Andet multimedie
bentjuul 3670
klippe i Illustrator CS
Fra : Beck

Dato : 25-08-04 14:27

Hej

Jeg har lavet noget grafik i Illustrator CS, men skal have det "klippet" i
nogle mindre stykker. Hvert stykke skal gemmes for sig ( til brug i noget
webdesign )

Hvordan hulen gør jeg det ? , har prøvet alt..så det kan nok ikke lade sig
gøre

Lars..som er meget grøn i dette program, men ret stærk i PSP.( det kan jo
ikke passe jeg skal lave det i psp når der er investeret i det hunde dyre
program)

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-04 14:42

"Beck" <noadress@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
noget
> webdesign )
>
> Hvordan hulen gør jeg det ? , har prøvet alt..så det kan nok ikke lade

Måske kunne du gemme/eksportere din Illustrator-fil som gif, og åbne den
i psp og her dele den op.

--
mvh kajo

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-08-04 14:52

Beck skrev:

> Jeg har lavet noget grafik i Illustrator CS, men skal have det
> "klippet" i nogle mindre stykker. Hvert stykke skal gemmes for
> sig ( til brug i noget webdesign )

Du har både en saks og en kniv i Illustrator. Har du prøvet dem?
Du har også et slice tool.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 25-08-04 14:54

> [...]
> webdesign )
>
> Hvordan hulen gør jeg det ? , har prøvet alt..så det kan nok ikke lade sig

Hvis alt andet glipper totaltm så kan du jo prøve at læse manualen eller
hjælpefilerne.
Min Illustrator er godt nok vers. 10, men her findes der et helt afsnit i
hjælpen der hedder Preparing Graphics for the Web.

Jeg ved godt det er lidt langt ude at foreslå den slags, men det er da en
mulighed...

/Per

Fra : Beck

Dato : 26-08-04 11:56

> Jeg har lavet noget grafik i Illustrator CS, men skal have det
> "klippet" i nogle mindre stykker. Hvert stykke skal gemmes for sig (
> til brug i noget webdesign )

Det blev Kajo´s forslag der vil blive brugt. Jeg har prøvet saksen og slice
men saksen kan kun bruges ved startpoint og slice deler op ved start/end
point af objektet.

Men tak for hjælpen
Lars

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-08-04 13:12

Beck skrev:

> Jeg har prøvet saksen og slice men saksen kan kun bruges ved
> startpoint [..]

Hmm, jeg har delt følgende figur med saksen, så hvad mener du
med "kan kun bruges ved startpoint" ?

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/illustrator/saks.gif>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Storm

Dato : 26-08-04 14:02

> Hmm, jeg har delt følgende figur med saksen, så hvad mener du
> med "kan kun bruges ved startpoint" ?
>
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/illustrator/saks.gif>

.... jeg ville bare sige at du jo har de samme muligheder for at slice i
Illustrator som i Image Ready eller Photoshop (sikkert også PSP).

Lav guides hvor du vil opdele din grafik. Gå i object - Slice - Create
from guides. - Save for web - (gif - images only - all slices).

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-08-04 13:07

Storm skrev:

> Lav guides hvor du vil opdele din grafik. Gå i object - Slice
> - Create from guides. - Save for web - (gif - images only -
> all slices).

Og det er endda noget smartere end at sidde og fedte med kniv og
saks.

--
Hilsen
Madsen