Aflivning af killinger....
Fra : Ciccia

Dato : 27-08-04 18:11

Hej alle,

Vi er de lykkelige ejere af en dejlig Maine Coon misse-mor, hun har lige
fået sit 2. kuld i år. En åben dør var mere end hun kunne klare, væk var
hun....... Vi er nu meget i tvivl om det er synd at tage alle killingerne
fra hende, eller om hun skal have lov til at beholde en, min mand mener at
det ville være ondt at fjerne dem alle. Vi kan under ingen omstændigheder
beholde killingerne, da vi også har en dejlig perser-mor og 3 små i
øjeblikket, som vi prøver at finde gode hjem til. Vores perser fødte ved
kejsersnit og er nu blevet steriliseret. Men, hvad gør vi med de "ikke
planlagte" killinger, jeg ser den eneste udvej hos dyrlægen. Er det synd for
misse-mor?

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-08-04 18:36

Ciccia skrev
<Vi er nu meget i tvivl om det er synd at tage alle killingerne fra hende,
eller om hun skal have lov til at beholde en, min mand mener at det ville
være ondt at fjerne dem alle. >

Jeg holder med din mand og vil gå lidt længere og sige min. 2 killinger, det
er forfærdelig synd at fjerne alle killingerne, jeg kan regne ud at du
aldrig har set en utrøstelig hunkat der kaldende leder efter sine killinger,
og da jeg også synes at det er synd at en killing skal vokse op som enebarn
uden en jævnaldrende legekammerat når den nu rent faktisk har søskende, så
må mit bud være min. 2 killinger og at man bruger "både
livrem og seler" når man har fertile katte i huset.
--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 27-08-04 20:33

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> må mit bud være min. 2 killinger og at man bruger "både
> livrem og seler" når man har fertile katte i huset.

Enig! Min gamle kat var åbenbart ret god til at spytte p-piller ud, hvilket
jeg opdagede, da hun fik killinger. Jeg beholdt to - og hold da helt op,
hvor havde de glæde af hinanden, når de fræsede op og ned i møblerne efter
hinanden

Jeg valgte at få fire killinger aflivet, da jeg ikke kunne se, hvordan jeg
skulle kunne give dem gode hjem alle sammen - der er jo ikke altid rift om
killingerne. Moren var en colourpoint, og faktisk viste det sig, at det at
killingerne så lidt specielle ud, gjorde at jeg godt kunne være kommet af
med flere - også uden at være i tvivl om de nye hjems kvalitet.

Når din "mormis" er Maine Coone, så ville jeg mene, at det også kan lade sig
gøre at komme af med dine

mvh. tina

Fra : Ciccia

Dato : 27-08-04 21:13

Tak for Jeres svar
Sagen er at vores Maine Coon skulle have haft p-piller, vi nåede det bare
ikke. Vi fik at vide at så længe hun "ammede" sine killinger så skulle vi
ikke give hende p-piller. Og killingerne diede stadig hos hende da de var
tre måneder! Vi har beholdt en killing fra det første kuld, og vi beholder
en killing fra vores Perser mormis, så vi ender op med at have fire katte.
Ja, mormis er Maine Coon, men far'en er "naboens" hankat og her hvor vi bor
er der et overdrevent antal af killinger til foræring, set på opslagstavler
i supermarkeder, børnehave, skole og lokalavisen. Tro mig, jeg ville helst
at alle killinger fik gode hjem, men selv med vores Perserkillinger, igen
fader ukendt, har vi et problem, De kommer til at ligne deres mor bortset
fra at deres snuder ikke bliver helt så flade.
Jeg føler ikke at det er forsvarligt at ende med at have ni katte. Vi skulle
gerne være i stand til at tage os godt af dem alle.
Vores Maine Coon har forøvrigt prøvet på at samle alle killinger sammen i
hendes kasse, selv den halvstore killing fra første kuld blev "slæbt" i
kassen, til hans store forbavselse!!! Nej, jeg har aldrig set en ulykkelig
kattemor, men jeg kan forestille mig at det er hårdt for hende. Jeg vil bare
gerne gøre det som er mest ansvarligt for alle og jeg ville da ønske at vi
fandt gode hjem til dem alle.
"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en
meddelelse news:412f8c66$0$287$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 27-08-04 21:30

"Ciccia" <bonefish@stofanet.dk> writes:

> [...]
> ikke. Vi fik at vide at så længe hun "ammede" sine killinger så skulle vi

Ret bortset fra at jeg er enig med Marianne i at i må/skal beholde 2
killinger, så er det almindelig kotume at give hunkatten P-piller
efter en uge. Faktisk kan de gå ud og parre sig ikke mindre end 48
timer efter fødslen....

