Funky shit
Fra : Koeffe

Dato : 27-08-04 16:48

Er der nogen der kan nævne nogle tracks der bruger wah-wah, og som bare er
top funky?

--
Koeffe

Fra : Søren

Dato : 27-08-04 17:36

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan nævne nogle tracks der bruger wah-wah, og som bare er
> top funky?
>

> --
> Koeffe

Isaac Hayes - Branded eller osse Raw & Refined

Med bl.a. Summer in the City

Søren

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-08-04 11:50

Koeffe wrote:
> Er der nogen der kan nævne nogle tracks der bruger wah-wah, og som
> bare er top funky?

LOL

Mandrill - Fat City Strut fra pladen 'Just Outside Of Town'. Har også
været brugt på et eller andet film soundtrack for nylig, så den er nem
nok at finde, Sovset godt ind i Clavinet med Wah på. I hvertfald i
A-stykket.
Stevie Wonder - Higher Ground. Oså Clavinet. Det er godt nok en Mutron
Auto Wah han bruger, men det går vel an.
Stevie Wonder - Maybe Your Baby. Mere Clavinet med Wah. Plus rigtig
70'er "knallert-fuzz" guitar solo af Ray Parker Jr.

Der er en side med lydeksempler på www.clavinet.com - men der er ikke
wah på dem allesammen.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Koeffe

Dato : 28-08-04 12:20

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Der er en side med lydeksempler på www.clavinet.com - men der er ikke
> wah på dem allesammen.

Det er nu mest guitar wah-wah jeg er ude efter, selvom Sunes forslag nu godt
kunne bruges lidt.

--
Koeffe

Fra : Koeffe

Dato : 28-08-04 12:26

> Det er nu mest guitar wah-wah jeg er ude efter, selvom Sunes forslag nu
godt
> kunne bruges lidt.

Måske behøver der slet ikke at være wah-wah på. Der skal bare være funkaaay
guitar i groovet!

--
Koeffe

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-08-04 13:27

Koeffe wrote:
> "Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Måske behøver der slet ikke at være wah-wah på. Der skal bare være
> funkaaay guitar i groovet!

Så check 'Doin' It' fra LP'en 'Secrets' med Herbie Hancock. Wah Wah
Watson og Ray parker Jr på guitar.
Et af verdens funky'ste guitarriffs.
Iøvrigt en fantastisk plade med masser af lækker rytmeguitar på, endnu
lækrere keyboards - ikke mindst en fuldstændig orgastisk clavinetsolo.
Og så står der bagpå pladen hvilke effekter alle bruger. Er der nogen
der ved hvad en 'Maestro Voice Bag' er ??!! hehe.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 28-08-04 20:04

On Sat, 28 Aug 2004 13:26:16 +0200, Koeffe wrote:

> Måske behøver der slet ikke at være wah-wah på. Der skal bare være funkaaay
> guitar i groovet!

Proev noget John Scofield, fx. "Chank" fra "A Go Go"-albummet

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:7nb1z81a1yv4

Hele det album er faktisk ret "funkaaay".

--
Christian Jørgensen | Pity the poor egg: it only gets laid once.
http://www.razor.dk |

Fra : Koeffe

Dato : 28-08-04 23:03

"Christian Joergensen" <mail@razor.dk> skrev i en meddelelse

> Proev noget John Scofield, fx. "Chank" fra "A Go Go"-albummet
>
> http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:7nb1z81a1yv4

Minder ret meget om the Meters, som jeg godt synes om.

Især nummeret "Jeep on 35" - det er da en omskrivning af Meters' "Sissy
Strut" er det ikke? Men bortset fra det, så hvis der er nogen der kan
genbruge licks igen og igen, så er det the Meters

STOR tak til allmusic.com forresten - det er simpelthen det bedste sted at
tjekke nye kunstnere ud. Hvis bare de favnede lige så bredt som IMDB gør mht
film.

> Hele det album er faktisk ret "funkaaay".

You've got the attitude mate! Hehe.... "funkhay!" (skal siges som en
overglad funky neger!)

