Råsyltede kirsebær ok?
Fra : Karoline Larsen

Dato : 29-08-04 10:25

Min mor har haft et glas kirsebær stående i vindueskarmen den sidste måned.
De blev lagt direkte i glasset efter at være blevet vasket, og så blev der
drysset sukker over (1 kg sukker til 1 kg bær). Der er stille og roligt
blevet dannet lage og bærrene er blevet rimeligt hårde. Da glasset blev
åbnet var der tryk i det, og det lugter kraftigt af koncentreret
kirsebærsaft.
Er der nogle der har et gæt på om de er helt ufarlige at spise? Jeg tænker
bare på om de er blevet konserveret nok af sukkeret når de ikke har været
varmet op af andet end solen?

mvh Karoline

Fra : Inger Pedersen

Dato : 29-08-04 10:31

"Karoline Larsen" <SLETDETTEklarsen@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle der har et gæt på om de er helt ufarlige at spise? Jeg tænker
> bare på om de er blevet konserveret nok af sukkeret når de ikke har været
> varmet op af andet end solen?

Hvis der ikke er mug, og hvis de ikke lugter gæret, er de helt ok.

Hilsen Inger

Fra : Karoline Larsen

Dato : 31-08-04 12:40

" Inger Pedersen" <inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Karoline Larsen" <SLETDETTEklarsen@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse

> Hvis der ikke er mug, og hvis de ikke lugter gæret, er de helt ok.
>
> Hilsen Inger

Ok tak, jeg vidste bare ikke om der evt. kunne være en bakterie i uden man
kunne se det.

mvh Karoline