Opskrifter på chutney?
Fra : Janni Nørmølle

Dato : 01-09-04 10:17

Hej NG

Er der nogen der har gode opskrifter på chutney enten med æbler eller
blommer? Det skal være opskrifter som man selv har prøvet og holder af.

Hvad kan man servere chutney til?

Mvh. Janni

Fra : Karoline Larsen

Dato : 01-09-04 20:47

"Janni Nørmølle" <trinity76@operamail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har gode opskrifter på chutney enten med æbler eller
> blommer? Det skal være opskrifter som man selv har prøvet og holder af.

Jeg laver hvert år æblechutney, som bliver spist til de fleste retter med
ris og der kan også komme en skefuld i sovsen en gang imellem. Opskriften er
vist oprindeligt fra et eller andet ugeblad.

Æblechutney
2 kg skrællede og rensede æbler i tern
2 store hakkede løg
4 dl eddike
600 g sukker
2 tsk salt
4 tsk karry
2 tsk stødt ingefær
4 fed hvidløg
evt. 250 g rosiner (jeg kommer aldrig selv rosiner i)

Det hele koges sammen til æblerne er udkogt. Evt atamon tilsættes og det
kommes på rene glas.

mvh Karoline