Første gang til Thailand.
Fra : alice ravn

Dato : 01-09-04 11:43

Hej Gruppe.
Vi er en familie på 2 voksne og 3 børn 6 11 og 15 år.
som har bestemt at vi skal til Thailand midt i oktober,
Foreløbig har vi talt med et rejsecenter, og fået priser
på flybilletter , og de vil så komme med forslag til landarrangement.
Men tør vi selv booke hoteller herhjemme fra?
når det nu er første gang vi skal afsted, og er det meget billigere at selv
gøre det.
Vi har tænkt os evt. Bangkok et par dage, og så evt. krabi
og phuket, Vi har tænkt at det også skal være badeferie,
men selvfølgelig skal vi også se det der skal ses i Thailand.
I rejsekataloger ser det ud til at det er dårligt vejr midt i oktober Megen
regn og blæst, er det en dårlig tid vi har valgt ?
Jeg vil blive meget glad hvis der er nogen der har nogen tips og ideer eller
links.
Mange hilsner Alice.

Fra : rosenauer.dk

Dato : 01-09-04 14:39

> Vi har tænkt os evt. Bangkok et par dage, og så evt. krabi
> og phuket, Vi har tænkt at det også skal være badeferie,
> men selvfølgelig skal vi også se det der skal ses i Thailand.

Hej Alice!

Tager i til Krabi kan jeg kun anbefale jer at tage ud til Railey Beach.
Dejligt sted som faldt meget bedre i min smag end Krabi selv - man sejler
bedst derud fra Krabi by.
Derudover - jo, Bangkok er godt - der er et par klassikere der skal ses,
såsom det Royale Palads, den liggende buddha, de flydende markeder og ikke
mindst shopping galoret MBK på Siam Square.
Sidstenævnte er fantastisk hvis man skal have billige ting med hjem :)

Derudover - så er Phuket efter min mening er r*vsygt sted. Jeg ville i
stedet overveje at tage ud til Phi Phi (der dog er temmelig crowded nu om
dage) eller endnu bedre, til Koh Lanta. Lanta er stadig forholdsvis
uspoleret (var i alt fald sidste efterår). Check evt. http://rosenauer.dk
for en stak strande og solnedgange :)

God tur og held og lykke!

Mvh,

Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-09-04 21:42

rosenauer.dk skrev:

>Derudover - så er Phuket efter min mening er r*vsygt sted

Det kommer an på. Der er dødsyge steder, især Pattong, og vidunderlige
steder. At finde de sidste kræver at man flytter sig bare lidt rundt
på øen.

>Check evt. http://rosenauer.dk for en stak strande og solnedgange :)

Det kan jeg ikke finde. Det er altid en god ide at linke præcist.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : rosenauer.dk

Dato : 02-09-04 08:00

> Det kommer an på. Der er dødsyge steder, især Pattong, og vidunderlige
> steder. At finde de sidste kræver at man flytter sig bare lidt rundt
> på øen.

Indeed :).. sådan er det vel altid - København har også rare steder udover
Strøget, så måske mine briller var lidt farvede.. noget du kan anbefale ?

> Det kan jeg ikke finde. Det er altid en god ide at linke præcist.

http://rosenauer.dk/photography.php?gallery=Nature/Sunsets%20and%20sunrises
http://rosenauer.dk/photography.php?gallery=Nature/Beaches

Det meste af de to er Thailand :)

> --
> hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
> http://huse-i-naestved.dk

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-09-04 09:08

rosenauer.dk skrev:

>Indeed :).. sådan er det vel altid - København har også rare steder udover
>Strøget, så måske mine briller var lidt farvede.. noget du kan anbefale ?

Masser! Med det forbehold at det er over fire år siden jeg var der.
Hvad strande anbelanger, synes jeg aller bugterne syd for Patong er
fine. Min favorit er Nui, en lille privat strand. Turen derned fra
landevejen er besværlig, men kan gøres med motorbike. Et lille
paradis. Nord for Patong er Laem Singh en rigtig god og smuk strand.

Ellers er det bare om at komme væk fra vestkysten. Phuket By er
spændende med et imponerende førdevaremarked og et fint
kineserkvarter. Østkysten har fine lands- og fiskerbyer selv om
mangroven er temmelig ødelagt af rejefarme. Regnskovsreservatet Khao
Phra i nordøst med to vandfald, yndede udflygtsmål også for de lokale,
og rehabiliteringscentret for gibbonaber er spændende.

Og så er Phuket et udmærket udgangspunkt for ture lang Andamanerhavet.

Men siden har jeg tillagt mig en anden yndlingsø. Den kan ses via min
signatur.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 02-09-04 10:21

"Peter Loumann" <me@privacy.net> wrote in message
> rosenauer.dk skrev:

Hej Peter,

> Masser! Med det forbehold at det er over fire år siden jeg var der.

Jeg er lige hjemvendt derfra og synes absolut ikke at du behøver at tage
noget forbehold :)

> [...]
> landevejen er besværlig, men kan gøres med motorbike. Et lille
> paradis. Nord for Patong er Laem Singh en rigtig god og smuk strand.

