Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Opsigelse af lån
Fra : Søren Nielsen

Dato : 05-09-04 17:58

Hej,

Jeg har et spørgsmål som jeg vil høre om der er en her der kan give mig et
godt råd om.

Jeg har et lån i Nykredit:

Ny restgæld 399.000
OBL.Restgæld 444.000
Det er et 6 % lån.
Jeg har fået oplyst at det i sin tid var 87,15 % obligation.

Jeg ønsker at opsige/indbetale lånet og har fået oplyst at hvis det opsiges
rettidigt ( på det rigtige
tidspunkt inden for et kvatal) skal jeg betale 437.000, lyder det OK.

Hvad er normal procedure for den slags.?

Hilsen
Søren.

Fra : BB

Dato : 05-09-04 18:27

Du mener vel kursen var 87,15??

Ellers lyder infrielsesvilkårenen da umiddelbart rigtige - i øvrigt får du
ikke nogen indflydelse på dem som sådan. Kreditforeningerne har fast
procedure for det. Hvis obligationskursen er mindre end 100 skal du vælge
obligationsindlevering, hvis den er over 100 skal du vælge pariindfrielse -
medmindre det er et ikke konverteibelt lån.

BB

Fra : Devilicious

Dato : 05-09-04 21:42

"BB" <bbslet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> medmindre det er et ikke konverteibelt lån.

Konverterbart

MK

Fra : Diesell

Dato : 05-09-04 20:56

> [...]
> tidspunkt inden for et kvatal) skal jeg betale 437.000, lyder det OK.
>
> Hvad er normal procedure for den slags.?

Kontakt kreditforeningen/din bank for underskrift af en opsigelse. Hvis du
opsiger lånet senest pr. 31.10.2004 til indfrielse 01.01.2005 kan det
indfries til kurs 100 (pari). Husk at det er obligationsrestgælden du skal
indfri.

---
Jesper - ejendomsmægler, valuar

Fra : Peter Weise

Dato : 05-09-04 21:50

> Kontakt kreditforeningen/din bank for underskrift af en opsigelse. Hvis du

Jeg er lidt nysgerig, hvis man nu vil betale 100.000 kr af på sit lån og
gerne vil havde lånet nedskrevet med de 100.000 i år, altså så regnskabet
fra kreditforeningen viser minus 100.000 kr på gælden pr. 31/12 dette år.
Hedder det så stadig til indfrielse 01.01.2005?
Jeg regner med at man skal batale de 100.000 i slutningen af December.

Venligst
Peter W.

Fra : BB

Dato : 05-09-04 21:56

"Peter Weise" <Peterw@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hedder det så stadig til indfrielse 01.01.2005?
> Jeg regner med at man skal batale de 100.000 i slutningen af December.

Hvis du vil indfri lån - kan det ske både som delindfrielse eller som fuld
indfrielse.
Du fortæller bare kreditforeningen, hvor meget du har et gøre godt med samt
hvorvidt du ønsker ydelsen eller løbetiden fremover reguleret med din
delindfrielse.

BB

Fra : Diesell

Dato : 05-09-04 21:56

> [...]

> fra kreditforeningen viser minus 100.000 kr på gælden pr. 31/12 dette år.
> Hedder det så stadig til indfrielse 01.01.2005?

Ja, men det vil ikke kunne nå at fremgå på din terminsopkrævning der jo
udsendes/genereres i starten af december.

> Jeg regner med at man skal batale de 100.000 i slutningen af December.

Ja.

---
Jesper - ejendomsmægler, valuar