Andet multimedie
bentjuul 3670
InDesign m.m.
Fra : Jane M. :o)

Dato : 29-08-04 14:08

Efter at have skiftet til min bærbar (Mac) og nyt system (OSX 10.3.5), og
installeret nye programmer, syntes jeg flere ting er ændret.

Bl.a. Har jeg svært ved at finde ud af, hvor jeg ændrer hukommelsen I
programmerne, altså lader dem kører på mere end grundindstillingerne.

Har 1,5 GB ram, og ønsker derfor at sætte dem op.

Før I tiden kunne jeg gøre det under "egenskaber", men der syntes jeg ikke
jeg kan finde det nu.

Kan nogle hjælpe mig, hvor jeg ændrer - bl.a. InDesigns hukommelse?

Mvh Jane
---
http://www.janemark.dk

Fra : Villy Erichsen

Dato : 29-08-04 16:15

In article <BD57A1C2.2F2A%virker@hotmail.com>, Jane M. wrote:

> Før I tiden kunne jeg gøre det under "egenskaber", men der syntes jeg ikke
> jeg kan finde det nu.

Det eksisterer ikke længere - det er unødvendigt da OS X håndterer
hukommelsen på en helt anden måde end tidligere OS

> Kan nogle hjælpe mig, hvor jeg ændrer - bl.a. InDesigns hukommelse?

Kan ikke ændres - det eneste program hvor man kan ændre
hukommelsetildelingen er Photoshop - hvor man i indstillinger kan ændre
hvor stor en procent del programmet skal have tildelt.
Arbejder man med meget store filer kan det være en fordel at skrue op
for procentdelen .
Men ikke for højt da systemet også skal have plads til at arbejde.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Jane M. :o)

Dato : 29-08-04 19:10

On 29/08/04 17:14, in article 290820041714449522%spam@hammel-by.dk, "Villy
Erichsen" <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Det eksisterer ikke længere - det er unødvendigt da OS X håndterer
> hukommelsen på en helt anden måde end tidligere OS

Ok - hvordan? Udnytter den så det ram jeg har mest muligt - eller?

> [...]
> for procentdelen .
> Men ikke for højt da systemet også skal have plads til at arbejde.

Kan ikke lige finde det - hvor gør jeg det?

Mhv Jane

Fra : Jane M. :o)

Dato : 29-08-04 19:16

> Kan ikke lige finde det - hvor gør jeg det?

Ok - jeg fandt det.

Men hvor kan jeg så gå ind og se, når programmerne er åbne, hvad de hver
især bruger af RAM...?

Mvh Jane
---
http://www.janemark.dk

Fra : Villy Erichsen

Dato : 29-08-04 23:17

In article <BD57E9E6.2F7D%virker@hotmail.com>, Jane M. wrote:

> Ok - jeg fandt det.
>

> Men hvor kan jeg så gå ind og se, når programmerne er åbne, hvad de hver
> især bruger af RAM...?

Programmer/Hjælpeprogrammer/Altivitetsovervågning