Selvom jeg godt kan lide det musik I har forslået, så er der endnu ikke
nogen der har kommet med lige præcis det jeg var ude efter. Jeg kan sige at
det der fik mig til at spørge her inde var at jeg hørte "Joss Stone - You
Had Me" i radioen. Der ligger sådan en wah-wah guitar og laver picking i
groovet. Man kan bedst høre det i første vers. Derefter er den lagt lidt
længere bagud i billedet. Vi unge skulle jo nødig høre rigtig musik med
rigtige instrumenter osv ;c)

--
Koeffe

Fra : Bj@arne

Dato : 03-09-04 16:09

Eller bare play that funky music white boy
Man kunne også checke average white band
Earth wind & fire getaway er sgu et af de mest funky numre jeg kender!!!
Ganske vist ikke med guitar men blæsere.
Og mens vi er ved blæsere så er Tower of power absolut nogen man ikke må
overse

Fra : Koeffe

Dato : 03-09-04 22:41

"Bj@arne" <Storkesøen@dyr.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Eller bare play that funky music white boy
> Man kunne også checke average white band
> Earth wind & fire getaway er sgu et af de mest funky numre jeg kender!!!
> Ganske vist ikke med guitar men blæsere.

Tak for tippet ("du er bare alletiders"). lol. Play that funky music havde
jeg helt glemt. Den anden kendte jeg faktisk ikke.

> Og mens vi er ved blæsere så er Tower of power absolut nogen man ikke må
> overse

Dem hat jeg skam heller ikke overset, men har dem allerede. "It's not the
crime" er toooop lækker!

Desuden synes jeg godt om:

Niels HP
SP Just & Frost
Ridin' Thumb
Marcus Miller

Men savner noget rigtig wah-wah/guitar-pickin' uden det går for meget over i
disco.

--
Koeffe

Fra : Bj@arne

Dato : 05-09-04 11:02

> [...]
>
> --
> Koeffe
>
> Du KUNNE også prøve at checke Bobo moreno and the noisy neighbors der er
en version af shame shame shame som er ganske funky (også med en udemærket
wah wah på) Jeg synes faktisk at hele albummet er ret fedt.
Nu kender jeg det ikke særligt godt, men jeg er sikker på at hvis du står
på hovedet ned i level 42´s bagkatalog vil der dukke nogen guldkorn op.
Specielt en liveversion af lovegames jeg engang hørte

Fra : Koeffe

Dato : 05-09-04 11:36

> en version af shame shame shame som er ganske funky (også med en udemærket
> wah wah på) Jeg synes faktisk at hele albummet er ret fedt.

Jeg kan ikke finde skyggen af det på Allmusic.com - er du sikker på navnet
er rigtigt?

--
Koeffe

Fra : Lars Frandsen

Dato : 05-09-04 11:49

> "Bj@arne" <Storkesøen@dyr.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke finde skyggen af det på Allmusic.com - er du sikker på navnet
> er rigtigt?

Nu er Allmusic.com jo trods navnet ikke altvidende.
Prøv at søg med Google på "Bobo Moreno" + "Noisy NeighboUrs", altså med "u",
så får du bl.a.
http://www.sundance.dk/website/bobo_moreno___noisy_neighbours.htm
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Bj@arne

Dato : 05-09-04 15:38

Gylp!!! hvilken irriterende fejl at lave. Jeg syntes sgu nok at ordet så
lidt mærkeligt ud. Bobo moreno er forøvrigt dansker.(hvis du ikke lige ved
det)

Fra : Lars Frandsen

Dato : 05-09-04 19:26

> Gylp!!! hvilken irriterende fejl at lave. Jeg syntes sgu nok at ordet så
> lidt mærkeligt ud. Bobo moreno er forøvrigt dansker.(hvis du ikke lige ved
> det)

Jo, det vidste jeg godt.
Jeg har hørt ham live på Cafe Sokkelund i Smallegade på Fr.berg i de glade
københavnerdage, hvor han blev akkompagneret af en pianist i noget jazz'et.
Jeg har også flere albums, hvor han medvirker, bl.a. på en Bo Stief-plade og
den danske udgave af HAIR.

Fra : Sune Salminen

Dato : 05-09-04 23:29

Lars Frandsen wrote:
> [...]
> noget jazz'et. Jeg har også flere albums, hvor han medvirker, bl.a.
> på en Bo Stief-plade og den danske udgave af HAIR.

Flødebollen er Bo Stiefs plejesøn.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Koeffe

Dato : 06-09-04 15:43

"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er Allmusic.com jo trods navnet ikke altvidende.
> Prøv at søg med Google på "Bobo Moreno" + "Noisy NeighboUrs", altså med
> [...]

Nååh, det er dansk. Så er det nok derfor Allmusic ikke kunne finde det.

Er der ikke et sted jeg kan høre lydklip?

