Andet multimedie
bentjuul 3670
Slagskygger fjernes / Photoshop
Fra : C.Stensgaard

Dato : 22-08-04 12:55

Hej

Hvordan fjernes jeg lettest en række slagskygger på højre side af brudepar.
Der er desværre en række billeder og jeg vil gerne at der kan laves en
ensartet løsning på disse skygger så det stort set ikke kan ses.

--
Venlig hilsen
Claus Stensgaard

//Ved Reply - Husk at fjerne det danske bogstav og indsæt det rigtige

Fra : Børge T. Andersen

Dato : 22-08-04 16:26

"C.Stensgaard" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er desværre en række billeder og jeg vil gerne at der kan laves en
> ensartet løsning på disse skygger så det stort set ikke kan ses.

Hej Claus

Ud fra din beskrivelse går jeg ud fra, at parret har stået (alt for) tæt på
baggrunden og er belyst med uafskærmet blits eller anden skarp lyskilde.
Hvis det skal reddes i Photoshop, ( og jeg går ud fra, at du har overvejet
og forkastet muligheden af en omfotografering ) så ville jeg nok gå radikalt
til værks ved at frilægge parret og indsætte dem på en helt ny baggrund. Det
kan dog let komme til at se kunstigt ud og er også et større arbejde, hvis
der er mange billeder, men jeg kan ikke se andre løsninger.
Mvh ...børge

Fra : Lillian Redam

Dato : 23-08-04 20:07

Kan du ikke klone slagskyggen væk?

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-08-04 22:32

> [...]
> Der er desværre en række billeder og jeg vil gerne at der kan laves en
> ensartet løsning på disse skygger så det stort set ikke kan ses.

Hviklen baggrund er der på billederne, evt. fritte dem og lave en gang blur
på baggrunden

Stef