Andet multimedie
bentjuul 3670
hvor pokker er @ i Illustrator CS på Mac?
Fra : Studio Smalbro

Dato : 02-09-04 11:55

`Jeg hamrer og hamrer forgæves i mit hvide plasticdesignertastatur for at få
lavet et @ i Illustrator CS på Mac'en (OSX). Intet sker - hvorfor i alverden
ikke?

Kh
Bjørn

Fra : KNL DtP

Dato : 02-09-04 14:42

"Studio Smalbro" <studio@NOSPAMNOsmalbro.dk> skrev i en meddelelse

> `Jeg hamrer og hamrer forgæves i mit hvide plasticdesignertastatur for at få
> lavet et @ i Illustrator CS på Mac'en (OSX). Intet sker - hvorfor i alverden
> ikke?

På nogle af Mac's tastaturer har man valgt ikke af aftegne @-symbolet. Shjv.
er tastekombinationen Alt + ' (den tast der på mit PC-keybord ligger lige til
venstre for Enter).

Hvis det ikke virker (eller det er den tast du rent faktisk sidder og hakker
på), så prøv og gå op i Type > Glyphs. Her kan du finde alle specialtegn i
skrifttypen, så mon ikke @ skulle være tilgængelig der?

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Villy Erichsen

Dato : 02-09-04 15:26

In article <oLCZc.42244$Vf.2258241@news000.worldonline.dk>, Studio
Smalbro <studio@NOSPAMNOsmalbro.dk> wrote:

> `Jeg hamrer og hamrer forgæves i mit hvide plasticdesignertastatur for at få
> lavet et @ i Illustrator CS på Mac'en (OSX). Intet sker - hvorfor i alverden
> ikke?

Det virker ikke - Adobe har klodset i det.
Det nemmeste er at åbne "Vis tegnpalet" via tastatur i menulinien
(markeret med et flag for det tastatur-lay-out man har valgt)
Find tegnet og føj til favoritter - så har du det altid ved hånden -
indtil Adobe for taget sig sammen.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Studio Smalbro

Dato : 03-09-04 05:43

> Det virker ikke - Adobe har klodset i det.

Tak for svaret. Der må sidde en programmør med meget røde ører et eller
andet sted.
Kh
Bjørn