Andet multimedie
Photoshop hjælp
Fra : Nielsen

Dato : 28-08-04 05:47

Hej I Gruppen

Jeg skal ha lavet et firkantet motiv rundt, så den passer til en DVD.
Jeg har gjort det i en tidligere version af Photoshop, dog muligvis
muligvis med et plugin, jeg køre nu CS,
På forhånd tak.

Mvh Ole Lykke

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-08-04 14:36

Nielsen skrev:

> Jeg skal ha lavet et firkantet motiv rundt, så den passer til
> en DVD. Jeg har gjort det i en tidligere version af Photoshop,
> dog muligvis muligvis med et plugin, jeg køre nu CS,

Det er sikkert en lettere måde at gøre det på, men jeg bruger
selv en skabelon, som ligger her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/dvd/skabelon.pdf>.

Du får ikke meget ud af at åbne den i Acrobat eller Adobe Reader,
men hvis du henter den ned på din harddisk og åbner den i Photoshop,
vil du opdage, at der ligger en gemt kurve inde i Kurver- / Paths-
paletten. Den kurve trækker jeg blot over i det billede, som jeg
ønsker at printe ud på en CD eller DVD og når det er gjort, laver
jeg en markering ud fra kurven, vender markeringen og trykker på
Delete-tasten.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Nielsen

Dato : 28-08-04 15:19

Hej Thomas og andre

Tak, men det var ikke lige det jeg skulle bruge, har en skabelon i Indesign.
Det var noget med at manipulerer et firkantet motiv rundt uden at skære
noget væk, vil i en del tilfælde nok se mærkeligt men det er hvad jeg skal bruge.

Mvh Ole Lykke

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-08-04 20:01

Nielsen skrev:

>Det var noget med at manipulerer et firkantet motiv rundt

Måske: Filter | Distort | Sferize | 100% ....

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-08-04 15:27

Nielsen skrev:

> Det var noget med at manipulerer et firkantet motiv rundt uden
> at skære noget væk, vil i en del tilfælde nok se mærkeligt men
> det er hvad jeg skal bruge.

Ja, det vil forvrænge motivet.
Jeg kender ikke til en funktion i Photoshop, som med et snuptag
kan få et firkantet motiv til at se rundt ud og passe med en
CD/DVD-skive, så jeg tror nu nærmest det har været et specielt
plugin eller måske en action, du har brugt tidligere.

--
Hilsen
Madsen