/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Gratis abonnement...
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 02-09-04 15:18

Vi har en mobil liggende her på matrikellen, som udelukkende bliver
brugt som en slags nødtelefon, så den bruges meget sjældent, men
med det nuværende abonnement hos TDC Mobil, skal vi af med 49 kr.
om måneden selvom vi ikke har ringet en eneste gang i den, så jeg
leder efter et andet abonnement.

Findes der en mobiludbyder, hvor man kun skal betale for forbruget?
Jeg er stødt på flere udbydere, hvor der reklameres med 0 kr. i
abonnement, men når man så læser nærmere efter, bliver man opkrævet
for et minimumsforbrug. Så er det i mine øjne noget vrøvl at skrive,
at der intet abonnement er, for det er der da. Det kaldes bare for
minimumsforbrug i stedet.

--
Hilsen
Madsen

 
 
Dan Storm (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Dan Storm


Dato : 02-09-04 15:25

Ville du ikke med fordel kunne vælge et taletidskort i dit tilfælde ?
Ellers skulle jeg mene at CBB ikke opkræver noget månedsgebyr uanset om
telefonen bliver brugt eller ej...



Thomas G. Madsen wrote:

> Vi har en mobil liggende her på matrikellen, som udelukkende bliver
> brugt som en slags nødtelefon, så den bruges meget sjældent, men
> med det nuværende abonnement hos TDC Mobil, skal vi af med 49 kr.
> om måneden selvom vi ikke har ringet en eneste gang i den, så jeg
> leder efter et andet abonnement.
>
> Findes der en mobiludbyder, hvor man kun skal betale for forbruget?
> Jeg er stødt på flere udbydere, hvor der reklameres med 0 kr. i
> abonnement, men når man så læser nærmere efter, bliver man opkrævet
> for et minimumsforbrug. Så er det i mine øjne noget vrøvl at skrive,
> at der intet abonnement er, for det er der da. Det kaldes bare for
> minimumsforbrug i stedet.
>




Brian Schelde (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Brian Schelde


Dato : 02-09-04 15:29

"Dan Storm" <shadyz@err0r.dk> wrote in message
news:41372d42$0$251$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Ville du ikke med fordel kunne vælge et taletidskort i dit tilfælde ?
> Ellers skulle jeg mene at CBB ikke opkræver noget månedsgebyr uanset om
> telefonen bliver brugt eller ej...
De kræver at man tanker op min. en gang pr. 6. måned, jeg ved ikke om de har
noget krav til hvad der minimum skal tankes for.



Dan Storm (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Dan Storm


Dato : 02-09-04 15:37

Ja, okay, så er det jo egentligt ligegyldigt, men så er taletidskort jo
ellers i orden... :)

Brian Schelde wrote:

> "Dan Storm" <shadyz@err0r.dk> wrote in message
> news:41372d42$0$251$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>>Ville du ikke med fordel kunne vælge et taletidskort i dit tilfælde ?
>>Ellers skulle jeg mene at CBB ikke opkræver noget månedsgebyr uanset om
>>telefonen bliver brugt eller ej...
>
> De kræver at man tanker op min. en gang pr. 6. måned, jeg ved ikke om de har
> noget krav til hvad der minimum skal tankes for.
>
>




Fischer (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 02-09-04 15:38

> > Ville du ikke med fordel kunne vælge et taletidskort i
> > dit tilfælde ? Ellers skulle jeg mene at CBB ikke
> > opkræver noget månedsgebyr uanset om telefonen
> > bliver brugt eller ej...
>
> De kræver at man tanker op min. en gang pr. 6. måned,
> jeg ved ikke om de har noget krav til hvad der minimum
> skal tankes for.

Det er korrekt - de kræver at man mindst indsætter 100 kr. hvert halve år.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Fischer (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 02-09-04 15:39

> Findes der en mobiludbyder, hvor man
> kun skal betale for forbruget?

ALLE abonnementer og taletidskort har krav til enten et minimumsforbrug
eller minimum indbetaling. Og det er vel fair nok, da det selvfølgelig
koster noget at holde et mobilnummer i live.

Det billigste for dig vil være Mixit Kontant. Her er kravet blot at man
indsætter 50 kr. om året.
Du kan bestille et gratis SIM-kort med Mixit Kontant på: www.mixit.dk

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Thomas G. Madsen (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 02-09-04 16:15

Fischer skrev:

> ALLE abonnementer og taletidskort har krav til enten et
> minimumsforbrug eller minimum indbetaling. Og det er vel fair
> nok, da det selvfølgelig koster noget at holde et mobilnummer
> i live.

Ja, det er forståeligt nok, men det må kunne gøres billigere end
45 kr. om måneden. Godt nok har vi fået brev om, at vores TDC
Mobil15-abonnement snart bliver konverteret til et MobilExtra-
abonnement med en besparelse på 19 kr. om måneden, men det er
stadig for dyrt.

