USB 2.0 porte
Fra : RLJ

Dato : 31-08-04 01:41

Hej

Hvordan kan man måle hvor hurtigt en USB 2.0 port er ??
Jeg har prøvet at overføre en større mængde data via
en Dane-Elec USB 2.0 kortlæser til et CF-kort.
Jeg synes bare ikke det går særlig hurtigt.
CF-kortet er et 128 MB Sanddisk.
Kræves der et high-speed CF-kort før man får noget ud af det ??

Ralph

Fra : Anders F

Dato : 31-08-04 09:23

"RLJ" <list-jensen@privat.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg synes bare ikke det går særlig hurtigt.
> CF-kortet er et 128 MB Sanddisk.
> Kræves der et high-speed CF-kort før man får noget ud af det ??

Under alle omstændigheder kommer du ikke i nærheden af de 480Mbps. Jeg mener
at et hurtigt CF kort ligger omkring 6MBps (48Mbps)...

/Anders

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 31-08-04 17:13

"Anders F" <af-spam@hi5.dk> writes:

> Under alle omstændigheder kommer du ikke i nærheden af de 480Mbps. Jeg mener
> at et hurtigt CF kort ligger omkring 6MBps (48Mbps)...

Der er nok ikke nogen tvivl om at det er CF kortet som sætter
begrænsningen. De hurtigste CF kort (SanDisk Ultra) jeg har hørt om
er i nærheden af 10MB/s skrivehastighed.

Kai

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-08-04 17:19

RLJ wrote:

> Hvordan kan man måle hvor hurtigt en USB 2.0 port er ??

Hvad tænker du på?

Jesper G. Poulsen

Fra : RLJ

Dato : 31-08-04 23:04

> Hvad tænker du på?

Jeg tænker såmænd bare på om der er en måde hvorpå
jeg kan se at mine USB porte nu også virkelig ER USB 2.0.
Jeg har selvfølgelig installeret SP1.
Og så hvor jeg kan få glæde af USB 2.0 fremfor 1.1

Jeg har bl.a. en Epson R300 printer som har USB 2.0 interface til PC,
men jeg synes nu ikke den arbejder andeledes end før.

Ralph