6210 firmware changelog?
Fra : Hans Henrik Jensen

Dato : 09-05-01 10:26

Nogen der ved hvor man kan finde en liste over ændringer i de forskellige
firmwares?

Helt specifikt hvad forskel er der på 6210 v4.27 og v5.02?

Mvh. Hans Henrik

Fra : Erik Einum

Dato : 09-05-01 13:37

"Hans Henrik Jensen" <flipflop_hhj*nospam*@hotmail.com> skrev
> Nogen der ved hvor man kan finde en liste over ændringer i de forskellige
> firmwares?

www.indocell.net/id37.htm
Dessverre er denne på et helt uforståelig språk (har hatt den i Favoritter
fordi det stod på engelsk der før).

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : John Joe

Dato : 09-05-01 15:30

"Erik Einum" <erik-ein@nospam.online.no> wrote in message
> "Hans Henrik Jensen" <flipflop_hhj*nospam*@hotmail.com> skrev
>
> www.indocell.net/id37.htm
> Dessverre er denne på et helt uforståelig språk (har hatt den i Favoritter
> fordi det stod på engelsk der før).

Indisk?

6210 har haft stabilitets problemer især mht. WAP og data med fx laptop. Jeg
tror det er det primære i firmware opdateringerne.

Fra : Morten Thomsen

Dato : 09-05-01 21:25

Hans Henrik Jensen wrote:

> Nogen der ved hvor man kan finde en liste over ændringer i de forskellige
> firmwares?
>
> Helt specifikt hvad forskel er der på 6210 v4.27 og v5.02?

Indocell siden har det desværre kun på volapyk. Jeg har fået denne liste
af en af mine mobi-venner.
Ved desværre ikke med ændringer fra 4.27 til 4.36.
Håber du kan bruge den

--------
New MCU software version 5.02 has been released for NPE-3.
Changes made from version 4.36 to 5.02:
Not possible to change the date of the calendar
DTMF tones stop working during call
Memory overwrite when using Russian text
When PC Suite changes the profile name it is not updated to phone UI
before restarting the phone
Strange behaviour when entering number and then <SEND> to PIN query in
start-up
By HSCSD data transfer is flow ctrl problems (data loss by upload and
bi-directional)
The first WAP call sometimes fails after answering/missing a MT PSTN
call
When trying to delete a received picture message the phone hangs
When erasing unread SMS from phone by cable or IrDA, SMS icon stays in
UI
Wrong font used for emergency call
Sometimes when phone is set to local mode (e.g. by WinTesla) the
phonebook server is not initialised. This makes it impossible to store
CLI icons
Not possible to insert new words to the dictionary, if phone SW has been
updated to 4.27
Business card received over IR handled as a Ringing tone
Speed dial not updated, if a SIM card entry's number is edited to NULL
SMS Notifications are not routed to PC Suite
Bluetooth implemented
Added support in the IrDA subsystem for sending CLI logos to Nokia 6110
-------------

Mvh
Morten Thomsen

This Message was sent from Morten Kargaard Thomsen
Come visit me @ http://www.thomsenweb.dk
Why is Australian beer served cold? So you can tell it from urine...

Fra : Erik Einum

Dato : 14-05-01 03:18

"Morten Thomsen" <thomsen@thomsenweb.dk> skrev
> Indocell siden har det desværre kun på volapyk. Jeg har fået denne liste
> af en af mine mobi-venner.
> Ved desværre ikke med ændringer fra 4.27 til 4.36.
> Håber du kan bruge den

<snip liste>

Kanonbra! Har nettopp oppdatert til 5.02 selv. Og fant en (mulig det er
flere...) menyer i NetMonitor, nemlig nr 130, som ser slik ut:
LRW-1 SW:
XXXXXX
PN mode
NOT CONNECTED
ved å trykke (og holde) inn *-tasten får jeg følgende hjelpetekst:
Shows
Connectivity
Battery
information
Og Bluetooth-batteriet til 6210 heter jo LRW-1!!

Vet du hvor han har fått tak i denne listen?

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : Morten Thomsen

Dato : 14-05-01 12:39

Erik Einum wrote:

> <snip liste>
>
> Kanonbra! Har nettopp oppdatert til 5.02 selv.

> Vet du hvor han har fått tak i denne listen?

Jeg vil tro at det er fra en tekniker han kender.

Fra : Erik Einum

Dato : 16-05-01 05:06

"Morten Thomsen" <thomsen@thomsenweb.dk> skrev

> Jeg vil tro at det er fra en tekniker han kender.

OK! Hvis du snakker med han, så kan du jo be pent om å få vite om dette
finnes på nettet... :)

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : Dragon

Dato : 19-05-01 01:09

"Erik Einum" <erik-ein@nospam.online.no> skrev i en meddelelse
> "Morten Thomsen" <thomsen@thomsenweb.dk> skrev

> OK! Hvis du snakker med han, så kan du jo be pent om å få vite om dette
> finnes på nettet... :)

Jeg spurgte i Bluetel Concept Store, hvilke rettelser der var sket i
3210'erens software siden 4,41, men det "vidste" de ikke. Jeg blev så
henvist til Nokia web uden resultat og skrev til Club Nokia Careline, som
igen henviste mig til "et Nokia Servicecenter". Hm, man fristet til at tro
de hellere vil sælge nye telefoner end opgradere gamle :-/ Jeg gider i hvert
fald ikke lægge 150 slanter uden at vide hvad man får ud af det...

--
Dragon

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-05-01 10:13

Dragon skrev:

>Jeg gider i hvert
>fald ikke lægge 150 slanter uden at vide hvad man får ud af det...

'Reglen' er vist, at der ingen grund er til at opdatere, hvis man ikke
har problemer med sin telefon. Selvfølgelig er det måske klogt at gøre
lige inden ens telefon fylder 1 år.

Nogle problemer kan man jo måske først opdage senere. Flere telefoner
har f.eks. haft problemer med headsets - og hvis man ikke har brugt
det, ja, så opdager man jo ikke fejlen.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.