Du nævner begge mine favourit-strande på Phuket.
Ja, turen til Nui er godt nok noget halsbrækkende, men absolut turen værd.
Mødte en dansker som ejer et stort grundstykke ned til kysten ved Nui Beach,
der er planer om at bygge et par bungalows dernede.

Læste på soc.culture.thai at der var en turist der var omkommet på Laem
Singh stranden, og jeg så en blive trukket ud af bølgerne på Karon stranden,
også omkommet.

> [...]
> Phra i nordøst med to vandfald, yndede udflygtsmål også for de lokale,
> og rehabiliteringscentret for gibbonaber er spændende.

Kan også godt lide Khao Phra Taew og vandfaldene.
Forlanger de nu entre-gebyr på 200 baht også der? Har ikke været der de
senere år.
Der er også et populært vandfald i Kathu, mellem Patong og Phuket by.

Strandene fra lufthavnen af og nordover ligger næsten helt øde hen, hvis man
vil have det hele for sig selv.
Og ved Sarasin broen er der en lokal fiskerlandsby som nok er et besøg værd,
her vil man ikke møde andre turister.

På den sydlige del af Rawai stranden afholder Sea Gypsies jævnligt
fiskeudsalg, og det er spændende at se de mange forskellige fiskearter, de
har bragt i land. Artsrigdommen er simpelthen utrolig.

Jeg synes også godt om templet Wat Chalong, der vel nok er det største og
mest imponerende i Phuket.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-09-04 11:05

Michael Christoffersen skrev:

>Hej Peter,

Hej Michael

[anbefaling af Phuket:]

>Jeg er lige hjemvendt derfra og synes absolut ikke at du behøver at tage
>noget forbehold :)

Det glæder mig at de ikke helt har kunnet ødelægge øen på 4½ år.

> [...]
>Mødte en dansker som ejer et stort grundstykke ned til kysten ved Nui Beach,
>der er planer om at bygge et par bungalows dernede.

Åhr nej .... Dengang var der kun mulighed for camping på en lille
rydning, men ejeren junior der talte perfekt engelsk, snakkede godtnok
om lidt resort. Desværre er korallerne ved de to næs stort set
ødelagt, som vist overalt ved Phuket.

>Læste på soc.culture.thai at der var en turist der var omkommet på Laem
>Singh stranden, og jeg så en blive trukket ud af bølgerne på Karon stranden,
>også omkommet.

Det var vel så også monsun-tid.

>Der er også et populært vandfald i Kathu, mellem Patong og Phuket by.

>Strandene fra lufthavnen af og nordover ligger næsten helt øde hen, hvis man
>vil have det hele for sig selv.

Ja, det har jeg hørt. Er landskabet ikke noget fladt deroppe?

>På den sydlige del af Rawai stranden afholder Sea Gypsies jævnligt
>fiskeudsalg, og det er spændende at se de mange forskellige fiskearter, de
>har bragt i land. Artsrigdommen er simpelthen utrolig.

Ja, det er en fantastisk fiskerby at daske rundt i. Der er også gode
fiskerestauranter nede ved stranden, der i sig selv er mindre lækker.

>Jeg synes også godt om templet Wat Chalong, der vel nok er det største og
>mest imponerende i Phuket.

Enig. Jeg kan også godt lide den store landevejslandsby Thalang med
dens gamle træhuse og marked. Der er også et stort tempel. Bag Kamala
er der både en stor flot moske i meget frodige omgivelser (jeg besøgte
den ugenert dengang, ved ikke om det ville gå i dag) og et mindre,
malerisk buddhist-tempel.

Det er blevet mode at afvise Phuket som overrendt og ødelagt af
charterturisme. Det er noget pjat. Man skal ikke flytte sig ret langt.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 02-09-04 13:58

"Peter Loumann" <me@privacy.net> wrote in message

Hej Peter,

> [...]
> rydning, men ejeren junior der talte perfekt engelsk, snakkede godtnok
> om lidt resort. Desværre er korallerne ved de to næs stort set

Vi snorklede ved Kata Noi og ved Traitrat Beach yderst i Patong bugten.
Kunne ikke bedømme om korallerne er på retur, men der var ihvertfald rigelig
både koraller og fisk til at få min søn helt oppe at køre:
"Far, vi har nu næsten set alle de fisk der er med i Finding Nemo!" :)
Ang. Bungalows på Nui Beach, så var det tanken at der kun skulle bygges 2
til privat brug. Ikke udlejning.

> Ja, det har jeg hørt. Er landskabet ikke noget fladt deroppe?

Jo, det må man sige ja til.
Indtil lufthavnen er det endog overordentlig kuperet ad en lille lidet
trafikeret vej der følger kysten.
Her er der også små perler i form af små idylliske strande.
Men fra lufthavnen og nordvest flader terrænet ud.
Vi sad og spiste på en strand-restaurant ud til vejen et par km før Sarisin
broen.
Her var ikke et menneske på stranden så langt øjet rakte i begge retninger.

> Ja, det er en fantastisk fiskerby at daske rundt i. Der er også gode
> fiskerestauranter nede ved stranden, der i sig selv er mindre lækker.