> Det billigste for dig vil være Mixit Kontant. Her er kravet
> blot at man indsætter 50 kr. om året.
> Du kan bestille et gratis SIM-kort med Mixit Kontant på:
> www.mixit.dk

Der står desværre bare:
| Er du MobilTid kunde og skifter til Mixit Kontant skal du være
| opmærksom på, at du kun kan lade op via nettet med kreditkort.

Vi ønsker at flytte det nuværende nummer fra Mobil15, som vel er
det samme som MobilTid over på det nye abonnement, men kreditkort
har vi ikke og får det heller ikke. Vi har netbank og det er alt.

--
Hilsen
Madsen

Fischer (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 02-09-04 16:46

> Vi ønsker at flytte det nuværende nummer fra Mobil15,
> som vel er det samme som MobilTid

Nej, Mobil15 og MobilTid er slet ikke det samme.

> over på det nye abonnement,

Det er mange krav du stiller!
Hvis du vil have nummeret flyttet, så indsnævrer det dine muligheder.

Hvis du kunne fravige kravet om nummerflytning, så kunne du vælge netop
MobilTid. Det er det samme som Mixit Kontant bortset fra at det fyldes med
skrabekort og at taksterne er meget højere.

> men kreditkort har vi ikke og får det heller ikke.
> Vi har netbank og det er alt.

Ellers ville jeg vælge Telmore.
Det koster 7,50 kr. pr. måned i gebyr når du ikke bruger det så meget. Men
hvis du fylder en ordentlig røvfuld penge på fra starten, så går der jo
mange år inden du behøver bekymre dig om at fylde penge på.
Godt nok skal du vist bruge et kreditkort for at anskaffe dig Telmore, men
det kunne du måske få en ven eller kollega til at gøre.
Efterfølgende påfyldninger af taletid kan gøres med e-Dankort, hvilket du
kan gøre via din NetBank.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Thomas G. Madsen (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 02-09-04 21:08

Fischer skrev:

> Nej, Mobil15 og MobilTid er slet ikke det samme.

Okay. Så er er jeg nok engang faret vild i mobil-junglen.

> Det er mange krav du stiller!

Synes du? :)

> Hvis du vil have nummeret flyttet, så indsnævrer det dine
> muligheder.

Hmm, det kunne da godt være, at man bare skulle droppe det
nummer så.

> Ellers ville jeg vælge Telmore.
> Det koster 7,50 kr. pr. måned i gebyr når du ikke bruger det
> så meget. Men hvis du fylder en ordentlig røvfuld penge på fra
> starten, så går der jo mange år inden du behøver bekymre dig
> om at fylde penge på.

Jeg var inde og studere deres side i går og kunne ikke finde ud
af, om jeg skulle betale 30 kr + 7,50 om måneden, hvis forbruget
er under miniumskravet på 30 kr, eller om det kun var de 7,50
man skulle betale om måneden, men det er så altså åbenbart kun
de 7,50.

Prøver også lige at tjekke Debillos, som Jeppe foreslår.

Tak for hjælpen.

--
Hilsen
Madsen

Fischer (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 03-09-04 05:10

> Jeg var inde og studere deres side i går og kunne ikke finde ud
> af, om jeg skulle betale 30 kr + 7,50 om måneden, hvis forbruget
> er under miniumskravet på 30 kr, eller om det kun var de 7,50
> man skulle betale om måneden, men det er så altså åbenbart kun
> de 7,50.

Ja, det er kun de 7,50

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.




Tanja Christensen (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Tanja Christensen


Dato : 03-09-04 06:35

Fischer skrev:

>ALLE abonnementer og taletidskort har krav til enten et minimumsforbrug
>eller minimum indbetaling. Og det er vel fair nok, da det selvfølgelig
>koster noget at holde et mobilnummer i live.
>
>Det billigste for dig vil være Mixit Kontant. Her er kravet blot at man
>indsætter 50 kr. om året.
>Du kan bestille et gratis SIM-kort med Mixit Kontant på: www.mixit.dk
>
Man skal dog huske at sætte minimum 50 kr ind inden 3 måneder. For de
10 kr man får "forærende" gælder kun i 3 måneder til at starte med.


--
Tanja
CHICKENS: The only animals you eat before they are born
and after they are dead.

Ukendt (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-09-04 19:03

Hej.

Jeg tror, at løsningen for dig vil være SONOFON Debillos. Der er
abonnementet gratis, hvis man er tilmeldt Betalingsservice, og mig bekendt
er der ingen minimumsforbrug - altså kan man have et hvilende nummer gratis.

Det kan være, at du lige skal tjekke det med minimumsforbrug op med deres
kundeservice på 72127212 - men jeg er ret sikker.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Erstat "hos" med @ i min email-adresse.



