RIP Laura Branigan
Fra : Mr. Sejersen

Dato : 29-08-04 14:14

80´er ikonet Laura Branigan, der specielt er kendt for nummeret
Self Control her til lands er død, kun 47 år gammel.
http://abcnews.go.com/wire/Entertainment/ap20040829_147.html

Fra : Olesen

Dato : 29-08-04 15:11

"Mr. Sejersen" <tjotjaehem[REMOVE]@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> 80´er ikonet Laura Branigan, der specielt er kendt for nummeret
> Self Control her til lands er død, kun 47 år gammel.

HAR hun lavet andet ?
Hun er vel en døgnflue som mange andre.
-men nummeret var godt og høres vel en sjælden gang
den dag idag.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-08-04 15:39

Olesen wrote:

> HAR hun lavet andet ?

Du kan jo prøve at følge det tidligere angivne link.

> -men nummeret var godt og høres vel en sjælden gang
> den dag idag.

Det var kun en coverversion, men hendes video var bedre.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 29-08-04 18:40

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in news:4131EA86.55F2
@kimludvigsen.dk:

> Du kan jo prøve at følge det tidligere angivne link.

> Det var kun en coverversion, men hendes video var bedre.

Jep, for det var oprindeligt RAF der udkom med nummeret.
RAF hittede godt nok i Tyskland med den, men slog aldrig helt
igennem, så tog Laura sig af den og gjorde den til et megahit.

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 29-08-04 18:56

> Jep, for det var oprindeligt RAF der udkom med nummeret.
> RAF hittede godt nok i Tyskland med den, men slog aldrig helt
> igennem, så tog Laura sig af den og gjorde den til et megahit.

Fandt forresten en liste hos VH-1 over hvad hun har udgivet af
albums/singles:
www.vh1.com/artists/az/branigan_laura/albums.jhtml

Fra : Andreas Eibach

Dato : 29-08-04 19:09

"Mr. Sejersen" <tjotjaehem[REMOVE]@yahoo.com> wrote:
> Jep, for det var oprindeligt RAF der udkom med nummeret.
> RAF hittede godt nok i Tyskland med den, men slog aldrig helt
> igennem, så tog Laura sig af den og gjorde den til et megahit.

True ... and another small story: RAF was renamed to RAFF in Germany,
because of the unwanted name parallel to the German political organization.

(sorry for english; I can only _read_ danish a bit)

Andreas
(Germany)

Fra : Hauge

Dato : 29-08-04 20:02

Hejsa
Andreas Eibach wrote:
> True ... and another small story: RAF was renamed to RAFF in Germany,
> because of the unwanted name parallel to the German political
> organization.

"Rote Arme Fraction" som de kaldte sig.

Mvh Hauge

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 30-08-04 13:23

"Andreas Eibach" <aeibach@despammed.com> wrote in

> [...]
> organization.
>
> (sorry for english; I can only _read_ danish a bit)

Ich weiss: Rote Armee Fraktion.
Aber habt ihr dann nicht eure meinung geändert ?
Auf Fetenhits Discofox, Die2te sind sie als RAF gelistet (CD2 track 20)
oder ist das ein kleiner fehler das Polystar gemacht hat ?

Undskyld det tyske, Andreas forstår det nok en del bedre end dansk.

Sejersen.

Fra : Andreas Eibach

Dato : 30-08-04 17:14

"Mr. Sejersen" <tjotjaehem[REMOVE]@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> oder ist das ein kleiner fehler das Polystar gemacht hat ?
>
> Undskyld det tyske, Andreas forstår det nok en del bedre end dansk.

Yes, but ... LOL ... I'll stick to english to avoid the total confusion ;)

My info mainly applies to the 7'' and 12'' versions (vinyl).

Andreas

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 30-08-04 18:22

> Yes, but ... LOL ... I'll stick to english to avoid the total
> confusion ;)
>
> My info mainly applies to the 7'' and 12'' versions (vinyl).
>
> Andreas

Oh, ok.

Sejersen

Fra : Morten Nielsen

Dato : 29-08-04 21:37

> [...]
> RAF hittede godt nok i Tyskland med den, men slog aldrig helt
> igennem, så tog Laura sig af den og gjorde den til et megahit.

I Tyskland blev han markedsført som RAFF - det andet navn ville ikke være så
heldigt der

Fra : Flemming N.

Dato : 29-08-04 19:03

On Sun, 29 Aug 2004 16:10:56 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>HAR hun lavet andet ?

Hun huskes nok bedst for Self Controle (der var en cover af et Raff
nummer), men hun har lavet en hel del andre rigtigt gode sange og har
hogså haft en del hits man kan bl.a nævne Gloria, I found somone
(senere et hit med Cher), The Lucky One & Spanish Eddie...

Mvh,

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 29-08-04 16:08

Mr. Sejersen wrote:
> 80´er ikonet Laura Branigan, der specielt er kendt for nummeret
> Self Control her til lands er død, kun 47 år gammel.
> http://abcnews.go.com/wire/Entertainment/ap20040829_147.html

Wow, snak lige om en hurtig død..
"Av jeg har en forfærdelig hovedpine"
En uge efter er hun død.. :(

RIP Laura.
--
Venlig Hilsen
Henrik Sørensen

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 31-08-04 13:30

"Mr. Sejersen" <tjotjaehem[REMOVE]@yahoo.com> wrote in message news:<Xns95549B00ECDD6splish@216.196.97.131>...
> 80´er ikonet Laura Branigan, der specielt er kendt for nummeret
> Self Control her til lands er død, kun 47 år gammel.
> http://abcnews.go.com/wire/Entertainment/ap20040829_147.html

Øv hvor ville jeg gerne kunne gå tilbage i tiden så man ikke havde set
dette. Og alligevel ikke. Men æv æv hvor er det trist.
Hun har jo performet med meget mere end Self Control.
Jeg har fulgt hende siden hun kom med Gloria, og ventede spændt da hun
faldt og snød døden for nogle år siden. Men altså ikke denne gang .