Whiskyterninger
Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-08-04 21:24

Foranlediget af en nylig tråd om isterninger, er jeg lige kommet i
tanker om en opskrift der tilføjer et nyt perspektiv:

En isterningebakke rengøres fanatisk. Et tyndt lag olivenolie gnides
ind i formen og smeltet chokolade lægges i, - hældes lidt rundt så det
dækker og nemmest i en frossen bakke så det hurtigt stivner. Små låg
skæres ud af chokolade som passer til den kvadratiske top på
isterningerne. Og, - når de er færdige tages de forsigtigt ud af
isterningebakken, fyldes med en lille bitte teskefuld brunt sukker og
resten fyldes op med maltwhisky.

Chokoladelåget lægges på i halvvarm tilstand og det hele sættes i
køleskabet. Kommer der gæster skal de blot advares om at chokoladen
skal i munden i eet stykke!

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 28-08-04 21:40

Kurt Hansen skrev:

> [...]
>
> En isterningebakke rengøres fanatisk. Et tyndt lag olivenolie gnides
> ind i formen og smeltet chokolade lægges i,

Hvorfor dog bruge olivenolie? Der virker ikke oplagt at bruge med chokolade.

..
..

> Chokoladelåget lægges på i halvvarm tilstand og det hele sættes i
> køleskabet. Kommer der gæster skal de blot advares om at chokoladen
> skal i munden i eet stykke!

Der er en chokoladebutik i København, Kronprinsensgade der sælger sådan
nogle med en træpind i. Meningen er vist at man skal bruge dem i kaffen.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Harry Lund

Dato : 30-08-04 15:36

Lækkert, det må jeg prøve.
Jo Oliveolie eller jordnøddeolie tror jeg er godt til at få ch. til at
slippe.