Ja, der ligger idag en 8-10 stykker under Casurina træerne på stranden, der
alle serverede
BBQ Kylling, fisk, krabber og hvad ved jeg. Det er lige så mundvandet
drypper ned på tastaturet !

> [...]
>
> Det er blevet mode at afvise Phuket som overrendt og ødelagt af
> charterturisme. Det er noget pjat. Man skal ikke flytte sig ret langt.

Det er så absolut også mit indtryk.
Og jeg har også hørt mange der rejser derfra med det indtryk, uden stort set
at have været uden for Patong Beach eller deres hotel kompleks, der ikke
just kan siges at være særligt kendetegnende for mange andre steder på øen.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Peter Lyngse

Dato : 04-09-04 14:38

Hej Michael

Din mailbox er overfyldt.
Gider du kontakte mig, solbakkevej, 2820 - jeg skal til Thailand og have
ideer

"Michael Christoffersen" <pescatorNOT_SPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:ch75dc$304c$1@news.cybercity.dk...

Fra : JMN

Dato : 01-09-04 18:58

Hej Alice

Jeg har 2 gange før været i Thailand, oktober og november. Måske jeg har
været uheldig, men vejret
var ikke altid godt.

Nu tager jeg afsted til marts istedet, Koh Samui.

Check evt. www.cctravel.dk . Her kan du booke kun flyver inkl. 2
overnatninger (så er du omfattet af rejsegarantiord.). Du kan også booke
hoteller gennem dem eller du kan gøre det selv.

Har du mod på det (og det har du ), kan du gøre det hjemmefra via:
www.sawadee.com

Her finder du ALT hvad du har brug for. Du kan nøjes med at sende
forespørgsel til dem. Du får som regel svar indenfor 3-48 timer.

Skal du flyve indenrigs kan du se lidt her:

www.nokair.com
www.airasia.com
www.bangkokair.com

God tur !!

vh,
JMN

Fra : Steen Johansen

Dato : 01-09-04 22:47

"JMN" <Guffe@guffe.dk> wrote in message

Nu tager jeg afsted til marts istedet, Koh Samui.

<<<<<<<<<<<<<<

Jeg var der i marts i år, det var ulideligt varmt.Og det gør jeg aldrig mere
Samui er best i jan/feb
MvH Steen

Fra : Anette

Dato : 02-09-04 10:20

"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> skrev i en >
> [...]
>
> <<<<<<<<<<<<<<
>
> Jeg var der i marts i år, det var ulideligt varmt.Og det gør jeg aldrig

Jan-feb overskyet og noget regnfuld. Første halvdel af marts var i hvert
fald ikke ulidelig varm.

Anette

Fra : Steen Johansen

Dato : 04-09-04 00:13

"Anette" <asin@nowayjo.se> wrote in message
> [...]
> Samui er best i jan/feb
> MvH Steen

Jan-feb overskyet og noget regnfuld. Første halvdel af marts var i hvert

Marts i år var 6 grader over nomalen, du har ret i at første uge ikke var så
slem
Mvh Steen

Fra : Per Hansen

Dato : 02-09-04 06:58

Jeg vil foreslå jer til at købe en pakkerejse til Bangkok med et par
overnatninger.
Derfra kan i rejse på egen hånd, det er nemt at rejse rundt i Thailand.
I behøver ikke at booke hoteller hjemmefra, det er ikke svært at få værelser
i oktober måned.
Med hensyn til vejret kan der komme nogle kraftige men kortvarige
tordenbyger.

god tur

Per Hansen (er i Krabi 1/10- 30/3)

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 02-09-04 16:37

> [...]
> regn og blæst, er det en dårlig tid vi har valgt ?
> Jeg vil blive meget glad hvis der er nogen der har nogen tips og ideer

Midt i oktober risikerer i meget dårligt vejr, det er i oktober regntiden
topper i Thailand.
Sidste år regnede det nærmest konstant hele september og oktober, mindede
meget om vejret i Danmark, bortset fra at det var noget varmere.
Mit råd er at rykke ferien til slutningen af oktober, evt starten af
november, så burde vejret være mere solskin.
Mvh
Torben
http://swampthing.dk/~tsj/thailand/

Fra : Vilhelmsen

Dato : 02-09-04 20:46

> Megen

> eller

Hvis I virkelig vil vide noget om regn er dette link på engelsk måske noget.
http://thorntree.lonelyplanet.com/messagepost.cfm?postaction=reply&catid=51&threadid=198615&messid=2017224

Fra : Knud Erik Mortensen

Dato : 02-09-04 20:41

> [...]
> regn og blæst, er det en dårlig tid vi har valgt ?
> Jeg vil blive meget glad hvis der er nogen der har nogen tips og ideer

Hej!

Vi var på rundrejse i Thailand sidste år (2003) i 3 uger, og da var vejret
da helt perfekt, der kom da en regnbyge af og til, men ellers var der da for
det meste solskin med lidt skyer.

Mvh.
Knud Erik Mortensen

Fra : alice ravn