Barebone
Fra : Jesper

Dato : 03-09-04 17:22

Hej. Hvad er en barebone egentlig, og er pointen bare at den er kompakt
eller hva ?
Jeg har en spritny harddisk og ny skærm, og påtænker at købe ny computer
(uden omtalte dele naturligvis) Er barebone aktuelt for mig ?
Mvh.
/Jesper

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-09-04 17:45

Jesper wrote:
> Hej. Hvad er en barebone egentlig, og er pointen bare at den er
> kompakt eller hva ?

Ja - pointen er bare udseendet - nærmest kvardratisk, når du ser den forfra.

Lille og kompakt - men ellers indmaden som i alle andre PC'er.

De ser smarte ud - men kan være lidt besværlige at rode i, hvis man ofte
skifter dele ud.

> Jeg har en spritny harddisk og ny skærm, og påtænker at købe ny
> computer (uden omtalte dele naturligvis) Er barebone aktuelt for mig ?

Ja - hvis du vil have et lille kompakt kabinet.

Jeg personlig kan bedre lide et stor tower eller minitower, hvor man kan
komme til at rode uden besvær - men det er jo en smagssag og fordi jeg
"tit" roder i PC'en og prøver nye dele......

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-04 08:52

> Ja - pointen er bare udseendet - nærmest kvardratisk, når du ser den
forfra.

> Lille og kompakt - men ellers indmaden som i alle andre PC'er.

Er der egentlig normale bundkort i sådan en fætter, eller er de specielt
fremstillet til formålet?

Fra : Lars

Dato : 04-09-04 14:26

"Peter Larsen9900" <kanmanik> skrev i en meddelelse

> forfra.

> Er der egentlig normale bundkort i sådan en fætter, eller er de specielt
> fremstillet til formålet?

Normale micro atx bundkort er ok alm atx kort er normalt for store.

--
Venlig Hilsen
Lars Funder

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 03-09-04 18:24

On Fri, 3 Sep 2004 18:21:58 +0200, "Jesper" <mandarinen@e-mail.dk>
wrote:

>Hej. Hvad er en barebone egentlig, og er pointen bare at den er kompakt
>eller hva ?

Pointen er, at den er "bare bone" (nøgent skelet) - et kabinet med
bundkort, hvor du selv skal sætte kød på i form af RAM, processor og
harddisk. Ofte er grafik, lyd og netkort onboard.

At barebone så også fejlagtigt er blevet synonymt med små kabinetter
er en anden sag (notebooks, servere m.v. sælges f.eks. også barebone)

>Jeg har en spritny harddisk og ny skærm, og påtænker at købe ny computer
>(uden omtalte dele naturligvis) Er barebone aktuelt for mig ?

Tjah....

KS