hjælp til teksttydning
Fra : CFS2280

Dato : 26-08-04 08:12

Kolding Kirkebog 1857 Fødte, Opslag nr. 135 på arkivalieronline, Fødte
Kvindekøn nr. 24 [nederst på siden] Født 10 april 1857 Mette Cathrine
Sørensen.
Fadderne: Hvad står der mellem "Pigen Dorthea Bundsgaard fra Øddis" og
"Jørgensens datter"

--
Venlig hilsen
Karen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 26-08-04 20:54

"CFS2280" <cfs2280@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sørensen.
> Fadderne: Hvad står der mellem "Pigen Dorthea Bundsgaard fra Øddis" og

Kære Karen.
Hvis du vil have hjælp, er du nødt til selv at gøre
lidt mere. Personligt vil jeg gerne hjælpe, men jeg
gider ikke sidde og finde dine opslag for dig, dem
må du putte ind i dk.binaer.historie - så skal jeg være
der.

Mvh.Bodil.

Fra : H.H.Jacobsen

Dato : 26-08-04 23:09

Må jeg komme Karen til undsætning! Hvordan kommer man ind på dk. binær.
historie?
Henning H. Jacobsen

FIGHT BACK AGAINST SPAM!
Download Spam Inspector, the Award Winning Anti-Spam Filter
http://mail.giantcompany.com

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:412e3fd5$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-08-04 00:12

H.H.Jacobsen skrev:

> Må jeg komme Karen til undsætning! Hvordan kommer man ind på
> [dk.binaer.historie]?

(Gruppen hedder dk.binaer.historie)
En nem måde at hente gruppen ind i din news-reader er
at gå ind på dette link til "usenet.dk":

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.binaer.historie

Så kan du blade ned og trykke på linjen med denne tekst:
"Åben denne gruppe fra egen newsserver"

Men det kræver at din udbyders newsserver tillader binære
grupper. Og det er praktisk at have "tekstgrupperne" under
en ren "tekstserver" og "binaergrupperne" under en anden
server - især hvis man abonnerer på mange grupper.

Da du bruger OE, kan du få meget mere at vide i gruppen:
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Bent Mortensen

Dato : 27-08-04 11:37

> [...]
> Sørensen.
> Fadderne: Hvad står der mellem "Pigen Dorthea Bundsgaard fra Øddis" og

lige for at hjælpe lidt
http://www.arkivalieronline.dk/data/kirkeb%F8ger/C469/A/011/05c11c12.Tif

nederst på siden

v/h Bent

Fra : Arne Nielsen

Dato : 27-08-04 16:40

Bent Mortensen wrote:

>"CFS2280" <cfs2280@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Måske kunne det være Pumpemager?

Venlig hilsen
Arne

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
Hjemmeside/homepage: http://home3.inet.tele.dk/arnen/

Fra : Ellen Rasmussen

Dato : 30-08-04 10:43

"Arne Nielsen" <arnen@0post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Arne
>
> --
> E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.

Jeg tror også på, at der står Pumpemager; men skrivekarlen bruger
tilsyneladende en streg over u'erne, så det kan være, at der står
Pompemager.
Prøv at find ud af, om der findes en pumpemager Jørgensen i Kolding i
FT1860.
Indrømmet, det er et større arbejde; men muligheden er nærliggende.
God arbejdslyst
Ellen Rasmussen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 30-08-04 12:11

"Ellen Rasmussen" <ellen_bjoern@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Arne Nielsen" <arnen@0post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

>http://www.arkivalieronline.dk/data/kirkeb%F8ger/C469/A/011/05c11c12.Tif

Den tror jeg også på.
Mvh. Bodil.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 29-08-04 11:31

"Bent Mortensen" <ben@mortensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> "CFS2280" <cfs2280@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> lige for at hjælpe lidt
> http://www.arkivalieronline.dk/data/kirkeb%F8ger/C469/A/011/05c11c12.Tif

Hvordan får jeg gjort billedet større, så
det kan læses?

Mvh.Bodil.

Fra : Bent Mortensen

Dato : 29-08-04 14:17

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:4131b068$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Bent Mortensen" <ben@mortensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan får jeg gjort billedet større, så
> det kan læses?
>
> Mvh.Bodil.

Hej Bodil
prøv at højre klike og vælg Zoom Image size, vælg 80 % så skal du kun klikke
med højre musetast for at gøre det støre hvergang

v/h Bent
PS: Jeg kan ikke tyde hvad der står måske Pramdrager ?

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 29-08-04 16:04

> [...]
> med højre musetast for at gøre det støre hvergang
>
> v/h Bent
> PS: Jeg kan ikke tyde hvad der står måske Pramdrager ?

Det hjælper mig desværre ikke, der kommer kun noget
om Quick-Time - hvad gør jeg?

Mangler jeg en form for reader til den slags?

Mvh.Bodil.

Fra : Bent Mortensen

Dato : 29-08-04 16:38

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:4131f07e$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> Det hjælper mig desværre ikke, der kommer kun noget
> om Quick-Time - hvad gør jeg?
>
> Mangler jeg en form for reader til den slags?

Hej
Prøv at hente det her program og instaler det http://www.alternatiff.com/
det er gratis

v/h Bent

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 29-08-04 20:22

"Bent Mortensen" <ben@mortensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Mange tak, nu virker det, jeg må
have smidt det ud med vaskevandet engang,
jeg havde virus.

Mvh.Bodil.

Fra : CFS2280

Dato : 03-09-04 23:20

Tusind tak til alle. Undskyld jeg ikke har svaret før, men jeg har været
bortrejst.
mvh
Karen