Dato : 17-08-04 16:42

> Er 1280*768 ikke tæt nok på? - Eller kan du ikke vælge den heller?
> 1920*1080 er vel for meget for skærmen?

Jeg kan godt vælge 1280x768, men det ligner bæ... 1920x1080 er heller ikke
på listen.

Jeg må kigge nærmere på "Powerstrip".

/Langkjær

Fra : Anders Lund

Dato : 17-08-04 17:44

Langkjær wrote:

> Skærmen står bare som plug'n play i kontrolpanel. Styresystemmet er WinXP
> pro.

Har Philips ikke nogle drivere til skærmen? Jeg har ikke lige kunne
finde nogen til de 2 42" modeller jeg har set.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Langkjær

Dato : 17-08-04 17:59

> Har Philips ikke nogle drivere til skærmen? Jeg har ikke lige kunne
> finde nogen til de 2 42" modeller jeg har set.

Jeg har pt. en forespørgsel nede ved dem (Philips). Jeg kan nemlig ikke
finde monitoren på deres web-site. Det er en industri monitor, og ikke en
consumer.

www.fimi.philips.com

/Langkjær