nyt isenkram
Fra : Ib Nielsen

Dato : 04-09-04 12:36

Hej, jeg står og skal have en ny pc, men jeg ved ikke hvad jeg skal vælge,
da jeg ikke har fulgt med i udviklingen de sidste mange år og har derfor
ingen forudsætninger for at træffe nogle kvalificerede valg.
Jeg havde regnet med et Radeon X800 XT grafikkort, men det er også det
eneste jeg har fundet ud af jeg vil have. Skal man vælge Intel Pentium 4
eller Athlon 64 nu til dags? Jeg havde måske forestillet mig en Pentium 4
3,4 GHz, men hvis det nu falder på en Athlon 64 ved jeg ikke hvad man skal
op i. Hvad med bundkort, ram osv.? Jeg havde regnet med min. 1 gb ram, men i
dag er der vidst alle mulige slags ram, DDR, DDR2, PC3200 osv., som jeg ikke
aner en fis om. Jeg vil ofre kr. ~15.000,- Det eneste jeg ikke skal have er
en mus og harddisk.

Jeg skal primært bruge computeren til at spille, og jeg synes ikke der er
noget ved at spille, hvis det foregår i laveste opløsning. Derudover
eksperimentere jeg også med diverse grafikprogrammer. Jeg bruger den også
til småting som at se DVD'er og surfe på internettet.

Venlig hilsen

Fra : ct

Dato : 04-09-04 19:13

> [...]
> eksperimentere jeg også med diverse grafikprogrammer. Jeg bruger den også
> til småting som at se DVD'er og surfe på internettet.

Meninger er der jo lige så mange af som der er mennesker, men her kommer én;

Jeg ville (og har) tage en Athlon 64, da de seneste par sammenligninger jeg
har set falder ud til svag fordel for denne frem for Intel
(www.anandtech.com) Derudover er den jo allerede forberedt til når der
kommer en 64bit Windows engang..... Jeg har så valgt sokkel 939 som er lidt
dyrere, men mest fordi den mindste CPU til denne er 3500+ Denne sokkel
forventes vidst at være den mest 'fremtidssikre' (som der ikke er noget der
er alligevel)

Grafikkortet kan jeg stemme enig i Er bare lidt svære at skaffe for
tiden, ,men mon ikke de næste par uger afhjælper leveringsproblemerne.....

1GB ram skulle vist være rigeligt til at starte med, i min mening er 2GB
unødig luksus, medmindre man er f.eks. hardcore billedbehandler. Athlon 64
bruger DDR ram 400mhz.

claus

Fra : Ib Nielsen

Dato : 05-09-04 16:09

> 1GB ram skulle vist være rigeligt til at starte med, i min mening er 2GB
> unødig luksus, medmindre man er f.eks. hardcore billedbehandler. Athlon 64
> bruger DDR ram 400mhz.

Hvad med bundkort er der noget man skal passe på med her. Hvordan finder man
ud af om ram og bundkort passer sammen?