Kok til undervisning søges
Fra : MAndersen

Dato : 31-08-04 12:40

Dette er måske OT.

Men, vores kok der underviser/guider os gennem madlavning 6 gange om året,
er stoppet med kort varsel pga. nyt job.

Vi er en gruppe på 20 personer, der mødes 6 gange om året, til rigtig
gourmetmad.
Den mad vi laver, er absolut gourmetmad, og jo sværere jo bedre. Traditionel
mad har ingen interesse.

Skulle en enkelt eller to kende til en kok i jylland - så sig endelig til -
det er ved at haste.
Undervisningen ligger under LOF.

MAndersen

Fra : Gerner

Dato : 31-08-04 13:10

On Tue, 31 Aug 2004 13:39:37 +0200, "MAndersen" <ups@post.uk> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

>Dette er måske OT.

Jeps, hører til i en opslagsgruppe, prøv om du selv kan finde ud af hvilken.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Dorte Klerke

Dato : 31-08-04 14:00

Hej
Prøv dk.opslag.stillinger

Dorte

Fra : Harry Lund

Dato : 01-09-04 09:39

Jamen HVOR??????

Fra : Gerner

Dato : 01-09-04 10:30

On Wed, 1 Sep 2004 10:39:04 +0200, "Harry Lund" <harrylund@mail.dk> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

>Jamen HVOR??????

Det kan du spørge om i en email eller håbe på han skriver det i opslagsgruppen,
her er det OT.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-04 21:47

"MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
Traditionel
> mad har ingen interesse.
>
> Skulle en enkelt eller to kende til en kok i jylland - så sig endelig

Hej

Thorbjørn Pedersen i Aarhus har tidligere lavet den slags arrangementer -
også noget under FOF eller AOF. Han er uddannet kok (under Jan Pedersen) og
vintjener på gl.vraa slot. Han kan være lidt svær at følge, men han er
absolut til gourmet. Han driver Guldfisken - fiskeforretning med
delikatesser - Aarhus. Den ligger i guldsmedegade. Prøv det :)

Mvh Tommy

Fra : Gerner

Dato : 02-09-04 10:54

On Wed, 1 Sep 2004 22:46:52 +0200, "TBJ" <bruus [snabela] os.dk> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

>"MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse

>Hej

Det ER OT, og vi skal ikke have flere opslag og annoncer.
Derfor er dit svar også OT. Besvar i en email i stedet.

1. Gruppenavn:
dk.kultur.mad+drikke

2. Beskrivelse:
Alt vedroerende mad og drikke

3. Fundats:
Emner vedrørende fremstilling, tilberedning og konsumering af
mad og drikkevarer. Eksempler kan inkludere:

- Udveksling af opskrifter og viden om tilberedning.
- Anbefaling af spisesteder.
- Sammenligning og anbefaling af forskellige mærker.
- Udpegning af steder hvor man kan købe mindre udbredte produkter.
- Forslag til servering af retter og drikke.
- Oplysning om kost og sundhed, herunder slankekure.
- Diskussion af madkultur og ernæringspolitik.

>Kommercielle indslag af enhver art er uønskede. Køb og salg
>henvises til dk.loppemarked.

4. Begrundelse:
Emnet har bred interesse og bliver allerede diskuteret i andre
nyhedsgrupper, som for eksempel dk.chat. En separat
nyhedsgruppe vil være nyttig til emner og personer der ikke
lige passer til dk.chat's stil.

5. Moderering:
Nej

6. Forslagsstiller:
Per Abrahamsen

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Gert Krabsen

Dato : 02-09-04 11:09

Hvem er 'vi'?

Og hvem kan lave en skarp, indiskutabel afgrænsning mellem

> - Udpegning af steder hvor man kan købe mindre udbredte produkter.

og

Jeg kan ikke se den store forskel på at spørge: "Kender nogen en god
slagter i Århus, der kan levere møre bøffer?" og "Kender nogen en god kok
i Århus, der kan lære mig at lave mad?"

mvh

Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Gerner

Dato : 02-09-04 12:46

On Thu, 02 Sep 2004 12:09:24 +0200, Gert Krabsen <news@fjernkrabsenfjernes.dk>
wrote in dk.kultur.mad+drikke:

>Hvem er 'vi'?

