Seagate harddisk problem
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 28-08-04 16:47

Jeg har en Seagate Barracuda plus 7.200 harddisk på 200 GB.

Den har maks kørt i 14 dage. Når jeg starter eller genstarter min computer
får jeg følgende besked:

"Pri master hard disk: S.M.A.R.T. Status: BAD, Backup and replace. - Press
F1 to resume..."

Kan det virkeligt være "rigtigt"? At jeg skal sende den tilbage hvor jeg
købte den og have en ny tilsendt? Jeg synes ikke at jeg har oplevet de store
problemer med disken ellers....af og til er den måske lidt vel lang tid om
at starte programmer op....

Jeg har et andet problem, som jeg ikke tror har nogen forbindelse til
harddisken, men jeg nævner det lige for en sikkerheds skyld - hvis der var
nogen der havde et løsningsforslag til dette problem ville det også være
fint:

Når jeg har brændt nogle filer ud på en CD og derefter vil starte CD'en/have
mit drev til at læse fra den, så får jeg følgende besked:

" Windows kan ikke læse fra denne disk. Disken kan være beskadiget eller
bruger muligvis et format, som ikke er kompatibelt med Windows."

Der åbnes ikke en automatisk dialogboks som der normalt gør i Win XP så
snart man sætter en CD i drevet og vælger jeg højreklik -> åbn så får jeg
den besked som beskrevet herover.

Jeg har prøvet at sætte CD'erne i både mit DVD-drev og mit brænder drev -
det gør ingen forskel. Jeg har også prøvet at brænde filerne ud på andre
CD'ere af et andet mærke - det gør heller ingen forskel (der plejer nu
heller ikke at være problemer med de CD'ere som jeg denne gang har brugt).

Mvh
Morten

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-08-04 21:51

Morten Munk-Jensen wrote:
> [...]
> ud på andre CD'ere af et andet mærke - det gør heller ingen forskel
> (der plejer nu heller ikke at være problemer med de CD'ere som jeg

For mig lyder det somom der kunne være noget galt med IDE controlleren
på dit bundkort eller dine IDE kabler kan være defekte. Prøv nogle andre
kabler..?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 29-08-04 11:58

> For mig lyder det somom der kunne være noget galt med IDE controlleren
> på dit bundkort eller dine IDE kabler kan være defekte. Prøv nogle andre
> kabler..?
>
> -Sune

Jeg har prøvet med tre forskellige slags IDE kabler, det gør desværre ingen
forskel. Jeg ved ikke rigtigt mht. controlleren på bundkortet - det er også
helt nyt og der har ingen problemer været tidligere.

Mvh
Morten

Fra : T.Jakobsen

Dato : 29-08-04 00:08

Morten Munk-Jensen wrote:

> [...]
> får jeg følgende besked:
>
> "Pri master hard disk: S.M.A.R.T. Status: BAD, Backup and replace. - Press

Øhm - Du skriver at både din HD og dit CD-drev laver underlige ting

Nu har du vel ikke sat de to enheder på samme IDE kabel ?

Venligst

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 29-08-04 11:59

> Øhm - Du skriver at både din HD og dit CD-drev laver underlige ting
>
> Nu har du vel ikke sat de to enheder på samme IDE kabel ?

DVD-drev og brænder er på samme kabel - HDD på et kabel for sig selv.

Mvh
Morten

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 29-08-04 20:58

Jeg kan til syneladende heller ikke starte spil op fra harddisken længere -
det ser ud som om spillet indlæses (loge kommer frem) - men kun i få
sekunder, så bliver der sort skærm (lyden fra spillet er der dog). Efter ca.
1 min. med sort skærm vendes der automatisk tilbage til Windows' skrivebord
(spillet afslutter selv).