GeForce 6800 Ultra
Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 11-08-04 22:22

Hej

Jeg påtænker at anskaffe ovennævnte kort, for det lyder som om, at det er et
kort af den kaliber der skal til for at spille Doom3 bare nogenlunde. Jeg
har en Dell, 2,26 Ghz P4, og 512mb rambus ram samt et GeForce Ti-4600.
Men spørgsmålet er (især til dem der har anskaffet sådant et kort), er det
nødvendigt det får to strømtilslutninger selvom det ikke overclockes? Jeg
har læst, at det bruger over 400 watt - kan en standard pc strømforsyning på
300 - 350 watt i det hele taget klare sådant et forbrug? Det skulle også
optage den først pci slot på grund af den voldsomme kølerkonfiguration
(udover AGP porten), men det gør vel ikke noget?

Har nogen erfaringer med dette kort i såvel installationen som i Doom
spillet (eller andre krævende spil)? Jeg er muligvis for tidligt ude mht
spillet (udgives jo først på fredag), men en mængde lader åbenbart til at
have skaffet det allerede.

Mvh
HH

Fra : Nicolai

Dato : 11-08-04 22:39

> Jeg påtænker at anskaffe ovennævnte kort, for det lyder som om, at det er et
> kort af den kaliber der skal til for at spille Doom3 bare nogenlunde. Jeg
Nårh ja, nå mindre ikke kan gøre det ;)

> har en Dell, 2,26 Ghz P4, og 512mb rambus ram samt et GeForce Ti-4600.
Fair.

> [...]
> optage den først pci slot på grund af den voldsomme kølerkonfiguration
> (udover AGP porten), men det gør vel ikke noget?
Køb et 6800GT - ca 5% langsommere, 1000,- billigere og kun behov for 1x strøm.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-04 09:09

"Hans-Henrik Husen" <hh.efternavn@udbyder.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg påtænker at anskaffe ovennævnte kort, for det lyder som om, at det er
et
> kort af den kaliber der skal til for at spille Doom3 bare nogenlunde.

Det er et godt kort! Det larmer en smule i nuværende konfiguration (dårlig
køleløsning), eller - larmer er så meget sagt, det "suser"

> Jeg
> har en Dell, 2,26 Ghz P4, og 512mb rambus ram samt et GeForce Ti-4600.

Jeg vil tro at du stadig med den konfiguration, vil kunne spille spillet i
800x600, dog uden AA.

> Men spørgsmålet er (især til dem der har anskaffet sådant et kort), er det
> nødvendigt det får to strømtilslutninger selvom det ikke overclockes?

Jeg har ikke prøvet med kun en molex... jeg har prøvet med 2 molex, der også
var forbundet til andet hardware (HD's) og det gik ikke så pokkers godt...

> Jeg
> har læst, at det bruger over 400 watt - kan en standard pc strømforsyning

> 300 - 350 watt i det hele taget klare sådant et forbrug?

Jeg har en 480W strømforsyning, og som skrevet, så vil kortet gerne have
strøm for sig selv.

> Det skulle også
> optage den først pci slot på grund af den voldsomme kølerkonfiguration
> (udover AGP porten), men det gør vel ikke noget?

Næh, ikke hvis du har plads...

> [...]
> spillet (udgives jo først på fredag), men en mængde lader åbenbart til at

Doom3 har kunne købes i det store udland i en periode nu....

Mine erfaringer er, at det er et alle tiders kort til Doom3, men det er GT
kortet også, og det samme med de nye X800 kort fra ATI.

Jeg har dog dårlige erfaringer med at OC'e kortet, det kan jeg overhovedet
ikke

> Mvh
> HH

Lars B