Bøger sælges
Fra : Svend Damgaard

Dato : 31-08-04 17:20

Det danske Post- og telegrafvæsen bd. 1-4
med biografier og billeder af de enkelte ansatte.
Udg. af Selskabet Vort Samfund 1932 350 kr.

Glimt af Løjt Sogns historie. Af Jes M. Holdt
udg. 1976. 50 kr.

Gårde i Haderslev og Tyrstup Herreder 1531-1753
Udg. af Hist. samf. for Sønderjyll. 100 kr.

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-04 21:57

Gårde i Haderslev og Tyrstup Herreder 1531-1753
Udg. af Hist. samf. for Sønderjyll. 100 kr.

Den er jeg køber til - sender mail direkte
Med venlig hilsen
Chris Gade Oxholm Sørensen

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 01-09-04 10:01

"Chris G. Oxholm Sørensen" <oxholm-snabel-a-oncable.dk> skrev i melding:
> Gårde i Haderslev og Tyrstup Herreder 1531-1753
> Udg. af Hist. samf. for Sønderjyll. 100 kr.
>
> Den er jeg køber til - sender mail direkte
> Med venlig hilsen
> Chris Gade Oxholm Sørensen

Denne skulle jeg også gjerne hatt tak i, men det er jo for sent.
Står det noe om disse der:
-Oluf Olufsen Mechlenborg som var født ca 1540, og var en
av Flensburgs betydeligste kjøpmenn.
-Oluf Jenssøn Mechlenborg som var far til Oluf født 1540, og
borgermester i Haderslev 1546-1569.
-Jacob Pedersen Oldendorph som var kjøpmann i Haderslev.
-Peder Jacobsen Oldendorph født ca 1390-1400, og begravet
ved inngangen til klosteret i Haderslev. Når døde han?
-Hans Iversen Holst som var født i Flensburg, men flyttet til Ribe.
Han levde på 1400-tallet.
-Carsten Rickertsen født ca 1490, som var borgermester og
kjøpmann i Flensburg fra 1521 og utover.

Regner med at jeg som bor i Norge ikke har så mange muligheter
til å fjernlåne denne boken, og det blir uansett på et mye senere
tidspunkt enn nå. Likevel benytter jeg nå anledningen til å spørre.

Anne Lise Hovdal

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-04 17:12

Til Anne Lise Hovdal

Glem den bog da den mere eller mindre kun omhandler slægter (bondeslægter) i
de omtalte herreder.

Navnene syntes jeg heller ikke forekommer efter at jeg lige har gemmemset
registret.

Prøv evt. at skrive til Studieafdelingen, Dansk Centralbibliotek for
Sydslesvig, 6340 Kruså

En evt. mailadresse må kunne findes på Google.

De må kunne oplyse hvad der findes af bøger som muligvis kan give dig et
svar på de navne som du søger på.

mvh

Carsten Fischer

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 03-09-04 07:38

"Carsten Fischer" <carsten.fischersnabelamail.tele.dk> skrev i melding:.
> [...]
> de omtalte herreder.
>
> Navnene syntes jeg heller ikke forekommer efter at jeg lige har gemmemset

Nei vel

> Prøv evt. at skrive til Studieafdelingen, Dansk Centralbibliotek for
> Sydslesvig, 6340 Kruså

Tar utskrift av svaret ditt her til senere bruk, og takker så
mye for svaret.

> En evt. mailadresse må kunne findes på Google.
>
> De må kunne oplyse hvad der findes af bøger som muligvis kan give dig et
> svar på de navne som du søger på.

Nå har jeg jo Johannes Oldendorps selvbiografi, og det er der
jeg har funnet mye av det lille jeg vet. Det finnes sikkert flere
bøker om dem jeg spurte etter. Atter en gang takk for svaret.

Anne Lise Hovdal

Fra : Hans Engmark

Dato : 02-09-04 21:00

On Wed, 1 Sep 2004 11:01:22 +0200, "Anne Lise Hovdal"
<anlih@online.fjerndette.invalid> wrote:

>Regner med at jeg som bor i Norge ikke har så mange muligheter
>til å fjernlåne denne boken, og det blir uansett på et mye senere
>tidspunkt enn nå. Likevel benytter jeg nå anledningen til å spørre.

Jeg mener ikke det er noget problem at låne bogen til Norge gennem et
norsk bibliotek.

mvh
Hfans Engmark

Fra : Kim Melchior

Dato : 01-09-04 12:33

Hej Bodil,

Er alle bogerne solgt?

Hvis ikke er der saa en chance for at faa en opdateret liste?

mvh

Kim Melchior (USA)

Fra : Hans Engmark

Dato : 02-09-04 21:13

On Tue, 31 Aug 2004 18:19:56 +0200, "Svend Damgaard"
<js-damgaard@stofanet.dk> wrote:

Jeg har også et par bøger i overskud

Danske gårde i tekst og billeder af J. Jespersen
Bind 1, 1923,
Århus, Vejle, Haderslev og Sønderborg Amter
kr. 400

Bind 3, 1926
Frederiksborg, Københavns, Holbæk, Sorø og Præstø Amter
kr 400

De Danske Apotekeres Historie af Aage Schæffer
Bind V, 1966
Dækker perioden 1923-1964
kr 250

mvh