Trutti frutti?
Fra : Rikke & Per

Dato : 03-09-04 10:21

Hvad er forskellen/fordelene ved en trutti frutti saftkoger i.f.t. en
almindelig gryde?

m.v.h.
Per

Fra : Inger Pedersen

Dato : 03-09-04 10:32

"Rikke & Per >prikke@newmail.dk" <<> skrev i en meddelelse
> Hvad er forskellen/fordelene ved en trutti frutti saftkoger i.f.t. en
> almindelig gryde?

Du slipper for at have saftsien til at stå og blomstre på køkkenbordet
I min barndom var tutti-fruttien det helt store dyr i åbenbaringen, og min
mor fulgte opskriften med sukker oven i bærrene - men et eller andet gik
galt, så nogle flasker blev sure som bare p....., mens andre blev til gele
på grund af for meget sukker.

Jeg gør det, at jeg laver saften i Tuttien uden sukker - hælder den over i
en stor gryde, hvor jeg så tilsætter sukker, koger op, skummer og hælder på
flasker - alt mens næste portion koger i Tuttien.
Jeg varmer flaskerne i ovnen ved 100 grader - så er de sterile, og de
springer ikke, når den varme saft hældes i. Jeg bruger ikke
konserveringsmiddel, og det holder sig fint.

Hilsen Inger

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 05-09-04 19:47

"Inger Pedersen" <inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message

> [...]
> galt, så nogle flasker blev sure som bare p....., mens andre blev til gele

Tutti...frutti??

Fra : Inger Pedersen

Dato : 05-09-04 19:56

"Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> skrev i en meddelelse

> Tutti...frutti??

Hvis du spø'r om, hvad en Tutti frutti er - så er det en saftkoger i tre
dele: Nederst en beholder med vand, i midten en beholder til at opsamle
saften, og øverst en perforet beholder til bærrene, som så bliver dampet af
det kogende vand i den nederste beholder.

Hilsen Inger