Spændende Pizza fyld
Fra : Janner

Dato : 30-08-04 14:15

Vi mangler snart noget alternativt til den klassiske pizza med skinke/ost
eller kødsauce/peperoni.

Nogen der har gode ideer ... behøver ikke være kød nødvendigvis

Hygge

JA n

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-04 14:21

Kylling/banan med karry

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-04 21:55

"Gitte og Claus" <gitteatlerbech.dk> skrev i en meddelelse
> Kylling/banan med karry

Endelig en lidelsesfælle. Folk kigger mærkeligt, når man laver/serverer det,
og syntes man er lidt til en side - som hvis jeg havde serveret leverpostej
med syltetøj på..
Men jeg kan tilslutte mig, det er en vinder - og en sikker kombination, når
jeg laver pizza. I Stockholm kan man btw få det på de fleste pizzarier.

Mvh Tommy

Fra : Nette

Dato : 30-08-04 14:45

"Janner" skrev

> Vi mangler snart noget alternativt til den klassiske pizza med skinke/ost
> eller kødsauce/peperoni.
>
> Nogen der har gode ideer ... behøver ikke være kød nødvendigvis

Vi bruger nogle gange kidneybønner, champigning, ananas ( fordi det skal på
en rigtig pizza), og løg. Der ud over ost, tomat og oregano.

Nette

Fra : Lasse Jensen

Dato : 30-08-04 16:05

Janner wrote:

> Vi mangler snart noget alternativt til den klassiske pizza med skinke/ost
> eller kødsauce/peperoni.
>
> Nogen der har gode ideer ... behøver ikke være kød nødvendigvis

Bær og rødder... jeg ringede emgamg til den lokale pizza biks og spurgte om
jeg kunne få sådan en pizza... de tog meget lang tid for ham at forstå at
det var en joke.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 30-08-04 16:34

Mon, 30 Aug 2004 15:15:20 +0200, skrev "Janner" <spamfri@spamfri.spam>
i dk.kultur.mad+drikke:

>Vi mangler snart noget alternativt til den klassiske pizza med skinke/ost
>eller kødsauce/peperoni.
>
>Nogen der har gode ideer ... behøver ikke være kød nødvendigvis

rød+gul+grøn peberfrugt i tern
chorizo-pølse i skiver
frisk, hakket basilikum

kødboller (hakket oksekød æltet med Sambal Öelek (chilipasta) +
Parmesanost + hvidløg
hakket løg
bacontern

champignon
revet/hakket skinke (helst røget skinke)
knust hvidløg

skinke (i skiver) + champignons (i skiver) + artiskokhjerter (i skiver
eller i kvarter)

--
mvh Gitte Sørensen

Gitte's Rodebutik: http://gydda.dk

Fra : Eskil Grønbek

Dato : 30-08-04 18:54

"Gitte Sørensen" <news@gydda.invalid> skrev i en meddelelse
> Mon, 30 Aug 2004 15:15:20 +0200, skrev "Janner" <spamfri@spamfri.spam>
> i dk.kultur.mad+drikke:
> skinke (i skiver) + champignons (i skiver) + artiskokhjerter (i skiver
> eller i kvarter)

I stedet for artiskokhjerterne kan du prøve med rejer

Eskil Grønbek

--
Tjen 60-100% ved salg af modetøj til kvinder
www.trendzetters.com/tg-fashion

Fra : Davidsen

Dato : 30-08-04 21:26

"Janner" <spamfri@spamfri.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller kødsauce/peperoni.
>
> Nogen der har gode ideer ... behøver ikke være kød nødvendigvis

Frisk bøffelmozarella, parmaskinke, lidt creme fraiche og ruccola.

Mvh
Davidsen

Fra : Helle Petersen

Dato : 31-08-04 14:53

......Hakket oksekød i små klumper og syltede peberfrugter - mums!

Et godt forslag er også at købe bacon i hele stykker når det er på tilbud og
så skære det i små tern som du fryser ned og tager op i små portioner - det
smager godt sammen med majskerner.

Og selvfølgelig laver vi tomatsovsen selv - det er også billigere:
- En dåse flåede tomater - dræn den for det tyndeste væske.
-En dåse tomatpure
-En smule citronsaft
-En knivspids sukker
-tørret eller friske krydderurter (basillikum, oregano, evt. persille)

Put det hele i minihakkeren eller blenderen og giv det en ordentlig omgang.
Put kun et tyndt lag på bunden da det ellers render ud over kanten.

Velbekommen
Helle

Fra : finn

Dato : 31-08-04 15:42

Hvad med marcapone eller alm. Dansk hvidløgssmøreost som " pizzaost".
Derefter et lag kartofler, der er stegt i olivenolie m. hvidløg presset
over. Derefter et lag stegte auberginestykker. Afslutningsvis et lag
tomatstykker og masser af revet ost

Mums.

Finn>