Nvidia grafikdriver nedgraderes af XP til ~
Fra : august

Dato : 17-08-04 10:37

Anvender XP DK og har i knap ½ år anvendt en Nvidia grafikdriver med højere
versionsnummer end Nvidia v52.16. Hver gang jeg har besøgt Windows update
har jeg svaret nej til at nedgradere til Nvidia v52.16, da dette åbenbart er
den seneste Nvidia version der er Microsoft verificeret, trods at denne
driverversion snart er 1 år gammel. Opgraderede for nylig til Nvidia v61.77
der fungerede uden problemer. På forunderlig vis fik XP pga aktiveret
automatisk opdatering forleden nedgraderet min driver til v52.16. Dette
afstedkommer 3 spørgsmål:
Er jeg virkelig nød til at deaktivere automatisk opdatering for at undgå at
grafikdriveren nedgraderes?
Er der kendte alvorlige problemer ved at anvende Nvidia v61.77 og højere med
XP DK?
Hvorfor er Microsoft næsten 1 år bagud med at verificere en så vigtig driver
som Nvidia's grafikdriver?

Venligst

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-08-04 11:11

Jeg bruger ikke Windows Update til automatisk at opdatere drivere. Jeg
stoler ikke på at MS har styr nok på det. Det viser dit eksempel jo også, og
jeg har også hørt om andre. Jeg går selv manuelt ind på Windows Update og
checker et par gange om ugen, og foretrækker selv at have styr over hvad der
skal "opdateres".

Fra : Anders Lund

Dato : 17-08-04 12:11

august wrote:

> Er jeg virkelig nød til at deaktivere automatisk opdatering for at undgå at
> grafikdriveren nedgraderes?

Er det ikke kun kritiske opdatering, som bliver installeret automatisk?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : august

Dato : 17-08-04 12:50

> Er det ikke kun kritiske opdatering, som bliver installeret automatisk?

Jo, det troede jeg også, men som jeg skrev: Windows Update downgradede selv
nvidia driveren fra v61.77 til v52.16.
Måske er forklaringen, som en anden skrev:
"That could be because version 61.77 isn't WHQL Certified. Version 61.76 is"
Jeg vil nu prøve nvidia v61.21 fra MSI (anvender MSI-kort)
http://www.msi.com.tw/program/support/driver/dvr/spt_dvr_detail.php?UID=458&kind=2

Venligst