Spørg i dk.admin hvem der spilder en masse tid med at debattere fundatser for de
forskellige grupper i dk.herakiet.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : -V-

Dato : 02-09-04 13:26

Gerner wrote:
> Spørg i dk.admin hvem der spilder en masse tid med at debattere
> fundatser for de forskellige grupper i dk.herakiet.

Sjovt, at du, der tilsyneladende er så klog, ikke ved en skid om
quoteteknik.

-V-

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-04 20:36

"Gerner" <nospamadressen@postkasse.org> skrev i en meddelelse

[snip]

> Derfor er dit svar også OT. Besvar i en email i stedet.

Jeg mener ikke umiddlebart at du har ret. Desuden HAR jeg forsøgt at maile
vedkommende, men der er brugt en antispam emailadresse.

Må jeg til gengæld foreslå at du på at læse lidt om citat teknik?

Mvh Tommy

Fra : Gerner

Dato : 03-09-04 10:29

On Thu, 2 Sep 2004 21:35:32 +0200, "TBJ" <bruus [snabela] os.dk> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

> [...]
>>

>Jeg mener ikke umiddlebart at du har ret. Desuden HAR jeg forsøgt at maile
>vedkommende, men der er brugt en antispam emailadresse.

Da "undervisningen" skal foregå i et oplysningsforbund regi, så.........

>Må jeg til gengæld foreslå at du på at læse lidt om citat teknik?
>http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>
>Mvh Tommy

Jeg skider på dit citatteknik så længe du ikke påtaler det til ALLE.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-04 21:47

"Gerner" <nospamadressen@postkasse.org> skrev i en meddelelse
[snip]
> Jeg skider på dit citatteknik så længe du ikke påtaler det til ALLE.
>
> --
> Gerner

Ja, så fik vi da lagt niveauet (tsk, tsk)

Jeg har ingen fantasi om at blive netbetjent, men du svarede på mit indlæg
på en ret forvirrende måde, så...!

Skid endelig løs, du er plonket.
Tommy

Fra : Gerner

Dato : 04-09-04 11:01

On Fri, 3 Sep 2004 22:46:43 +0200, "TBJ" <bruus [snabela] os.dk> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

> [...]
>>

>Ja, så fik vi da lagt niveauet (tsk, tsk)
>
>Jeg har ingen fantasi om at blive netbetjent, men du svarede på mit indlæg

Så længe du forstår at OT kun henvises og ikke besvares med endnu et OT.
Og kan du ikke sende dine ubehøvlede indlæg om citatteknik til alle du synes
ikke følger dine forplumrede meninger om citater, så er du rent til grin.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Splinten

Dato : 04-09-04 11:39

"Den Dumme Gerner" <nospamadressen@postkasse.org> skrev i en meddelelse
> [...]
synes
> ikke følger dine forplumrede meninger om citater, så er du rent til grin.

Gerner.... du er en pestilens for enhver nyhedsgruppe med din dårlige
opførsel og dumme bemærkninger.

*plonk*
> fuku wa uchi, oni wa soto

splinten

Fra : Gerner

Dato : 04-09-04 13:57

On Sat, 4 Sep 2004 12:39:16 +0200, "Splinten" <makarios@ofir.dk> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

> [...]
>synes

>Gerner.... du er en pestilens for enhver nyhedsgruppe med din dårlige

I lige måde. mutanttroll

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Ole Stigaard

Dato : 04-09-04 16:54

On Sat, 04 Sep 2004 14:57:20 +0200, Gerner <nospamadressen@postkasse.org>
wrote:

> I lige måde. mutanttroll

Du er vist den eneste i denne tråd som troller Gerner.
Og skal vi så ikke få flyttet denne debat over i muddergruppen hvor den
hører hjemme?

Ole S

Fra : Gerner

Dato : 04-09-04 19:41

On Sat, 04 Sep 2004 17:54:21 +0200, "Ole Stigaard" <spam2@stigaard.net.invalid>
wrote in dk.kultur.mad+drikke:

>Du er vist den eneste i denne tråd som troller Gerner.

Nej, jeg forsvarer et synspunkt om at OT indlæg ikke skal besvares.
Vil folk kaste mudder på det synspunkt, så får de lortet tilbage med renter.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto