Billigste langsomme adsl?
Fra : Dittemus

Dato : 26-08-04 12:43

Hej :)
Jeg står for at skulle investere i noget internet, og har bare en langsom
forbindelse i tankerne. Jeg har ikke rigtig brug for at kunne knalde afsted
med 2Mbit, når jeg bare skal surfe lidti rundt.
Jeg kiggede på Webspeed, men de kommer ikke til min hoveddør før om et par
år, så det kan jeg ikke vente på. Synes at Tiscli, Tele2 og Cybercity er
lidt for dyre, når jeg kun har en 128/64 eller 128/128 forbindelse i
tankerne.

Er der nogen her, der kender til andre udbydere der har en fornuftigt
produkt i det klassement jeg ønsker?

/Ditte

Fra : Steffen Møller Birke~

Dato : 26-08-04 13:30

Hej

har du overvejet ISDN?

Steffen

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 26-08-04 13:33

> [...]
> tankerne.
>
> Er der nogen her, der kender til andre udbydere der har en fornuftigt

Du kan overveje ISDN. 64/64 lyder måske ikke hurtigt, men det er rigeligt
til normal surfning og email.

Niels Dybdahl

Fra : Dittemus

Dato : 26-08-04 15:06

Der er altså grænser for, HVOR langsomt det må gå :) Det jeg mente med ikke
behov for 2Mbit skal ses i en P2P kontekst. Jeg vil stadig gerne kunne skype
sammen med lidt online gaming, men så skal jeg måske snarere overveje en
256/128 eller 256/256 forbindelse?

Nå, men jeg vil stadig gerne holde ved mit oprindelige spørgsmål også: Er
der alternative udbydere end de 4 jeg nævnte tidligere?

/Ditte

---

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 26-08-04 15:21

> [...]
skype
> sammen med lidt online gaming, men så skal jeg måske snarere overveje en

Skype burde køre fint over ISDN. Tænk på at ISDN sagtens kan køre to
samtaler ukomprimeret, når den bruges til normale telefoner. Brædtspil og
lignende kan sagtens køre over ISDN. Men ISDN løber hurtigt op når man
spiller online. Hvis du har højere krav, så må du nok også betale de godt
300 kr om måneden det koster.
Slå dig evt sammen med en nabo og del en linie eller undersøg om du kan få
medarbejderbredbånd (så betaler skatten op til 60%).

> Nå, men jeg vil stadig gerne holde ved mit oprindelige spørgsmål også: Er
> der alternative udbydere end de 4 jeg nævnte tidligere?

Det er hovedsageligt TDC, Tiscali og Cybercity som har hardware ude. Andre
(Tele2) køber sig ind hos de tre. Så jeg tror ikke at du får det væsentligt
billigere end de tre store.

Niels Dybdahl

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-08-04 15:31

> Det er hovedsageligt TDC, Tiscali og Cybercity som har hardware ude. Andre
> (Tele2) køber sig ind hos de tre. Så jeg tror ikke at du får det
> væsentligt
> billigere end de tre store.

Tiscali er ellers gået tæmmeligt meget væk fra eget udstyr, og sælger rene
TDC forbindelser videre.... Cybercity og Tele2 lejer sig ind hos TDC men de
begge står selv for internettraffiken. cybercity har selv udstyr på del
størrere centraler

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-08-04 21:09

> Tiscali er ellers gået tæmmeligt meget væk fra eget udstyr, og sælger rene
> TDC forbindelser videre....

Njah... Der gensælges på de centraler, hvor vi ikke har eget udstyr - vi vil
helst sælge en forbindelse på eget net af forskellige årsager, men det lader
sig ikke gøre alle steder.

--
Mvh. Jesper
Som arbejder for Tiscali, men udtaler sig for egen regning.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-08-04 22:11

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> wrote in message

> [...]
> vil
> helst sælge en forbindelse på eget net af forskellige årsager, men det

Det ved jeg godt, men så kan jeg ikke forstå forfor i nedlagde en del mindre
centraler. så det nærmest kun er i hovedstaderns centraler.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-08-04 22:17

> Det ved jeg godt, men så kan jeg ikke forstå forfor i nedlagde en del
mindre
> centraler. så det nærmest kun er i hovedstaderns centraler.

Jeg stod ikke bag beslutningen, og kan kun gisne om årsagen.
Dog er det ikke korrekt, at vi stort set kun har eget udstyr i
hovedstadsområdet - der er mange centraler rundt omkring i landet, hvor vi
har eget udstyr - også en del mindre centraler. Jeg har ikke listen her -
men den er ikke så kort endda.

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 26-08-04 16:13

"Dittemus" <dfglkjdfg@fgjklhgg.df> wrote:

>Jeg står for at skulle investere i noget internet, og har bare en langsom
>forbindelse i tankerne.

>Er der nogen her, der kender til andre udbydere der har en fornuftigt
>produkt i det klassement jeg ønsker?

Hvad med TDC's forbrugsafregnede ADSL? 139 DKK/måned + 0,50 DKK/MB.

Det er et fortræffeligt produkt hvis man kun har lidt trafik.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Dittemus

Dato : 29-08-04 14:01

Hmm... (295 kr - 139 kr) * 2 Mb pr kr = 312 Mb. Jeg skal altså under 312 Mb
om måneden før forbrugsafregnet ADSL er rentabelt. Utopi :)
Forsiden på eksempelvis tv2.dk fylder 44Kb, og det er endda bare den rene
HTML, billedernes størrelse er ikke inkluderet. Det løber hurtigt op. Synes
egentlig mest af alt at det forbrugsafregnede ADSL er bondefangeri, folk med
så lidt trafik behøver ikke hastigheden opnået gennem ADSL, de kunne i
realiteten nøjes med et alm analogt modem (men det er der vel ikke nogle
forhandlere der har lyst til at informere dem om).

Nå, men tak for jeres svar. Dele med naboen er ikke en mulighed (600 år
gammel).

Hejhej!

---

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 29-08-04 19:37

"Dittemus" <dont.mail.me@thanks.invalid.com> wrote:

>Hmm... (295 kr - 139 kr) * 2 Mb pr kr = 312 Mb. Jeg skal altså under 312 Mb
>om måneden før forbrugsafregnet ADSL er rentabelt. Utopi :)

Hvis dit forbrug er sådan, så må du nok se i øjnene at du må betale
mere. Men så er du også storforbruger i forhold til mange mennesker.

>Forsiden på eksempelvis tv2.dk fylder 44Kb, og det er endda bare den rene
>HTML, billedernes størrelse er ikke inkluderet.

Den kan du altså hente mere end 200 gange om dagen før du rammer de
312 MB/måned. Der er virkelig mange mennesker der ikke ser noget der
ligner 200 websider om dagen.

> [...]
>realiteten nøjes med et alm analogt modem (men det er der vel ikke nogle
>forhandlere der har lyst til at informere dem om).

Det er helt forkert. Der findes mange forbrugsmønstre her i verden.

Fx er det at kun betale for trafik i modsætning til opkoblede minutter
vigtigt for mange.

Mht. trafikmængde kan jeg da nævne at jeg selv har en TDC Bredbånd Pro
512/512 med fri trafik. På den kører jeg min egen server som er web-,
ftp-, dns-, og mailserver for en håndfuld domæner tilhørende mig selv
og venner. Derudover lægger linjen trafik til alt mit eget forbrug af
www, download, mailinglister, news, etc.

I de seneste 126 døgn har den linje brugt i alt 1524 MB indgående og
640 MB udgående. Det er i alt 17,7 MB/dag eller 515 MB pr. 30 dage.

515 er naturligvis mere end 312, men jeg kender altså rigtig mange
mennesker som har stor glæde af "always-on" egenskaben ved ADSL og
hvis trafikbehov er milevidt under halvdelen af mit.

I sommerhuset har jeg en trafikafregnet ADSL. Den har ifølge
telefonregningen kun brugt 96 MB i alt i 3 sommermåneder, men jeg er
alligevel særdeles glad for at have en ordentlig opkobling dér. Og om
vinteren er trafikken 0.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-08-04 21:07

> [...]
> tankerne.
>
> Er der nogen her, der kender til andre udbydere der har en fornuftigt

Tiscalis 256/256 forbindelse til 295 kr. pr. måned er SVJV det billigste
ADSL produkt.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-08-04 21:08

> Tiscalis 256/256 forbindelse til 295 kr. pr. måned er SVJV det billigste
> ADSL produkt.

Rettelse:
Med mindre du vil have forbrugsafregnet ADSL - så skal du til TDC.

--
Mvh. Jesper