Kattegrus ??
Fra : Jan

Dato : 30-08-04 20:01

Hejsa

Til vores nye små killinger skal vi jo også have noget godt kattegrus, men
hvilket er det bedste, mest hygiejniske samt økonomiske og hvor kan det evt.
købes ???

Jan

Fra : Denise

Dato : 30-08-04 20:21

Jan wrote:
> [...]
> kattegrus, men hvilket er det bedste, mest hygiejniske samt
> økonomiske og hvor kan det evt. købes ???

Hej Jan
Tillykke med jeres killinger, nå så blev det 2 stk. alligevel og hunkatte
.
M.h.t. kattegrus er det bedste jeg endnu har brugt Extreme Classic, fås hos
de fleste dyrehandlere.
Og som Sabina skriver, sørg for at holde lidt øje med, at jeres piger lærer
at omgås kattene på den rigtige måde. Det er MEGET vigtigt for killingernes
videre mentale udvikling og senere opførsel overfor mennesker. De katte jeg
kender, som jeg ikke har kunne stole på, er desværre alle opvokset sammen
med børn, der på een eller anden måde har været efter dem, mens de var små.
Jeg tror ikke det er en tilfældighed, at de er blevet sådan.
Jeg kan ikke huske, om du er blevet anbefalet Politikens Kattebog, den vil I
have stor gavn af at læse og bruge som opslagsværk.

--
Hilsen Denise

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 30-08-04 20:46

Tillykke med kattene :))

Mht. kattegrus så vil jeg anbefale dig at prøve dig frem, så du finder noget
både du, familien og kattene kan li'. Nogen synes noget støver, dufter
"forkert" er for hvidt eller noget helt andet....det er jo det med smag og
behag :o

Her i huset bruger jeg primært Grøn Catty strøelse fra Coop (det er
sammenpressede træpiller, der dufter herligt af træ)
Men Catsan er også fin (fåes bla. i Kvickly) det er sådan noget hvidt
smågrus, der ser rent og indbydende ud. Uanset hvad, så skal Mulle - det
asen - altid skide i bakken nøjagtigt 1 sekund efter jeg har skiftet
gruset/strøelsen *suk* men det er nok hans måde at vise at han synes det er
dejligt med en ren bakke *smil*

Du kan læse anmeldelser af grus/strøelse ( og andre katteting) her:

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/produkter/index.php

Mange hilsner fra Miver og Mulles mor, Heidi

http://chocolade.dk
http://hei.homepage.dk
http://høns.dk
Husk at det kræver et plugin at se domæner med æ, ø og å :)
Kan hentes hér: http://www.idnnow.com/

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 31-08-04 18:33

> Her i huset bruger jeg primært Grøn Catty strøelse fra Coop (det er
> sammenpressede træpiller, der dufter herligt af træ)

Den prøver jeg også for tiden, men jeg synes i modsætning til dig at
den lugter af træ, der er blevet tisset på..

MVH
Simon

Fra : AEK

Dato : 30-08-04 20:55

> [...]
> hvilket er det bedste, mest hygiejniske samt økonomiske og hvor kan det

Jeg bruger gerne " Sille " ( Klumpende ) fra Fakta.
Pris : 23 kr.

Har dog også prøvet Topsy ( netto ), men syntes, at urinlugten blev
gennemtrængende FOR hurtigt.
/ Anya,.

> Jan

---

Fra : Ida

Dato : 10-09-04 19:30

--

"AEK" <2468@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Pris : 23 kr.
>
> Har dog også prøvet Topsy ( netto ), men syntes, at urinlugten blev

Jeg kan kun slutte op omkring Silles klumpende grus
Jeg har afprøvet stort set alle alternativer og nok skal Sille skiftes
oftere end det dyre grus som fx EC, men Sille er stadig billigst i brug og
jeg synes, at det holder lugtgener godt nede.

Eneste jeg endnu ikke har forsøgt mig med er træpiller. For mere end 10 år
tilbage, da jeg kun havde 2 katte, der benyttede jeg godt nok træpiller, men
jeg husker ikke præcist, hvor godt det fungerede.
Flere og flere bruger træpillerne og det skal naturligvis også afprøves her
*S*

Ida

www.maine-coons.dk
Killinger ventes uge 40

Fra : Kate

Dato : 30-08-04 21:00

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in

> Til vores nye små killinger skal vi jo også have noget godt
> kattegrus, men hvilket er det bedste, mest hygiejniske samt
> økonomiske og hvor kan det evt. købes ???

