Køb af videokamera
Fra : Michelangelo

Dato : 30-08-04 16:08

Jeg skal have købt et videokamera til min vietnamtur,
er der noget at spare ved at købe i Vietnam - og er
det mere risikabelt ift. garanti, kvalitet mm?

Med venlig hilsen Lasse

Fra : rosenauer.dk

Dato : 30-08-04 19:11

"Michelangelo" <essal@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal have købt et videokamera til min vietnamtur,
> er der noget at spare ved at købe i Vietnam - og er
> det mere risikabelt ift. garanti, kvalitet mm?
>
> Med venlig hilsen Lasse

Hvis du gør det, vil jeg råde dig til at købe et mærke der har world wide
warranty og hvor du IKKE behøver aflevere kameraet i det land hvor du har
købt det. Ved at Canon IKKE har denne service - og det er sgu lidt bøvlet
at få kameraet til Vietnam såfremt der er ting i vejen..

Ellers er det vel bare et tradeoff om der er så stor en besparelse at en
betalt reparation kan betales med den..

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-08-04 22:49

"Michelangelo"
> Jeg skal have købt et videokamera til min vietnamtur,
> er der noget at spare ved at købe i Vietnam - og er
> det mere risikabelt ift. garanti, kvalitet mm?
>
> Med venlig hilsen Lasse

Det kan ikke svare sig - for det første som Martin er inde på
mister du garantien, dernæst skal du vide præcis hvad du skal
og hvad der skal være i æsken, du kan komme ud for at der
feks. ikke er batteri og kabler med i den "gode" pris..
Her finder du nok det kamera du vil ha' til den bedste
pris og med standart EU garanti..:
http://www.preissuchmaschine.de
-max-

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 31-08-04 02:16

On Mon, 30 Aug 2004 23:48:37 +0200, ";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>feks. ikke er batteri og kabler med i den "gode" pris..
>Her finder du nok det kamera du vil ha' til den bedste

Der er ikke noget, som hedder standardgaranti i EU - det er
forskelligt fra land til land.
Derfor er det en god ide at spørge den danske importør/distributør af
et givent mærke før man køber, om man kan indlevere et produkt købt i
udlandet til reparation i Danmark.

Der kan være en del penge at spare ved at købe i Østen. Selvfølgelig
skal man sikre sig, at man får den rette vare, det rette indhold og
passende strømforsyning osv. Og som alle andre steder skal man
naturligvis tage sig i agt for fupmagere, piratkopier m.v. Men ellers
bør det ikke være et problem.
Mange Vietnam-rejsende mellemlander f.eks. i Singapore, hvor der er et
kæmpeudvalg og priserne er attraktive. Panasonic nye kvalitets
DV-kamera NV-GS200 kan f.eks. fås for ca. 6.500 kr. I Europa koster
den omkring 9.000 kr. de billigste steder.

Vær opmærksom på, at du kan blive snuppet i den danske told, selv om
du lader som om, at du har haft det med ud (og derfor har smidt
emballage o.lign.væk) med krav om at fremvise en kvittering på købet,
der maksimalt må være på 1.350 dkr.

KS

Fra : essal(fjernes)

Dato : 02-09-04 06:47

kelds99@yahoo.dk wrote:

> [...]
> du lader som om, at du har haft det med ud (og derfor har smidt
> emballage o.lign.væk) med krav om at fremvise en kvittering på købet,

Ok, tak for hjælpen. Jeg fulgte rådet og købte i Danmark. Har bestilt
et lækkert Canon hos Pixia eller osse hed de Pixmania.

Med venlig hilsen Lasse