Andet multimedie
bentjuul 3670
Truemax ???
Fra : Henrik

Dato : 21-08-04 10:34

Hej alle.

Ved ikke om dette er den rigtige gruppe at spørge.
Men har i nogle erfaring med kurser hos TrueMax i Vanløse ?
Kan man få job efter at have taget dem, de koster jo en del penge.

Håber i kan hjælpe.

Henrik

Fra : cogco

Dato : 21-08-04 16:02

> [...]
> Men har i nogle erfaring med kurser hos TrueMax i Vanløse ?
> Kan man få job efter at have taget dem, de koster jo en del penge.

Hej Henrik
Jeg har ikke selv gået på nogen uddannelse hos TrueMax.
Har istedet taget 2 kurser hos TeamVision i Gladsaxe. (www.teamvision.dk)
Her har man ikke så meget positivt at sige om TrueMax.
Det kan selvfølgelig være at det er pga. konkurrencen.
Men en af underviserne herude har dog været hos TrueMax.

Der er ingen tvivl om at du lærer en hel del på 2½ år til ca. 200.000 (3D
artist uddannelsen)
Men hvis du er helt grøn og uvidende inden for 3D, så vil jeg forslå dig at
starte med et mindre grundlæggende forløb, for at finde ud af om det
overhovedet er noget du skal satse på. Hos TeamVision har de bla. 2 kursus
forløb på hver 15 uger (30.000 pr. kursus). Det ene hedder 3D Illustrator og
det andet 3D Cinematic.

Mht. om man kan få job.
Der følger jo ikke nogen garanti med sådan et kursus.
Du er nødt til selv at bruge oceaner af fritid hvis du vil op og danse med
"de tunge drenge".
De er mere eller mindre alle sammen selv-lærte. Og bruger masser af tid på
tutorials, udforskning af programmet, nyhedsgrupper osv.
Kurserne her lærer dig sådan set blot hvordan værktøjet bruges. Det kreative
lægges der ikke så meget. (Slutter dog begge af med et større selvstændigt
projekt). Det er enten noget du bare har inden i dig, eller også må du tage
ekstra kurser i netop dette emne.

Det handler bare om at klø på.

Claus