--
Koeffe

Fra : Lars Frandsen

Dato : 06-09-04 15:56

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> skrev i en meddelelse
<snip>

Ikke hvad jeg kan finde, men www.cdskiven.dk har den her:
http://www.cdskiven.dk/default.asp?view=album&albumid=38961

Fra : Sune Salminen

Dato : 08-09-04 19:25

Koeffe wrote:
> "Bj@arne" <Storkesøen@dyr.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for tippet ("du er bare alletiders"). lol. Play that funky music
> havde jeg helt glemt. Den anden kendte jeg faktisk ikke.

Med hensyn til Average White band, så check specielt numrene "Schoolboy
Crush" (hvis intro blev brugt i langsomt tempo i 'Microphone Fiend med
Eric B & Rakim) og klassikeren "Pick Up The Pieces". LP'en med
sidstnævnte på er iøvrigt til salg i Rockuglen på Frederikssundsvej i
øjeblikket.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : -V-

Dato : 08-09-04 19:44

Sune Salminen wrote:
>Rockuglen på Frederikssundsvej

Eh?

Mener du ikke Rockuglen på Frederiksborggade?

Medmindre Kim da har åbnet en ny biks på Frederikssundsvej?

-V-

Fra : Sune Salminen

Dato : 09-09-04 01:28

-V- wrote:

> Eh?
>
> Mener du ikke Rockuglen på Frederiksborggade?

Jo, selvfølgelig. En Sune-klassiker. Hver gang jeg siger
Frederikssundsvej er der 50% chance for at jeg mener Frederiksborggade.
Og omvendt.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : -V-

Dato : 09-09-04 14:04

Sune Salminen wrote:

> Jo, selvfølgelig. En Sune-klassiker. Hver gang jeg siger
> Frederikssundsvej er der 50% chance for at jeg mener
> Frederiksborggade. Og omvendt.

Tænkte det nok.
Ja, man skal sgu også holde øje med dig hele tiden...

-V-

Fra : Sune Salminen

Dato : 11-09-04 19:10

-V- wrote:

> Tænkte det nok.
> Ja, man skal sgu også holde øje med dig hele tiden...

Jeg er ikke til at styre på 2 tønder land.

Lige en til dig -V-

Gwen McCrae:

90% Of Me Is You
Rocking Chair

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : -V-

Dato : 12-09-04 12:25

Sune Salminen wrote:
> Lige en til dig -V-
>
> Gwen McCrae:
>
> 90% Of Me Is You
> Rocking Chair

I hear ya'.

Tak, jeg spotter dem.

-V-

Fra : Sune Salminen

Dato : 11-09-04 17:57

Sune Salminen wrote:

> [...]
> "Schoolboy Crush" (hvis intro blev brugt i langsomt tempo i
> 'Microphone Fiend med Eric B & Rakim) og klassikeren "Pick Up The

Jeg anbefaler endvidere Chuck Brown & The Soul Searchers med:

Blow Your Whistle
Bustin' Loose

Og The Soul Searchers uden Chuck Brown med:

Ashley's Roachclip (klassisk breakbeat)

Samt forskellige tracks med Grover Washington Jr (Black Frost, Mister
Magic) og Idris Muhammad (Turn This Mutha Out, Piece Of Mind)...
Fantastisk trommeslager.

Endvidere anbefales Neville Brothers med 'Doing The Dirt' (fantastisk
stereo-effekt) og til nød "Fire On The Bayou" (så fedt er det heller
ikke og udvalgte tracks med Roy Ayers (f.eks. Everybody Loves The
Sunshine og Mystic Voyage) samt War (Slippin' into Darkness, Cisco Kid
og Low Rider)

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : JR

Dato : 17-09-04 09:45

Zapp Zapp er utrolig fed funk (de to første plader)

JimR

Fra : Sune Salminen

Dato : 17-09-04 11:45

JR wrote:
> Zapp Zapp er utrolig fed funk (de to første plader)
>
> JimR

Det er det samme som at sige at Ridin' Thumb er fedt og at påstå at SP,
Just & Frost er funky.

Zapp Zapp er en udvandet, tyndbenet, 90'er agtig, kedelig og fordansket
kopi af en masse andet musik man ligeså godt kan høre i stedet for.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-09-04 22:24

Sune Salminen wrote:

> Zapp Zapp er en udvandet, tyndbenet, 90'er agtig, kedelig og fordansket
> kopi af en masse andet musik man ligeså godt kan høre i stedet for.

Kan du give nogle eksempler på hvad man lige så
godt kan høre i stedet for?

Jeg er tilbøjelig til at være enig med dig selv om
jeg altså ikke lige kender det de kopierer. Erann
har en ret fed stemme som han brugte godt dengang
(efter min mening). Det han laver nu er helt
ligegyldigt. Zapp Zapp rykkede i det mindste en
lille smule.

