Skæbnen = familieforøgelse
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-09-04 12:15

Hvad enten jeg er/var klar eller ej, så har skæbnen villet
at en lille ny er flyttet ind.

I går formiddags snakkede jeg med min veninde på Lolland, om Barabbas som
virkelig har savnet en lege-
kammerat efter at Sisse/Baby blev aflivet, lidt senere skulle min veninde
til dyrlægen, og derinde stod en dame
og var rigtig ked af det, hun havde 3 uger tidligere taget
en gårdkattekilling til sig, men hendes gamle schæfer
kunne absolut ikke lide den, og hun var bange for at den skulle få fat i
killingen, så hun måtte gå og låse dørene og
blev mere og mere nervøs, hun havde prøvet at finde et
nyt hjem uden held, så nu gik den tunge vej til dyrlægen,
hvor min veninde stod, hun overhørte samtalen, så den
lille killing og sagde til Susanne (dyrlægen) at de skulle ringe til mig.
*GGG* min veninde kender mig "for"
godt.

Så jeg vil gerne præsentere Mille-mus, ca 3½ md gammel
tortie hunkat, der lige pt residere i mit soveværelse, mens
jeg vurdere om hun skal have et grundigt dyrlægecheck inden hun bliver
introduceret for resten af banden. Der
ligger 3 fotos i mit album

de er ikke så gode, Mille havde travlt med at lege og så må det andet "pjat"
vente, man er vel en kat, ovenikøbet tortie.
--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : AEK

Dato : 02-09-04 12:40

He he, tænkte nok, at en ny bandit ville finde sin vej til dit " svage "
hjerte
Hvor er hun Mille lækker.

Tillykke med damen

/ Anya, Fedeberg, Tildemusen & Míss Sophie.

http://oscarogtilde.webbyen.dk/

" I denne verden er du måske kun et menneske, men for ét menneske, kan du
betyde en verden til forskel."

---

Fra : dpl

Dato : 02-09-04 12:52

Altså Marianne, hun er bare bedårende. Og selvfølgelig var det da en
tortie du skulle have!

Hun ser blå-creme ud, er det rigtigt?

Hilsen Dorthe, ejer af en langhåret blå-creme torie bandit-killing!

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-09-04 10:11

Dorthe skrev
<Hun ser blå-creme ud, er det rigtigt?>

Godt set *GG* ja hun er en lille "pastel" kat

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Jytte

Dato : 02-09-04 12:58

> [...]
>
> de er ikke så gode, Mille havde travlt med at lege og så må det andet
> "pjat" vente, man er vel en kat, ovenikøbet tortie.

Hej Marianne.

Tillykke med Mille-mus, hun er bare bedårende. Det er helt sikkert meningen
at hun skal bo hos dig.

Hilsen
Jytte

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 02-09-04 13:46

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> writes:

> Hvad enten jeg er/var klar eller ej, så har skæbnen villet
> at en lille ny er flyttet ind.

En heldig lille misling
Og så endda en tortie, wow de er altså noget for sig...

Tillykke til jer begge to med familieforøgelsen

> de er ikke så gode, Mille havde travlt med at lege og så må det andet "pjat"
> vente, man er vel en kat, ovenikøbet tortie.

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-09-04 18:51

On 2004-09-02 13:15:00 +0200, "Marianne Hellemose"
<hellemose.som4@mail.dk> said:

> ad enten jeg er/var klar eller ej, så har skæbnen villet
> at en lille ny er flyttet ind.

Nej, hvor er hun yndig, Marianne! Stort til lykke - til både den lille
Mille og til dig!
Jeg kan i øvrigt godt lide, at du også har katte på gulvtæppet *gg*
--
Knus fra Ann R

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-09-04 10:07

Ann R skrev
<Jeg kan i øvrigt godt lide, at du også har katte på gulvtæppet *gg*>

Da jeg købte det tæppe, diskuterede ungerne seriøst om
de skulle bortadoptere mig eller få mig smidt i en gummicelle *GG* og her
hvor der ikke er væg-til-væg tæpper er det helt fint, man kan jo ikke
forlange at de
små pus skal brække sig på det bare gulv........vel

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Denise

Dato : 03-09-04 11:12

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> jo ikke forlange at de
> små pus skal brække sig på det bare gulv........vel

LOL
Og tillykke med den skønne mis.
--
Hilsen Denise

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-04 19:28

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> skrev i en meddelelse

> hvor min veninde stod, hun overhørte samtalen, så den
> lille killing og sagde til Susanne (dyrlægen) at de skulle ringe til mig.
> *GGG* min veninde kender mig "for"
> godt.

Tillykke med den lille ny og hvor var det godt, at din veninde lige rendte
på damen hos dyrlægen og de fik fat på dig.

Rigtig smuk lille mis, som helt sikkert fortjener en chance her i livet og
det har du jo givet den nu.
Håber i får mange gode år sammen.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ragna

Dato : 03-09-04 08:43

Til lykke med den nye, lille mis.
Det har været skæbnens mening, at I skulle finde hinanden.
Jeg håber, at I får mange gode år sammen, - det fortjener I begge to.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-09-04 10:39

Ja hvad enten man tror på skæbnen eller tilfældigheder
så er det lidt "sjovt"

Da Sisse/Baby blev aflivet var der flere venner af mine unger som tilbød
killinger, sort/hvide, og det vidste jeg
ville være en rigtig dårlig ide både for mig og for den killing som måske
ville blive samlignet alt for meget med
Sisse.

