Program til UI opbygning
Fra : Preben Holm

Dato : 27-08-04 13:00

Hej gruppe,

jeg har ledt, ledt og ledt efter et program der kan opbygge
brugerflader. Jeg er træt af at programmere JTextFields, JComboBox og
hvad de nu hedder de forskellige - det tager jo også alt for lang tid.

Jeg har haft kig på Borland JBuilder, men den bruger sine egne
komponenter, så det er ikke så smart.
Derudover vil jeg gerne kunne have mulighed for at anvende "null"-layout
istedet for f.eks. BoxLayout, så positionering sker vha.
pixel-koordinater istedet - det er noget nemmere synes jeg.

Derudover må det meget gerne være GPL, LGPL, BSD, Apache eller lign.
licenser eller på anden måde freeware. Meget gerne skrevet i Java,
ellers helst Linux-programmel! Forslag til windows er dog også velkomne.

På forhånd tak

Mvh / Preben Holm

Fra : Mads Andreasen

Dato : 27-08-04 13:09

Hejsa

Kig på Eclipse (www.eclipse.org), og det sub projekt der hedder VE (Visual
Editor).
Det er et rigtig lækkert udviklings miljø, skrevet i Java. Kører både på
windows og linux.
Det hele er baseret på plugins (også skrevet i Java), så er der noget du
ikke kan lide, kan du lave et plugin der ændrer på tingene, eller måske er
der nogen der er kommet dig i forkøbet og lavet et til dig.

-Mads

Fra : Martin Husted Hartvi~

Dato : 27-08-04 13:10

Ikke at jeg bruger det, men har du set på http://www.eclipse.org/

Men, når alt kommer til alt, så er det altså bedre at lave sin gui i
hånden, så ved du hvad der sker, hvor tingene er henne og alt efter
programmøren er det desuden sikkert pænere kode der kommer ud af det.

Hilsen
Martin

On Fri, 27 Aug 2004 14:00:01 +0200, Preben Holm

Fra : Preben Holm

Dato : 27-08-04 17:40

Martin Husted Hartvig wrote:
> Ikke at jeg bruger det, men har du set på http://www.eclipse.org/

Ja, jeg har set på det, men har ikke set at der fandtes et VE plugin som
Mads Andreasen kommenterede.

> Men, når alt kommer til alt, så er det altså bedre at lave sin gui i
> hånden, så ved du hvad der sker, hvor tingene er henne og alt efter
> programmøren er det desuden sikkert pænere kode der kommer ud af det.

Ja, men det tager alt for lang tid. Og det skal da nok blive pænt, hvis
man kun opbygger layout'et i programmet og derefter går i "manual mode"
Jeg ville aldrig lave 1-lags applikationer en gang til - det har jeg
prøvet og det har kostet alt overblik - så det var at starte forfra, men
nu var jeg jo selvfølgelig heller ikke så gammel for 7 år siden jo (21
den dag i dag)

Mvh / Preben Holm