Tele 2: Hvorfor har I fjernet spamfiltret ~
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 05-09-04 11:34

Jeg er kunde hos Tele2.

Har de sidste par dage fået en del spamindlæg i de grupper jeg læser.
(Henvisninger til pornosider o.l.)

For et par uger siden var det også galt. (Varede da ca. 6 uger) Før da
OK i månedsvis.

Der er en tydelig forskel på de 2:
Enten ser jeg intet, eller også er der i hver gruppe 3 - 4 indlæg på et
døgn.

Har nogen her kendskab til om Tele2 har ændret deres filtrering på det
sidste.?
Eller har spammerne bare fundet en ny teknik til at komme igennem.?
Ansatte hos Tele2 der ved noget om det bedes svare her. Tak.

Forslag til alternative udbydere af ADSL.?
Jeg bor i en lille by, så der er vel kun TDC.?

Mvh. Jørgen

Fra : Peter

Dato : 05-09-04 21:03

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Forslag til alternative udbydere af ADSL.?
> Jeg bor i en lille by, så der er vel kun TDC.?

Undskyld. men du beder jo selv om det, ved at benytte en usløret e-mail
adresse når du poster i Newsgroup.
Der findes robotter der faktisk ikke laver andet, et at gennemsøge
Newsgroups for e-mail adresse til spam brug.
Slør din e-mail adresse ved at tilføje et eller andet til adressen, f.eks.
"nospam".
Den E-mail adresse, du benyttede i dit indlæg, med sløring:
jorgen-rasmussennospam@aa.sa

Peter B

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 06-09-04 08:48

Peter wrote:
> "Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa> skrev i en meddelelse
>
> Undskyld. men du beder jo selv om det, ved at benytte en usløret
> e-mail adresse når du poster i Newsgroup.

Jeg tror nu at Jørgen snakker om spam på usenet og ikke email

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 06-09-04 17:27

Peter wrote:

> Undskyld. men du beder jo selv om det, ved at benytte en usløret e-mail
> adresse når du poster i Newsgroup.

Jeg bruger ikke en usløret mailadresse.
Jeg har ikke problemer med privat mail. Det er jo ikke det jeg skriver.
Det er da vist ret tydeligt. Prøv at læse det igen.

Men for at give en kommentar til det du spørger til, selvom det ikke
interesserer mig nu og her, kan jeg da nævne at dit indlæg undrer mig:
Den ide du forslår med nospam-adresse kan jeg ikke forstå er brugbar mere.
Fordi enhver ididot der der sende spam kan vel også finde ud af at
fjerne "nospam" i mailadressen?

Mit indlæg var _ikke_ et forsøg på at starte en diskussion om adresser.
Men om Tele2's newsserver filtrering.
Dette var derfor mit sidste indlæg i evt. diskussion om mailadresser.

Mvh. Jørgen

Fra : Gevaldi

Dato : 06-09-04 17:47

Jørgen Rasmussen skriblede:

> Mit indlæg var _ikke_ et forsøg på at starte en
> diskussion om adresser. Men om Tele2's newsserver
> filtrering.

Såre simpelt, spring over de indlæg du ikke
vil læse. Lav selv noget filtrering eller skift
udbyder.
Du kan jo ikke bestemme hvem der skal
poste hvad af forskelligt snavs i specifikke
nyhedsgrupper.

At der er noget du ikke vil se, kan da ikke
komme din ISP ved.

--
/Gevaldi