Transfer i Prag
Fra : NB

Dato : 25-08-04 11:51

Hej

Vi er 4 personer som skal til Prag imorgen og mangler transport fra
lufthavnen til Hotellet som ligger i Prag1.

Har fra rejsebureauet fået et tilbud på 38 EUR pr. vej for transport,
dette syntes jeg umiddelbart lyder lidt dyrt derfor vil jeg høre om
der er andre alternativer?

Fra : morten sorensen

Dato : 25-08-04 12:09

NB wrote:

> Hej
>
> Vi er 4 personer som skal til Prag imorgen og mangler transport fra
> lufthavnen til Hotellet som ligger i Prag1.

Jeg skal selv præcis det samme imorgen

> Har fra rejsebureauet fået et tilbud på 38 EUR pr. vej for transport,
> dette syntes jeg umiddelbart lyder lidt dyrt derfor vil jeg høre om
> der er andre alternativer?

Jeg regner med at benytte mig af lufthavnstaxaerne :

http://www.andel3w.dk/antuser/danish/transport/transport.htm

--

morten sorensen

Fra : NB

Dato : 25-08-04 12:18

On Wed, 25 Aug 2004 13:08:40 +0200, morten sorensen
<morten@mortens.net-cut-me-off> wrote:

>Jeg skal selv præcis det samme imorgen

Hvem skal du flyve med? Skal selv fra Kbh, med SAS kl. 0820.

>Jeg regner med at benytte mig af lufthavnstaxaerne :
>
>http://www.andel3w.dk/antuser/danish/transport/transport.htm

ok, det er også dem jeg har spurgt og kan fra linket se de har
anbefalet mig en Limo/minivan. Det ender nok også med at vi benytter
os af lufthavnstaxaerne.

Fra : morten sorensen

Dato : 25-08-04 12:25

NB wrote:

> Hvem skal du flyve med? Skal selv fra Kbh, med SAS kl. 0820.

SAS 1805

> ok, det er også dem jeg har spurgt og kan fra linket se de har
> anbefalet mig en Limo/minivan. Det ender nok også med at vi benytter
> os af lufthavnstaxaerne.

Det virker som det nemmeste ift pris når man bare hurtigt vil af med
baggagen.

--

morten sorensen

Fra : e

Dato : 25-08-04 13:08

Den alm pris fra prag centrum til lufthavnen er højst 500 kn dvs 120 kr.
Bemærk at mange taxi snyder turister.
AAA skulle være de bedste med faste priser tlf. 14014

Fra : John

Dato : 25-08-04 13:35

"e" <sdf@gfgfgf.fgfg> skrev i en meddelelse
> Den alm pris fra prag centrum til lufthavnen er højst 500 kn dvs 120 kr.
> Bemærk at mange taxi snyder turister.
> AAA skulle være de bedste med faste priser tlf. 14014

Kan jeg kun tilslutte mig.

Ellers er der jo mulighed for at tage bussen fra lufthavnen, hvis man vil
gøre det rigtig billigt.

Mvh

John

Fra : NB

Dato : 25-08-04 13:43

On Wed, 25 Aug 2004 13:25:17 +0200, morten sorensen
<morten@mortens.net-cut-me-off> wrote:

>SAS 1805

k, hvor skal du bo om man må spørge?
Har du bestilt en pakkeløsning eller gennem http://www.andel3w.dk?

>Det virker som det nemmeste ift pris når man bare hurtigt vil af med
>baggagen.

Yep.
Glæder mig meget til at skulle afsted, og jeg håber på at vejret er
bedre end herhjemme, ellers bliver det da trist at skulle traske
gennem Prags gader i regnvejr.

Fra : morten sorensen

Dato : 25-08-04 13:53

NB wrote:

> k, hvor skal du bo om man må spørge?
> Har du bestilt en pakkeløsning eller gennem http://www.andel3w.dk?

Flyver på bonuspoints og har booket 4 dage over nettet her ->
http://www.andel3w.dk/antuser/danish/hotels/hotel-imperial.htm

Bookningen skete via CoDan Agentura fra en eller anden hjemmeside. Så
vidt jeg kunne læse mig til på nettet er Codan et virkeligt og seriøst
firma, så mon ikke værelset er der ?

> Glæder mig meget til at skulle afsted, og jeg håber på at vejret er
> bedre end herhjemme, ellers bliver det da trist at skulle traske
> gennem Prags gader i regnvejr.

Uha - vejrudsigten er blevet lidt bedre de seneste par dage, men god er
den ikke.

http://weather.yahoo.com/forecast/EZXX0012_c.html?force_units=1

Den er gået fra at være regn-regn-regn til nu byger og halvskyet, så jeg
klynger mig til håbet.

--

morten sorensen

Fra : NB

Dato : 25-08-04 14:08

On Wed, 25 Aug 2004 14:53:14 +0200, morten sorensen
<morten@mortens.net-cut-me-off> wrote:

>Flyver på bonuspoints og har booket 4 dage over nettet her ->
>http://www.andel3w.dk/antuser/danish/hotels/hotel-imperial.htm

ok, har selv efter meget besværg fået booket 3 nt her
http://www.andel3w.dk/antuser/danish/hotels/hotel-expres.htm
med eget bad og toilet

Hotellet var ikke første eller andet valg, men da vi var lidt sent ude
var dem vi havde kigget på desværre udsolgt, men dette ser også ok, og
ligger pænt centralt.

>Bookningen skete via CoDan Agentura fra en eller anden hjemmeside. Så
>vidt jeg kunne læse mig til på nettet er Codan et virkeligt og seriøst
>firma, så mon ikke værelset er der ?

jow det håber jeg da, har lige printet voucheren ud, så der burde
ikke blive nogle problemer.

>Uha - vejrudsigten er blevet lidt bedre de seneste par dage, men god er
>den ikke.

Lidt noget møg, har selv fulgt lidt med de sidste par dage, og det ser
ikke lovende ud.

>http://weather.yahoo.com/forecast/EZXX0012_c.html?force_units=1
>
>Den er gået fra at være regn-regn-regn til nu byger og halvskyet, så jeg
>klynger mig til håbet.

hmm, har lige kigget og det ser ud til at blive regn torsdag, fredag
og lørdag

Fra : Gert Hansen

Dato : 25-08-04 12:57

Tag en af busserne der holder lige uden for lufthavnen og kør til centrum
eller hvor i nu skal. Det er en rar og hurtig tur og koster ikke magen
kroner.

--
Gert Hansen
Så du røgen? Se www.mados.dk

Fra : Pedersen

Dato : 25-08-04 17:47

Prøv denne her adresse hvis i kan nå det, de snakker og skriver dansk.
andel3w@bohem-net.dk

http://www.andel3w.dk/antuser/danish/default.htm

Har selv prøvet det.

Hilsen Tommy

Fra : Aksel

Dato : 25-08-04 20:17

> [...]
>
> Har fra rejsebureauet fået et tilbud på 38 EUR pr. vej for transport,
> dette syntes jeg umiddelbart lyder lidt dyrt derfor vil jeg høre om

Tag bussen ind til byen, det er meget billigt, højst 20 dkr pr person.

Hvis I skal udenfor centrum mens I er der er metroen meget billig, det er
svært at finde ud af zonesystemet, men dyreste billet koster ca. 5 dkr den
plejer jeg at trække i automaten, så er jeg sikker.

Hilsen Aksel