Desværre kan jeg så kun sige til alle de opslag, nogen er blevet
klogere og får katten neutraliseret, men alt for mange synes at det er
for dyrt eller spild af penge... *HVÆS*

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 28-08-04 06:29

"Ciccia" <bonefish@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> ikke give hende p-piller. Og killingerne diede stadig hos hende da de var

P-piller inden for den første uge efter fødslen er helt almindeligt. De kan
godt komme i løbetid hurtigt efter.

> [...]
opslagstavler
> i supermarkeder, børnehave, skole og lokalavisen.

Det er lidt barsk det her, men er de langhårede eller korthåret?
Hvis de er langhårede og efter Maine Coon vil jeg tro at du kan komme af med
dem. Det er lidt trist at det skal være sådan, men der er mange der gerne
vil have en maine coon -look a like.

Tro mig, jeg ville helst
> at alle killinger fik gode hjem, men selv med vores Perserkillinger, igen
> fader ukendt, har vi et problem,

Prøv at sætte en annonce i dk.marked og den blå avis og se om der ikke er
afsætning på nogle af dem.

> Vores Maine Coon har forøvrigt prøvet på at samle alle killinger sammen i
> hendes kasse, selv den halvstore killing fra første kuld blev "slæbt" i
> kassen, til hans store forbavselse!!!
Ja hun er en god missemor, derfor ville det være modbydeligt at tage hendes
killinger. Hun vil blive virkelig trist og lede efter dem. Det kan i ikke
byde hende.

> [...]
bare
> gerne gøre det som er mest ansvarligt for alle og jeg ville da ønske at vi

P-piller i pigerne og få fat i et digitalkamera og tag nogle gode billeder.
Det betyder meget at folk kan se dem. Sæt en pris på og giv dem et
dyrlægebesøg ved første vaccine og ormekur.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-08-04 06:43

Ciccia skrev
<Vi fik at vide at så længe hun "ammede" sine killinger så skulle vi ikke
give hende p-piller >

Hmmm..........Jeg tror ikke at jeg overdriver når jeg siger at rigtig mange
opdrætter starter deres hunkat op på p-piller inden for en uge efter
fødslen, for en hunkat i løbetid
får andre ting i hovedet end at passe killinger og jeg har
personligt kun gode erfaringer med det, har faktisk aldrig hørt om dårlige
erfaringer med det.

Noget andet er at hvis du mener at det er så svært at komme af med
killingerne, så kan det da undre mig at du
overhovedet får dem, istedet for at neutralisere. Nå det
var bare lidt små-brok fra en som tror på at hvis man ikke er parat til at
tage "livs-tids" ansvar for sine killinger, bør man ikke få dem.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 28-08-04 13:27

> [...]
> får andre ting i hovedet end at passe killinger og jeg har
> personligt kun gode erfaringer med det, har faktisk aldrig hørt om dårlige

Hvis man vejer sine killinger hver dag, vil man se en dag hvor de pludselig
ikke tager på som de plejer. Kigger man på hunkatten er det den dag hun er
begyndt at blive lidt mere livlig..... det jeg mener der sker er at mælken
bliver "sur". Altså ikke som sur mælk, men den får en anden smag, og den
synes killingerne ikke om. Når det sker er det tegn på at hunkatten er ved
at komme i løbetid. Jeg har oplevet nogle der starter så tidligt som på 5.
dagen... andre går der en måned eller mere. Jeg starter med at give p-piller
igen så snart jeg mærker forskellen i vægt eller på hunkatten.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : True Trust

Dato : 28-08-04 11:27

"Ciccia" <bonefish@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for Jeres svar
Vi fik at vide at så længe hun "ammede" sine killinger så skulle vi
> ikke give hende p-piller.

Jeg prøvede på et tidspunkt med en hunkat at på 2 dagen efter fødslen stod
hun igen og kaldte på hankatte,- måske skyldes det, at der kun var kommet en
killing.
Men jeg lærte hurtigt, at give mine hunkatte p.piller allerede kort efter
fødsel, for en hunkat med killinger der går i løb, har desværre ikke ret
meget interesse i killingerne.
Mvh
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Simonsen

Dato : 28-08-04 09:50

> Når din "mormis" er Maine Coone, så ville jeg mene, at det også kan lade
sig
> gøre at komme af med dine
>
> mvh. tina

Der er jeg helt enig, jeg kender nogle stykker der vil være "vilde" efter
sådan en killing (incl mig selv
Hvor i landet befinder killingerne sig ?
Venlig hilsen
Simonsen

Fra : Winther

Dato : 28-08-04 18:42

> [...]
> kejsersnit og er nu blevet steriliseret. Men, hvad gør vi med de "ikke
> planlagte" killinger, jeg ser den eneste udvej hos dyrlægen. Er det synd

Ja, det er synd. Behold 2 killinger, de har stor fornøjelse af hinanden.

Vh. Winther