Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Prisindeks
Fra : Martin Christiansen

Dato : 30-08-04 13:53

Hej gruppe !

Nogen der kender til et prisindeks eller lign, hvor man kan se hvor meget
lønnen årligt skal stige for at følge prisudviklingen. Altså hvis lønnen var
kr. 25.000,- for 5 år siden, hvad skal den tilsvarende løn så være idag, for
at have den samme købekraft..?

Gerne links hvis muligt..

---
Med venlig hilsen

Martin Christiansen

Fra : Lars

Dato : 30-08-04 15:02

Hej Martin,

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> wrote in message

> [...]
var
> kr. 25.000,- for 5 år siden, hvad skal den tilsvarende løn så være idag,

http://www.statistikbanken.dk/ har alt du søger - og mere til.

Det du leder efter er nok forbrugerprisindekset. Se under "Indkomst, forbrug
og priser"

** Lars

Fra : Lisbeth Nielsen

Dato : 30-08-04 15:29

> [...]
var
> kr. 25.000,- for 5 år siden, hvad skal den tilsvarende løn så være idag,

http://www.dst.dk/asp2xml/external/prisberegner/prisberegner2003.htm
vh
Lisbeth

Fra : Martin Christiansen

Dato : 30-08-04 18:40

"Lisbeth Nielsen" <nomail@nomail.invalid.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.dst.dk/asp2xml/external/prisberegner/prisberegner2003.htm

Tak begge to. Det var lige det jeg skulle bruge

---