Fischer (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 03-09-04 05:19

> Jeg tror, at løsningen for dig vil være SONOFON
> Debillos. Der er abonnementet gratis, hvis man er
> tilmeldt Betalingsservice, og mig bekendt er der ingen
> minimumsforbrug - altså kan man have et hvilende
> nummer gratis.

Det ser ud til at du har ret!
Efter en kort søgen rundt på Sonofon's hjemmeside har jeg i al fald ikke
kunnet finde noget om minimumsforbrug.

Jeg har selv et hvilende nummer hos Telmore som jeg med fordel kunne flytte.
Dog kan det godt være det skal i brug inden Debillos-oprettelsen på 99,- kr.
er brugt op.

Og problemet er også at Sonofon jævnligt skifter abonnement / betingelser,
så spørgsmålet er om der er noget der hedder Debillos om 2 år og om
abonnementet stadig er 0 kr.?

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Ukendt (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-09-04 07:27

> Og problemet er også at Sonofon jævnligt skifter abonnement / betingelser,
> så spørgsmålet er om der er noget der hedder Debillos om 2 år og om
> abonnementet stadig er 0 kr.?

Jeg tænkte selv det samme - men selvom der ofte bliver skiftet abonnementer
ud, kan man stadig bibeholde de gamle abonnementer. Nu er det nok ingen
hemmelighed, at jeg arbejder ved SONOFON - men i Erhvervs-afdelingen, kender
derfor ikke alle detaljer om Debillos.

Men jeg kan dog sige, at vi stadig har mange kunder der har Standard-,
Fritids-, og Variant-abonnementer uden problemer - og endda også SONOFON
Basis (uofficielt abonnement, som også koster 0 kr. pr. måned - det var en
overgangsløsning kunder blev tilbudt indtil Selvhenter blev lanceret - mange
kunder har bare aldrig skiftet over, og de har stadig deres abonnement).

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Erstat "hos" med @ i min email-adresse.



John (02-09-2004)
Kommentar
Fra : John


Dato : 02-09-04 23:28


"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:2pooc5FmnupsU1@uni-berlin.de...
> Vi har en mobil liggende her på matrikellen, som udelukkende bliver
> brugt som en slags nødtelefon, så den bruges meget sjældent, men
> med det nuværende abonnement hos TDC Mobil, skal vi af med 49 kr.
> om måneden selvom vi ikke har ringet en eneste gang i den, så jeg
> leder efter et andet abonnement.
>
> Findes der en mobiludbyder, hvor man kun skal betale for forbruget?
> Jeg er stødt på flere udbydere, hvor der reklameres med 0 kr. i
> abonnement, men når man så læser nærmere efter, bliver man opkrævet
> for et minimumsforbrug. Så er det i mine øjne noget vrøvl at skrive,
> at der intet abonnement er, for det er der da. Det kaldes bare for
> minimumsforbrug i stedet.


Jeg har et gratis nummer hos Orange.


Mvh

John




DonE (03-09-2004)
Kommentar
Fra : DonE


Dato : 03-09-04 19:34


"John" <jk7410@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ch86p3$12k1$1@news.cybercity.dk...
>
> "Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:2pooc5FmnupsU1@uni-berlin.de...
> > Vi har en mobil liggende her på matrikellen, som udelukkende bliver
> > brugt som en slags nødtelefon, så den bruges meget sjældent, men
> > med det nuværende abonnement hos TDC Mobil, skal vi af med 49 kr.
> > om måneden selvom vi ikke har ringet en eneste gang i den, så jeg
> > leder efter et andet abonnement.
> >
> > Findes der en mobiludbyder, hvor man kun skal betale for forbruget?
> > Jeg er stødt på flere udbydere, hvor der reklameres med 0 kr. i
> > abonnement, men når man så læser nærmere efter, bliver man opkrævet
> > for et minimumsforbrug. Så er det i mine øjne noget vrøvl at skrive,
> > at der intet abonnement er, for det er der da. Det kaldes bare for
> > minimumsforbrug i stedet.
>
>
> Jeg har et gratis nummer hos Orange.
>
>
> Mvh
>
> John


Det har jeg skam også
Køre på 2. år nu

--

DonE



Fischer (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 04-09-04 06:12

> > Jeg har et gratis nummer hos Orange.
>
> Det har jeg skam også
> Køre på 2. år nu

Hvis det er et eller andet hemmeligt abonnement som ikke alle kan få, så er
det jo ikke så interessant i denne sammenhæng.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



DonE (04-09-2004)
Kommentar
Fra : DonE


Dato : 04-09-04 14:23

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:41394ea4$0$204$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > Jeg har et gratis nummer hos Orange.
> >
> > Det har jeg skam også
> > Køre på 2. år nu
>
> Hvis det er et eller andet hemmeligt abonnement som ikke alle kan få, så
er
> det jo ikke så interessant i denne sammenhæng.
>

Det er noget de kalder for en 'nød telefon'

--

DonE




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409074
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste