Erfaring med rejser til Iran?
Fra : Jakob Munck

Dato : 03-09-04 11:03

Jeg har købt en flybillet til Tehran i Oktober, og skal være i Iran i 3
uger. Det er ikke det mest almindelige rejsemål, det ved jeg. Netop derfor
har jeg valgt det. Men jeg vil godt høre om der er andre, som har erfaringer
(relevante links?) med rejse til Iran.

- hvor bor man?
- hvad skal man passe på?
- hvad er værd at se og opleve?

v.h.
Jakob Munck

Fra : rosenauer.dk

Dato : 03-09-04 12:25

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uger. Det er ikke det mest almindelige rejsemål, det ved jeg. Netop derfor
> har jeg valgt det. Men jeg vil godt høre om der er andre, som har

Jeg ville nok overveje at læse folks erfaringer/spørge på
http://thorntree.lonelyplanet.com/ !

God tur, det skulle være et virkeligt spændende sted at rejse!

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : outzen

Dato : 04-09-04 16:51

> [...]
> uger. Det er ikke det mest almindelige rejsemål, det ved jeg. Netop derfor
> har jeg valgt det. Men jeg vil godt høre om der er andre, som har

Hvordan har du fået et visum uden at være tilknyttet et Iransk Rejsebureu.
Jeg var der for ca, 2 år siden men da forlangte de at man skulle samarbejde
med et rejsebureau for at få et visum til landet.
jesper

Fra : Flash G

Dato : 04-09-04 19:53

"outzen" <hammerfest@spamget2net.dk> wrote in message

> [...]
> jesper
>
>Der er ikke længere visumtvang i forbindelse med et rejsebureau. For ca. 1
år siden, fik jeg uden problemer et visum fra ambassaden ved ryparken. At
jeg så desværre blev nødt til at aflyse turen er en anden historie.

Jeg har iøvrigt set, at Kish Airlines sælger billetter til omkrin 1500 kr.
retur

God tur,

Martin

Fra : Jimmi Wolff

Dato : 04-09-04 20:26

Hvad koster det at være i Iran, Mad, overnatning, transport mm???

M.V.H
Jimmi W.

Fra : Jakob Munck

Dato : 06-09-04 07:22

Jimmi Wolff" <jimmi1311"FJERN_DETTE wrote:
> Hvad koster det at være i Iran, Mad, overnatning, transport mm???
> ¨

alting er forholdsvis billigt, selv om priserne for turister er højere end
for de lokale. Et hotelværelse typisk 40 kr./dgl. i henhold til Lonely
Planet guidebook.

v.h.
Jakob

Fra : Michael Nielsen

Dato : 13-09-04 09:30

Hej Jakob !

Jeg vil anbefale dig at læse Nina Rasmussens bog "Alene i Iran".

Der er en anmeldelsen af bogen her:
http://www.backpackers-online.dk/magasinet/boger/vis_boger.asp?id=103

Hilsen fra
Michael Nielsen