Mere Hobitten
Fra : Jan Achmann

Dato : 04-09-04 16:59

Her er lidt fra Jubii.....

reben1@hotmail.com:
Rejse-koks, telte med uoppustede luftmadrasser, borde og stole,ingen
vanddunke, bestik,porcelæn var ikke pakket ud eller sat ved teltene, ingen
strøm i teltlejren de første 3 dage, rejsedirktøren Gunnar Bey var direkte
uforskammet,Det er en dårlig ide at rejse med hobbitten, de er godt nok
billige, men serviceniveau er også der efter, Vi har klaget til
rejse-ankenævnet og fået med-hold,se ekstra bladet d. 6/4- 02,men som Gunnar
Bey selv har udtalt sig!! de penge kan de godt opgive! vi betaler ikke en
krone.Et godt råd rejs ikke med hobbitten,
Karakterer: Transport: 1 | Serviceniveau: 1 | Logi: 1 | Pris: 3
helle.m@wanadoo.dk:
skulle rejse med ikkeryger bus til Ungarn, men blev snart klogere. det
var tilladt for både chaufføre og passagere at ryge under rejsen. Fik ikke
de i forvejen bestilte sæder i buseen. Chaufføren uforskammede. Elendig
servicenivau på fereistedet, total amatøreguider, der var der for at holde
deres egen ferie. Elendig uoppustelige madrasser, utrolig dårlig udstyrede
telte, al bagage måtte stå direkte på jorden, hvor ens tøj så blev invaderet
af myrer. Afholdelse af fælles grillaften- 25 kg kød i overskud, sóm
guiderne stoppede ind i de gamle opstillede køleskabe ( som var fælles
køleskabe til gæsternes drikkevarer), da de stod i bagende sol hele dagen
kunne temperaturen jo ikke komme under 10 gader og efter 1 dage, stak der er
fordærvet kød og køleskabene var indvaderet af myrer. Efter gentagende
opfordringer fra gæsterne tog guiderne sig endelig sammen til at fjerne
købet, men kun for at ville fryse det ned til næste hold gæster!!!! jeg
rejser aldrig med Hobitten igen og kan kun fraråde andre at benytte dette
selskab. nb. har for øvrigt indgivet klager til rejseankenævnet.
Karakterer: Transport: 1 | Serviceniveau: 1 | Logi: 1 | Pris: 3
allma@galnet .dk:
At rejse med Hobbitten er det totale kaos efter lidt småregn var
teltene utætte, regn helt ind i sovekabinerne, luftmadresser som ikke kunne
holde luft i mere end tre timer,køkkenet var et gasblus som stod på jorden
,bestik lå uvasket i en balje Efter tre dage var der ikke mere gas,ingen
hjælp fra Hobbitten,så det blev til en gåtur på 7 km med en gasflaske i
favnen. Da vi efter rejsen fik brug for den betalte rejseforsikring ville
Hobbitten ikke fortælle hvor jeg var forsikret. Så rejs aldrig med Hobbitten
det kan gå så grueligt galt
Karakterer: Transport: 2 | Serviceniveau: 1 | Logi: 1 | Pris: 3
lisette@5750.dk:
En stor oplevelse, men desværre en af dem man godt ville have
undværet! Hele familien skulle til Italien, og valget blev Hobitten. Inden
afrejse, men desværre efter vi havde betalt, læste vi i avisen om nogle
andre som havde haft en rigtig dårlig oplevelse med Hobittet, og vi ringede
til Hobitten, men blev dog beroliget om, at det var selve personerne der
havde været et problem, og at vi selvfølgelig ikke ville opleve noget
negativt. men ak og ve... da vi skulle med bussen fra Odense var der 31
grader herhjemme, bussen kom med 3 kvarters forsinkelse, og da den kom var
det uden aircondition! En dobbeldækkerbus med 56 gæster til Italien (23
timer)uden aircondition er ikke sjov! Vel ankommen og endda stadig med
humøret højt (man er jo ikke herrer over teknikken) ankom vi til
campingpladsen. og alt gik galt! Den såkalte rejseleder var selv lige
ankommet, og havde aldrig været i Italien før, men vidste en masse om
frankrig og grønland, så, så simple svar på som "hvor ligger den nærmeste
hæveautomat osv.. var der ingen hjælp at hente der. Luftmadrasserne, ja hvis
der var til alle mand, skulle vi være glade, og hvis de kunne holde luft en
hel nat, endnu gladere. Jovist, var der en fodpumpe, men nu var vi jo ikke
kommet til Italien for at pumpe luftmadrasser om natten. Så kom regnen, og
nej det er selvfølgelig ikke Hobittens skyld, men.. man ved da at
klippegrund ikke suger særligt meget, og det havde vores "rejseleder" også
fortalt ved ankomsten, at alt bagagen var bedst at stille op på bordet og
stolene så det ikke blev vådt.Og så var der kun kabinerne at ligge i, da