Tillykke med de to små, de kan bringe rigtig meget sjov og ballade ind
i jeres liv

Ang. grus, er jeg helt enig med Denise, Extreme Classic er et rigtigt
godt grus. Der er bare den hage ved det at det er temmeligt dyrt, en
pose med 16 kg koster ml. 150 og 170 kr. hos dyrhandleren og ikke alle
fører det.
Jeg synes EC er det bedste, det klumper hårdt og med 4 katte som ikke
kommer ud er det vigtigt at det er et godt grus.
Jeg ved andre er glade for andre mærker og helt ærligt ved jeg ikke om
EC er det mest økonomiske for efter at jeg gik over til det har jeg
ikke villet bruge andet

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-08-04 22:51

On 2004-08-30 21:59:36 +0200, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> said:

> [...]
> Jeg ved andre er glade for andre mærker og helt ærligt ved jeg ikke om
> EC er det mest økonomiske for efter at jeg gik over til det har jeg

Folk der har prøvet dem begge siger at Mega Cats ligner EC til
forveksling - det støver bare mindre
Jeg har ikke prøver EC, fordi jeg netop var på jagt efter et grus det
støvede meget lidt (astma-kat). Men vi bruger MegaCats pt, og det
fungerer fint. Eneste minus er, at man vist generelt skal ha' det
direkte fra importøren. Jeg har dog fundet ud af, at de har det i
Maxøe's i Rødovre. 120 kr for 16 kg.

--
Knus fra Ann R

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 30-08-04 22:41

> [...]
> hvilket er det bedste, mest hygiejniske samt økonomiske og hvor kan det

Jeg sværger til Catrine, som jeg køber hos Dansk Dyreværn, Århus' butik i...
Århus. Du må ikke hænge mig op på det, for det er ved at være nogle måneder
siden, at jeg flyttede fra kæresten og hans kat, men jeg mener, at det
koster 150 kr. for to pakker. Efter den første opfyldning holdt de i et par
måneder til en kat (ude/indekat) - der i øvrigt efter at jeg begyndte at
købe det, holdt op med at pisse på gulvet, og nogle gange kom ind for at gå
direkte på bakken.

mvh. tina

Fra : Jytte

Dato : 31-08-04 06:51

Vi bruger træpiller til vores 6 katte. Det fungerer fint, det støver ikke,
det lugter ikke, og det aller bedste er at man kan hælde det brugte i
kompostbunken, det forgår på naturlig måde. Så er det også billigt 30kr for
en pose med 15kg, den forslår ca 3 uger.
Kattene er indekatte med adgang til kattegård hvor der også står et par
bakker.

Hilsen
Jytte

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 31-08-04 08:11

> [...]
> hvilket er det bedste, mest hygiejniske samt økonomiske og hvor kan det

Hej Jan.

I øjeblikket bruger jeg Super Carino kattegrus. Jeg havde hørt meget godt om
det, så det skulle selvfølgelig prøves . Og jeg må sige, at jeg er vældig
tilfreds. Gruset er lidt grovere end f.eks. EC og Catrine, men det gør også,
at det ikke sviner helt så meget. Det bliver i hvert fald ikke lige så let
slæbt rundt i hele huset. Og så klumper det fint. Jeg har købt det i
Maxizoo, og jeg tror jeg gav 110,- for 20 kg.

Skal dog lige indskyde, at det bedste grus jeg har prøvet er EC og Catrine,
men det er til gengæld også temmelig dyrt, med mindre man finder det på
tilbud.

Før jeg skiftede mærke, brugte jeg Premiere grus - også fra Maxizoo. Det var
jeg til gengæld langt fra tilfreds med. Klumperne smuldrede for et godt ord,
og så ryger idéen lidt med et klumpende grus! Og det var forøvrigt ikke
specielt billigt!

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Annette

Dato : 09-09-04 23:56

Jeg vil anbefale Extreme Classic, som kan købes hos Zooplus til ca. 95 +
transport for 15 kg.

Men prøv jer frem, hvad er godt for mine katte og jeg er måske ikke godt for
jer :)

Mvh
Annette

Fra : Monika Drejer

Dato : 10-09-04 14:30

Det er selvfølgelig op til en selv hvad man helst vil bruge, men herhjemme
foretrækker jeg nu den aller billigste fra fakta eller Kvickly, det koster
ca 15 kr for 10 kg.
Det lugter ikke, så længe man sørger for at skifte det to gange om ugen. Det
er det enste jeg kan anbefale af det jeg har prøvet.

Mvh. Monika