/David

Fra : Sune Salminen

Dato : 20-09-04 02:58

David Rasmussen wrote:

> [...]
> har en ret fed stemme som han brugte godt dengang
> (efter min mening). Det han laver nu er helt
> ligegyldigt. Zapp Zapp rykkede i det mindste en

Da Zapp Zapps første plade udkom lavede TV2 Lorry (lastbil...? Jeg har
altid synes det er totalt weird at den bygning hedder "lastbil") et kort
portræt, hvor der i mellem interviews med bandet kørte billeder af
pladecovers henover skærmen, angiveligt billeder af bandets fælles
yndlings LP'er eller måske bare musik de var blevet inspireret af. Der
var billeder af klassiske soul/funkalbums fra 70'erne med Tower Of
Power, James Brown, Sly & The Family Stone og Stevie Wonder.

En anden lille irriterende ting jeg har lagt mærke til er at disse
90'ernes kiksede danske 'funkbands' havde en forkærlighed for
sprogmishandling, jvf. "What Does Fish Is" og selve bandnavnet 'Ridin'
Thumb' (helt ærligt!!!) Jeg ved ikke om det skal forestille at være
sjovt, jeg synes det er noget studentikost pis.

Jeg må hellere stoppe nu inden jeg bliver for opkørt.

Godnat!!

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Peter G.

Dato : 28-08-04 12:59

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> writes:

> Er der nogen der kan nævne nogle tracks der bruger wah-wah, og som bare er top
> funky?

[WTF, Hvem har ødelagt Allmusic? Sløvere sted skal man da lede længe efter.]

Generelt, noget Curtis Mayfield. F.eks "Freddie's Dead", "Pusherman", "(Don't
Worry) If There's A Hell Below", "Superfly", "Kung Fu", "Billy Jack".

Remy Shand's "Liberate".

En hel del af "The Meters". "Funkify Your Life" er en glimrende opsamling.

J.B Horns? Sune, hjælp. Jeg kan ikke min J.B. Horns.

Albert King har enkelte blues/soul numre med en wah-wah. Jeg kan
desværre ikke lige huske nogle titler på stående fod.

--
Regards, Peter
Topposters and other annoying elements will be killfiled in silence.

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-08-04 14:39

Peter G. wrote:

> [...]
>
> Generelt, noget Curtis Mayfield. F.eks "Freddie's Dead",
> "Pusherman", "(Don't Worry) If There's A Hell Below", "Superfly",

Selvfølgelig, jeg vidste der var noget jeg havde glemt...udover alt det
andet jeg også har glemt

Der er mange som ikke ved det, men det er jo mesteren selv der spiller
guitar. Et veritabelt studie udi Fuzz, Wah, Phaser og Båndekko

> J.B Horns? Sune, hjælp. Jeg kan ikke min J.B. Horns.

Jeg har slet ikke nogen plader med JB horns. Jeg synes der plejer at
være mere Hammondorgel end guitar på det jeg har hørt med Maceo Parker
og the JB's.

Men der er masser af James Brown med svinefunky guitar, f.eks. numrene
Cold Sweat og Give it up or turn it loose.
Check også 'Thank You For Talkin' To Me Africa' med Sly & The Family
Stone fra albummet 'There's a Riot Going On'.

Sly Stone Og James Brown var pionærer hvad angår at bruge guitaren som
rent perkussivt instrument.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 28-08-04 14:48

"Peter G." <peterg@despammed.com> wrote in message

> Albert King har enkelte blues/soul numre med en wah-wah. Jeg kan
> desværre ikke lige huske nogle titler på stående fod.

Står du da op nu?

Fra : Jakob

Dato : 30-08-04 02:28

"Sjovt nok" stod jeg faktisk op på det tidspunkt han skrev den på :-/

--
Med venlig hilsen //Jakob
Fjern tallet ni for at emaile mig.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 30-08-04 02:43

"Jakob" <sch9warze9negger9@tele2adsl9.dk> wrote in message
> "Sjovt nok" stod jeg faktisk op på det tidspunkt han skrev den på :-/

Øv!

Fra : Thomas Gylstorff

Dato : 02-09-04 18:50

"Papa was a rolling stone?" Det er sgu da wah til den store
guldmedalje. Eller hvad med temaet fra Dallas? *GGG*

Fra : Sune Salminen

Dato : 08-09-04 19:22

Koeffe wrote:
> Er der nogen der kan nævne nogle tracks der bruger wah-wah, og som
> bare er top funky?

"Kissing My Love" med Bill Withers.
Og det er guitar for en gangs skyld.

-Sune