møblerne på den måde jo så var optaget, og det ikke var vejr til ophold
udenfor. så sagt så gjort, men alt sejlede, og 6 dage med rejnvejr sætter
sine spor, og rejselederen, var ikke særlig behjælpelig. i flere telte løb
regnen lige igennem overteltet, nogle prøvede at skabe et lille vededig ned
af gangen mellem teltene, for at lede vandet ud af teltene, og hen til
kloakken. Ja - Hr. Rejseleder sad og nød en stille pils imens! i et af
teltene kunne du have lavet kurbade med mudder, hele teltet var lige så
mudret som smatten på roskildefestivallen, og årets Midtfyn festival
tilsammen, og det sov de i! så løb vi tør for gas, "hva' så hr. rejseleder"
Det var ikke hans problem! så ingen varm aftensmad eller en varm kop the
eller kaffe, kunne fremskaffes før næste dag! Ja vi kunne blive ved, men
moralen er, det er godt nok en oplevelse, men en oplevelse man gerne ville
have været foruden, og ja vi har også klaget!
Karakterer: Transport: 1 | Serviceniveau: 1 | Logi: 1 | Pris: 1
allma@galnet.dk:
bussen bus forsinkelser/stinkende toiletter/ingen aircondition.
teltene. elendige/utætte i ganske let regn/køkken på kulvet/luftmadrasser
holder luft mindst tre timer/køkkengrej uvasket i balje på gulvet/ingen
gas,7 kilometer gåtur til nærmeste by med flasken på armen. Rejseleder.
hyggelig fyr/lidt ubehjælpsom men hyggelig/ da regnen silede ind gennem
telttaget var der ingen hjælp, han var jo også på ferie, så gemme sig i
campingvognen er altid et godt fif./da samtlige telte manglede gas var
svaret god gåtur. Hjemtur stinkende bus/fyldte toiletter/regn gennem
ovenvindue/regn på sæderne. Som i sikkert har gættet,har vi været på ferie
med Hobbitten og uhadada det er helt sidste gang at det sker
Karakterer: Transport: 1 | Serviceniveau: 1 | Logi: 1 | Pris: 2
ga00683@galnet.dk:
Vi var en gruppe fra Odense som rejste en tur til Ledrosøen i Italien
og med Hobbitten må man konstatere at intet virker.bussen kom for sent og
var uden komfort,det er meget ubehageligt når vi har børn med.På
campingpladsen og i teltene er fordholdene under alt kritik. Rejselederen
havde aldrig været ved Ledrosøen så han kendte ikke til noget som helst.Har
man været med Hobbitten på sådan en tur ja så glæder man sig til at komme
hjem og slappe af.Jo vi har også sendt en klage afsted .
Karakterer: Transport: 1 | Serviceniveau: 1 | Logi: 1 | Pris: 2
anne-rose@galnet.dk:
Efter at have været på "overlevelsestur" med Hobitten til Italien i
sommers, vil jeg stærkt fraråde turen til andre. Busturen derned var en
frygtelig oplevelse. Efter 3 kvarters forsinkelse tog vi fra Odense i 31
graders varme, i en bus hvor airconditionen ikke virkede. Ved
informationsmødet i Italien den første dag klagede jeg over bussen,
rejselederen ville give klagen videre (men vi har ikke hørt noget endnu).I
Hobittens brocure står der at busserne er topmoderne, men de bliver ikke
gjort rene, og chaufførene var meget uvillige til at trykke på knappen så
toilettet kunne tømmes - så det stod fyldt til kanten og skvulpede rundt.
Teltlejeren er sikkert udemærket i tørvejr, men vi havde 6 dage med
regnvejr. Nogle billige presenninger, ville have gjort underværker, da
teltene er uden bund. Så kuffeter og tøj sejlede rundt i pløret. I brocuren
beskrives teltene som kvalitetstelte; men mange af dem var utætte. Det samme
var luftmadrasserne. Fællesteltet var var lige så utæt som teltene, så det
var udelukket at sidde der og hygge i regnen. Vores fælles morgenmad sejlede
i vand. Vi måtte stå om natten og grave render ude på grusvejen, for at få
vandet til at løbe væk fra teltene. Dette måtte gøres med forhåndværende
midler såsom skeer og kæppe. Rejselederen?- Sad lunt og godt i sin
campingvogn. Løb man tør for gas, var der ingen hjælp at hente hos
rejselederen. Han havde ingen bil til rådighed, selvom der stod i mapperne i
fællesteltet, at det var et krav at rejselederne ankom i bil. Så havde der
da været en mulighed for at få hentet gas i byen. Alt i alt en
ferieoplevelse vi godt kunne have været foruden.
Karakterer: Transport: 1 | Serviceniveau: 1 | Logi: 1 | Pris: 2

