Epson printer - ingen gul farve?
Fra : Sørensen

Dato : 25-08-04 18:25

det er en stylus photo 810 - jeg har skiftet farvepatron flere gange, men
stadig ingen gul farve (på test printet), heller ikke efter adskellige af
den indbyggede "headcleaner".
Hvad kan man gøre? Der må være en clogging indeni et sted, men hvordan? Er
der nogen der har erfaringer med dette?
sørensen

Fra : Peter Louby

Dato : 25-08-04 18:41

"Sørensen" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den indbyggede "headcleaner".
> Hvad kan man gøre? Der må være en clogging indeni et sted, men hvordan? Er

Jeg ved ikke om dette vil hjælpe men hvis patronen er stoppet, kan du evt.
prøve at tage den ud og tage en god stak køkkenrulle som du gøre vådt, lægge
den på en tallerken og stille patronen oven på, for at få farven trukket ud
af den
Denne fremgangsmåde har jeg brugt på en gammel lexmark patron hvor den ene
farve var stoppet.

Mvh Louby

Fra : Sørensen

Dato : 25-08-04 19:59

Tak for råd`et. Det prøver jeg - omend jeg ikke tror problemet ligger i
patronen, da jeg har skiftet patron, og det stadig er den gule farve, der
mangler, også med den nye patron.
sørensen

Fra : Alex

Dato : 25-08-04 21:06

On Wed, 25 Aug 2004 19:24:44 +0200, "Sørensen"
<remove_pbs@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>den indbyggede "headcleaner".
>Hvad kan man gøre? Der må være en clogging indeni et sted, men hvordan? Er

Epson printere er ikke bygget som f.eks. HP printere.
I en HP skifter du skrivehovedet/dyserne når du skifter
blækpartonerne.
Epson's dyser, sidder fastmonteret i printeren, og skiftes derfor ikke
sammen med partronen.
For at løse problemet, skal du bruge sprit eller propylalkohol (kan
købes på apoteket). Hiv blækpatronerne ud og brug en vatpind til at
dryppe noget sprit/alkohol ned på duserne. Dup derefter den farvede
sprit/alkohol op, og fortsæt denne rutine indtil der dyserne ikke er
stoppet.

Alex Nielsen

www.max30.dk
Bliv overvægten kvit. Brug max30 tit.

Fra : Anders Pedersen

Dato : 25-08-04 21:53

On Wed, 25 Aug 2004 22:06:26 +0200, Alex wrote:

> [...]
> blækpartonerne.

> Epson's dyser, sidder fastmonteret i printeren, og skiftes derfor ikke
Kan printhovdet ikke pilles ud ligesom på canon printere.

og bare sæt printhpovdet i en underkop problolalkohol natten over

så skulle problemet være løst

--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 26-08-04 07:23

> [...]
| den indbyggede "headcleaner".
| Hvad kan man gøre? Der må være en clogging indeni et sted, men hvordan? Er
Gennem 6 år har jeg anvendt først Epson Stylus Color 740 efterfulgt af
Stylus Color 1160 inkjetprintere og har i samme tidsrum selv genfyldt de
brugte patroner vha. kanyler, så tilstopningsproblemet er ikke nyt for mig.
Jeg har også prøvet at rense med alkohol og destilleret vand, men har nok
opnået det bedste resultat med specielle rensepatroner som kan genfyldes
med rensevæske fra
http://www.trykspar.dk/
Lidt tålmodighed skal der dog til. Du skal fra start af gentage rensningen flere
gange med "slæden" frem og tilbage. Og så er det også alt for dyrt og ineffektivt
at foretage storrensninger med farvepatroner selvom trykspars farvepatroner i dag
ligger på ca.12-13% af prisen i forhold til de originale (du får vel 8-9 patroner for
en originals pris og kvaliteten er i top!!!)

Mvh Bjarne