Logitech MX1000?
Fra : sls

Dato : 02-09-04 19:09

Overvejer at købe sådan en mus, men har lige et par ?

Findes den med ledning?
Skal bruge den som gaming mus, er den god nok til det, hvis den er trådløs?
Virker den på en sort IceMat?

Hvis det skal være en mus med ledning, hvad vil i så forslå?

Logitech MX500 eller 510
Intellimouse 3.0 eller 4.0

Den skal virke på en sort IceMat.

Mvh Sid

Fra : Brian Lund

Dato : 02-09-04 20:24

> Overvejer at købe sådan en mus, men har lige et par ?

Hvad har du? - Et par spørgsmålstegn?

> Findes den med ledning?

Ikke endnu, og når/hvis den kommer så får den nok et andet nummer, ligesom
med mx500 vs mx700...

> Skal bruge den som gaming mus, er den god nok til det, hvis den er
trådløs?
> Virker den på en sort IceMat?

Nu er det en helt ny optik, men min MX510 virker perfekt med sådan en :)
Iøvrigt så er MX700 og MX900 vist lige så gode som trådmus efter hvad jeg
har hørt mht til at kunne følge med til bevægelserne som f.eks. i spil! - Så
der er MX1000 sikkert også med...

> Hvis det skal være en mus med ledning, hvad vil i så forslå?
>
> Logitech MX500 eller 510
> Intellimouse 3.0 eller 4.0
>
> Den skal virke på en sort IceMat.

MX510, jeg har den selv, og jeg vil til enhver tid foretrække den fremfor en
intellimouse!

Brian

Fra : Flemming Joensson

Dato : 03-09-04 02:35

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote in

> [...]
> hvad jeg har hørt mht til at kunne følge med til bevægelserne som
> f.eks. i spil! - Så der er MX1000 sikkert også med...

Jeg har både en MX700 og en MX500 tilsluttet min pc og jeg kan godt mærke
forskel på de to når jeg spiller. Jeg har ikke lige noget konkret at have
det i, men min hitrate er en hel del større når jeg bruger kabelmusen. Så
hvis det er for at spille, så ville jeg vælge en kabelmus. Hvis det er
fordi man roder på sit skriver (som undertegnede) så er trådløs mus og
tastatur en lækker ting ;) Jeg har i lange perioder brugt Mx700 til spil,
så det er ikke fordi den er dårlig til det, slet ikke - den er bare ikke
lige så god som MX500 efter min mening.

/Flemming
--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Bo Andersen

Dato : 03-09-04 07:52

> [...]
> det i, men min hitrate er en hel del større når jeg bruger kabelmusen. Så
> hvis det er for at spille, så ville jeg vælge en kabelmus.
---Snip---

MX700 musen har jo batterierne at slæbe rundt på, hvor MX500 ikke
har det problem.
Derfor er der heller ikke samme enerti i de to mus, det
kan resultere i din højere hitrate med den "lette" mus.
Nogen har endda moddet deres Logitech mus, der sidder
vistnok en jernplade i dem som *forsigtigt* kan tages ud
og dermed få massen yderligere ned.
Ud over dette har man jo selvfølgelig monteret mouse-skatez
(teflon-tape) under musen. Så den glider ekstremt bedre.

Summa: Vælg kabelmus til gaming pga. lavere masse/enerti.

-Bo-

Fra : sls

Dato : 03-09-04 09:28

"Bo Andersen" <boing@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (teflon-tape) under musen. Så den glider ekstremt bedre.
>
> Summa: Vælg kabelmus til gaming pga. lavere masse/enerti.

ok takker, skal det så være Intelli musen fra M$ eller 510eren fra logitech?
Er de lige gode, og skal jeg vælge den der ligger bedst i min hånd?

Mvh Sid

Fra : sls

Dato : 03-09-04 22:18

"sls" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

logitech?
> Er de lige gode, og skal jeg vælge den der ligger bedst i min hånd?

Hej Igen!!!

Nu kom jeg så til at købe en MX-1000, da sælger sagde at pga. den nye
teknologi skulle den trådløse mx-1000 virke lige så godt som en med ledning,
passer det?

Mvh Sid

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 04-09-04 08:45

> Nu kom jeg så til at købe en MX-1000, da sælger sagde at pga. den nye
> teknologi skulle den trådløse mx-1000 virke lige så godt som en med
ledning,
> passer det?

Hehe, du stoler godt nok på sælgere hvad?

Men han har sansynligvis stort set ret, Logitech har nemlig siden MX 700
lavet en trådløs overførsel med meget højere opdateringshastighed, og det
gør at overførslen kan følge bedre med til de hurtige og præcise bevægelser
man ofte skal gøre med musen ved spil.

Det er sikkert en ret god mus, den lyder lovende efter beskrivelserne i
hvert fald.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Bo Andersen

Dato : 04-09-04 22:24

> ledning,

Sikkert nok, med hvad med massen ?
En tung mus egner sig, IMHO, ikke til gaming...

> [...]
> lavet en trådløs overførsel med meget højere opdateringshastighed, og det
> gør at overførslen kan følge bedre med til de hurtige og præcise

Ja, men hvis du ikke er hurtig_nok til at bevæge musen,
pga. enertien, så udnytter man det jo ikke alligevel.....

> Det er sikkert en ret god mus, den lyder lovende efter beskrivelserne i
> hvert fald.

Tror bestemt også, det er en fed allround-mus.
-Bo-

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 03-09-04 12:24

"Bo Andersen" skrev i en meddelelse:

> MX700 musen har jo batterierne at slæbe rundt på, hvor MX500 ikke
> har det problem.

Rigtigt og en MX1000 vejer 1 kg!

Mvh Simon

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 03-09-04 12:15

"Brian Lund" skrev i en meddelelse

> Nu er det en helt ny optik, men min MX510 virker perfekt med sådan en :)

Nope, det er ikke ny optik, men en helt ny teknologi, laser. Jeg har igen
anelse om hvordan det virker, eller om den virker på en musemåtte af glas,
selvom det er sandblæst og farvet. Det var bare lige det :)

Mvh. Simon