Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
DIS-løn + SU
Fra : Jesper Christiansen

Dato : 27-08-04 00:37

Hejsa!

Jeg har i sommerferien haft et sommerferiejob på Scandlines overfarten fra
Rødbyhavn til Puttgarden i tyskland. Dette betyder at min løn blev udbetalt
som såkaldt DIS-løn (Dansk International Skibsregister) som er en anelse
anderledes hvad skatter osv angår.. Jeg er desværre ikke hundrede procent
inde i det, og det er derfor jeg spørger jer! Der er så vidt noget med noget
fradrag når man får lønnen udbetalt som DIS, enten får man ikke samme
fradrag som normalt, eller også er det noget andet..

Mit spørgsmål lyder.. De har spurgt om jeg vil være weekendafløser i
perioden mens jeg studerer - hvilket betyder at jeg får SU samtidig med..
Jeg ville i den forbindelse høre, om dette er noget der kommer til at gå ud
over min SU? (jeg kommer ikke noget nær den grænse med hvad jeg må tjene mht
mit fribeløb før de tager af SU'en) men kunne det tænkes at nogle af de
regler ang. DIS kunne spille ind når jeg samtidigt før SU - så det ender med
at jeg skal betale noget tilbage det kommende forår?

Jeg håber meget i kan hjælpe!

På forhånd tak!
Jesper Christiansen