Fra : Morgan Jones

Dato : 05-09-04 07:55

Ok, nu kan jeg ikke holde det tilbage længere!!! Nu er har vi i den her
gruppe set det ene andet og trejde indlæg omkring de her Hobit-Banditter.
Det er klart at det er synd for (naive) mennesker der tror de kan få en
masse til næsten ingenting. Men helt ærligt??? Hvad havde folk forventet?
Med deres priser kan man jo dårligt nok betale for BUSSEN!

Er det bare mig som er kynisk, eller er der mange naive rejsekøbere i
danmark??

Morgan :)

Fra : Blowfish

Dato : 05-09-04 18:06

Jeg synes ikke det er så billigt at folk er naive.
Måske startprisen, men med de tillæg der kommer for det ene og det andet
burde det være muligt at få skruet en fornuftig rejse sammen.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-09-04 16:04

Morgan Jones wrote:
> [...]
> betale for BUSSEN!
>
> Er det bare mig som er kynisk, eller er der mange naive rejsekøbere i

Du er ikke kynisk

Men vi lever nu engang i et land, hvor vi anser det for vigtigt at beskytte
folk mod alt mellem himmel og jord - også mangel på sund dømmekraft.

Til de priser, Hobitten har, må man vel forvente et eller andet
Tvind-agtigt.

vh
Jan

Fra : Morgan Jones

Dato : 06-09-04 19:26

> [...]
> folk mod alt mellem himmel og jord - også mangel på sund dømmekraft.
>
> Til de priser, Hobitten har, må man vel forvente et eller andet

Tak Jan. Så er vi åbenbart 2.

Hertil kommer at jeg aldrig har fattet de folk der køber en 1500krs
afbudsrejse med uspecificeret hotel, for derefter at klage over rottereden.
Det er lidt ligesom når de ældre damer herinde på Frederiksberg ikke forstår
at den "unge mand" (ekspedient, 17 år, omvendt kasket, taler skater-dansk),
ikke kan give dem en opskrift på Quiche, ligesom den flinke ældre mand i Mad
& Vin kan.....

*suk*

Morgan

Fra : Jan Achmann

Dato : 11-09-04 12:08

I er efter min mening ude på en vildspor.
Sagen er jo den, at

1) Hobitten LOVER et luksusophold i luksustelte med alle fornødenheder.
Der er ikke tale om uspecificerede ophold!
Luksussen er en lodret løgn! Der er tale om indkvartering som ville være
langt under hvad man byder folk i flygtningelejre!

2) Hobitten reklamere med rejser, der ikke findes (og sælger så en noget
andet, når man ringer, for "desværre er de pågældende rejser udsolgte").
Så vidt jeg ved reklamere ingen døgnkiosk med, at de kan videregive en
opskrift på Quiche (Det vi almindelige, naive mennesker kalder tærte)

3) Vi har en lovgivning i dette land. Man er ikke naiv, hvis man tror på
at den overholdes, sammen med almindelig anstændighed!
Alimindelig mennesker er faktisk ikke så skeptiske og kloge som jer.

4) Det er SÅ lidt der skal til for at hæve Hobittens standard til
acceptabelt niveau. Det er næppe målbart i forhold til deres omsætning, at
der sørges for NOGENLUNDE telte, et NOGENLUNDE køleskab og nogle NOGENLUNDE
strukturerede forhold.

Jan