Havde Barabbas ikke vist så tydeligt at han savnede en legekammerat, kunne
der godt være gået rigtig lang tid inden jeg overvejede en ny kat. Tanken
om at en ny kat også er en potentiel ny hjertesorg, vejede meget tungt,
så egentlig var jeg meget opsat på at minimere risikoen
mest muligt, ved at få en, om ikke racekat, så ihvertfald en fra et godt
hjem, hvor dyrlæger og godt foder ikke var byer i Rusland.

Så har min veninde en dyrlægetid, netop hvor den dame er der.

En tortie killing fra "mit" Lolland, tortie ligesom den blide
kærlige Tortie, der stjal mit hjerte for 2 år siden, og killingen hedder
Mille, ligesom jeg døbte en af Tortie's
døtre.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-09-04 11:05

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> kærlige Tortie, der stjal mit hjerte for 2 år siden, og killingen
> hedder Mille, ligesom jeg døbte en af Tortie's

hvor er hun bare skøn marianne..... glæder mig til at se "rigtige"
ansigtsfotos af hende*G* har jo selv fået en svaghed for de blå/creme
tortiepiger*G*
hvis ikke jeg pludselig bliver overmandet af en ubændig trang til at komme
og besøge dig*G*

rasmines potientelle nye hjem har ikke meldt tilbage endnu, men mon ikke det
har sin naturlige forklaring..... jeg kom til at tænke på om du evt havde
lyst til at komme op og hilse på hende inden hun måske skal flytte?

--
Knus, Sabina
Jeg har en skøn somalihunkat der savner et nyt hjem.... send mig en

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-09-04 07:17

Sabina skrev
<glæder mig til at se "rigtige" ansigtsfotos af hende*G* har jo selv fået en
svaghed for de blå/creme tortiepiger*G* >

Der er kommet et par stykker op i albummet. *GG*
og du/I er selvfølgelig velkomne hvis I vil se hende "live"

Det kunne da være rart at se Rasmine igen, har du hørt noget??

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-09-04 14:07

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
>
> Der er kommet et par stykker op i albummet. *GG*
> og du/I er selvfølgelig velkomne hvis I vil se hende "live"

hvor er hun fiiiiin ;)

> Det kunne da være rart at se Rasmine igen, har du hørt noget??

nej det har jeg desværre ikke... men jeg har fået endnu en henvendelse der
lyder meget positiv... jeg har aftalt med den nye pige at jeg giver besked
inden for en uge, hvis jeg ikke hører noget fra de andre... synes ligesom 14
dage er max for at give dem en fair chance for at vende tilbage....
i det nye potientelle hjem er der så også en anden somali som er lidt ældre
end rasle, men ellers lyder hun til at være meget lig vores pige af
sind..... og resten af hjemmet lyder helt perfekt ellers..... altså i
forhold til vores kritirier.....
så tænker jeg jo så også på at rasle trivedes som blommen i et æg da det kun
var hende og sweety, så mon ikke en enkelt anden pige kunne være ok?

Fra : AEK

Dato : 04-09-04 10:27

"Marianne Hellemose" skrev i en meddelelse

> de er ikke så gode, Mille havde travlt med at lege og så må det andet
"pjat"
> vente, man er vel en kat, ovenikøbet tortie.

Hvad er der med de tortie piger ?
Har nu selv en af slagsen, så jeg er lutter øre

/ Anya

> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***

---

Fra : Malene Günther Gomez

Dato : 04-09-04 12:12

Hej Marianne...
Jeg har jo fulgt med i din spændende sceance-historie
og nu læser jeg pludselig at Sisse/Baby er død!!!! Hvad skete der. Har du
Miss Hong Kong og Fnugger endnu??
Og hvad med den hvide kat du skulle finde???

Mijau fra Malene

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-09-04 07:24

Hej Malene

Miss Hong Kong blev aflivet i Dec 02, hun var simpelthen for bange og vred
over for mennesker til at
hun kunne få et godt liv her.

Fnugger blev aflivet i Jan. på grund af en "agressiv"epilepsi

Sisse/Baby blev aflivet 29/7 da situationen ikke blev bedre og jeg ikke
kunne bære at hun skulle have det så dårligt.

Jeg droppede at lede efter den hvide kat, hvad skulle jeg stille op med 2
katte der ville ud, i en lille lejlighed, hvor
det ville være _umuligt_ at lukke dem ud.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-09-04 07:23

Anya skrev
<Hvad er der med de tortie piger ?
Har nu selv en af slagsen, så jeg er lutter øre >

Der må jeg blive dig svar skyldig, men det er vel noget med at de er "lidt"
frækkere, "lidt" livligere, i det hele taget "lidt" mere katte, men udover
Mille har jeg kun kendt Tortie som ihvertfald dengang var den blideste
kærligste
kat man kan forestille sig, hun manglede kun vingerne, for
at være en rigtig engel

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kate

Dato : 04-09-04 13:36

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> wrote in

> Hvad enten jeg er/var klar eller ej, så har skæbnen villet
> at en lille ny er flyttet ind.

Jamen, tillykke med den lille ny
Kender godt følelsen af at man tænker "Nej, nu skal jeg ikke ha' flere
foreløbig" og så står den rigtige mis der bare

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.